(streek)bus Roermond-Sittard
(streek)bus Roermond-Sittard
Sorry als hier al een topic over bestaat, kon het niet vinden (moet wel zeggen dat ik niet uitvoerig heb gezocht), maar dit is iets wat me al zo lang irriteerde dat ik het echt ergens wilde vragen, en nadat ik hier een paar uur over verschillende topics heb gelezen, lijkt dit me de juiste plek.
Ik ben nog niet van plan om een account te maken, vind het een te leuk forum en ben bang dat ik er dan te veel tijd zou besteden.
Ik woon zelf in Zuid-Limburg (regio Parkstad), en studeer in Breda. Dit is natuurlijk een extreme vorm van forensen maar dat terzijde, als het aan mij lag was dit niet hoe ik het gedaan had, maar het is de situatie. Aangezien ik hier nu al de afgelopen 2-3 jaar consistent (ook in het weekend, late uren en vroege uren) heen heb gereisd, heb ik best veel ervaringen opgedaan.. Ik merk dat mijn reis bestaat uit vier "stukjes", eentje van thuis naar station Heerlen (hiervoor zijn in principe 3 opties, de bus, het kleine station of de elektrische deelfiets), dan van Heerlen naar Eindhoven en als laatste van Eindhoven naar Breda, en dan van Breda met de bus of lopend naar de uni.
Dit gaat meestal goed, vorig jaar (of in 2023) was er wel wat vaker iets aan de hand tussen Weert en Eindhoven, maar dan werd mijn reistijd er niet zo veel langer op, omdat de overstap in Eindhoven 25min is, dus die 15min extra met de bus is dan goed te doen. Natuurlijk is er ook nog het alternatief van omreizen via Venlo en Roermond, en heb je nog streekbus 11 die naar Weert gaat. Tussen Weert en Roermond is ook bus 73, al heb ik denk ik maar 2 keer meegemaakt dat die eruit lag. Beide keren geen vervangend vervoer van de NS, want het was geen geplande stremming. Natuurlijk zat die streekbus helemaal vol, ook mensen die naar Maastricht Airport moesten enzo. Had zelf geen haast en had gewacht tot de bussen weer reden en ondertussen iets gelezen (dit was in het weekend).
Tussen Heerlen en Sittard gebeurt er niet vaak iets, en gelukkig heb je ook daar nog lijn 40 (die is vrij competitief als je net de aansluiting op de RS15 hebt gemist in mijn ogen, je bent met die bus dan sneller in Sittard dan als je wacht op de volgende RS15, wat ik wel fijn vond als ik daar toch weer moest overstappen op de IC naar Eindhoven). Bovendien is er ook nog de (tijdsintensieve) optie om via Maastricht te reizen, dan ben je wel te laat maar kun je ten minste wel op je bestemming raken.
Het ergste vind ik Roermond-Sittard. Als er iets gebeurt tijdens mijn reis dan is het 8/10 keer op dat traject (of de overstap in sittard op de trein richting Heerlen in de late avonduren), echt waar. Nu zou dit niet zo'n probleem zijn als de NS of Arriva fatsoenlijk busvervoer zouden inzetten bij storingen, maar dit gebeurt gewoon niet. Heb meerdere keren op Roermond na 2 uur wachten nog geen bus gezien. Een keer werd er na 2 uur wel een bus ingezet, maar dat was er dan ook maar een. En de reizigers bleven komen, want in Eindhoven werd doodleuk gezegd dat er tussen Roermond en Sittard treinvervangend vervoer was. Dan is die ene bus natuurlijk niet genoeg. Heb een keer zelfs uit wanhoop maar een OV fiets gepakt, heb onderweg naar Sittard een paar keer gecheckt, en pas toen ik bij Nieuwstadt was was de storing opgelost. Heb daar uiteindelijk niet mijn geld terug voor kunnen krijgen omdat het te ingewikkeld was met de OV fiets, maar vond het ergens wel kwalijk dat ik een boete moest betalen terwijl ze eigenlijk geen andere optie boden (informatievoorziening was niet goed op orde, en het begon al donker te worden toen ik in Sittard aankwam, en dat was in de zomer).
Ook andersom heb ik het nog vaak genoeg mogen meemaken, en dat vind ik eigenlijk toch wel erger dan op de weg terug naar huis, want vaak kan ik dan net zo goed teruggaan, omdat ik weet dat als ik daar om bijvoorbeeld 7 uur sta, ik er niet voor 9 uur weg ga kunnen komen in het gunstigste geval, en dan moet ik nog min of meer 2 uurtjes reizen, en weer 3 uur terug in de avond. Dan heb ik dus feitelijk minder lestijd dan reistijd.. Het is eigenlijk een schande dat het vrij dichtbevolkte Zuid-Limburg volledig opgesloten word van de rest van Nederland zodra er ook maar het minste gebeurd tussen Sittard en Roermond. Toen ik nog in Eindhoven werkte ben ik hierdoor ook een aantal keer te laat geweest.
Dit alles zou lang niet zo erg zijn als er een streekbus zou zijn tussen Roermond en Sittard. Het liefst een die ieder half uur rijdt, maar zelfs ieder uur zou een grote verbetering zijn. Het lijkt me sterk dat hiervoor geen vraag zou zijn, maar alleen al als omreisoptie voor gestrande reizigers bij de zoveelste onverwachte storing tussen Roermond en Sittard zou je genoeg reizigers trekken (waarvan de meeste waarschijnlijk in de bus op saldo reizen) om de lijn rendabel te maken, nog niet te spreken over de verschillende tussenverbindingen die op deze lijn mogelijk zouden zijn. Vind het sowieso vreemd, ieder ander gedeelte van de reis heeft via een streekbus een omreismogelijkheid (bus 40 van Heerlen-Sittard, bus 73 van Roermond-Weert, bus 11 van Weert-Eindhoven en bus 319 + 143 van Eindhoven via Reusel & Hilvarenbeek naar Tilburg en bus 327 van Tilburg-Breda), dus waarom niet op het deel waar het het vaakste fout gaat en dit de grootste gevolgen heeft voor de reiziger? Qua reizigerspotentieel in de omliggende dorpen is het denk ik vergelijkbaar met bus 73 tussen Roermond-Weert, dus als die wel kan, snap ik niet waarom een bus naar Sittard niet zou kunnen..
Sorry voor de lange post, ik houd van yapping, maar dit was een beetje uit de hand gelopen merk ik. Verwijder het maar als het tegen de regels is.
Tldr; Waarom is er geen streekbus tussen Roermond en Sittard? Dit zou handig zijn i.v.m. de vele storingen op dit traject (kapotte bovenleiding, seinstoring, etc.) en er is vast ook vraag naar vanuit reizigers in de tussenliggende dorpen.
Alvast bedankt voor een reactie.
Ik ben nog niet van plan om een account te maken, vind het een te leuk forum en ben bang dat ik er dan te veel tijd zou besteden.
Ik woon zelf in Zuid-Limburg (regio Parkstad), en studeer in Breda. Dit is natuurlijk een extreme vorm van forensen maar dat terzijde, als het aan mij lag was dit niet hoe ik het gedaan had, maar het is de situatie. Aangezien ik hier nu al de afgelopen 2-3 jaar consistent (ook in het weekend, late uren en vroege uren) heen heb gereisd, heb ik best veel ervaringen opgedaan.. Ik merk dat mijn reis bestaat uit vier "stukjes", eentje van thuis naar station Heerlen (hiervoor zijn in principe 3 opties, de bus, het kleine station of de elektrische deelfiets), dan van Heerlen naar Eindhoven en als laatste van Eindhoven naar Breda, en dan van Breda met de bus of lopend naar de uni.
Dit gaat meestal goed, vorig jaar (of in 2023) was er wel wat vaker iets aan de hand tussen Weert en Eindhoven, maar dan werd mijn reistijd er niet zo veel langer op, omdat de overstap in Eindhoven 25min is, dus die 15min extra met de bus is dan goed te doen. Natuurlijk is er ook nog het alternatief van omreizen via Venlo en Roermond, en heb je nog streekbus 11 die naar Weert gaat. Tussen Weert en Roermond is ook bus 73, al heb ik denk ik maar 2 keer meegemaakt dat die eruit lag. Beide keren geen vervangend vervoer van de NS, want het was geen geplande stremming. Natuurlijk zat die streekbus helemaal vol, ook mensen die naar Maastricht Airport moesten enzo. Had zelf geen haast en had gewacht tot de bussen weer reden en ondertussen iets gelezen (dit was in het weekend).
Tussen Heerlen en Sittard gebeurt er niet vaak iets, en gelukkig heb je ook daar nog lijn 40 (die is vrij competitief als je net de aansluiting op de RS15 hebt gemist in mijn ogen, je bent met die bus dan sneller in Sittard dan als je wacht op de volgende RS15, wat ik wel fijn vond als ik daar toch weer moest overstappen op de IC naar Eindhoven). Bovendien is er ook nog de (tijdsintensieve) optie om via Maastricht te reizen, dan ben je wel te laat maar kun je ten minste wel op je bestemming raken.
Het ergste vind ik Roermond-Sittard. Als er iets gebeurt tijdens mijn reis dan is het 8/10 keer op dat traject (of de overstap in sittard op de trein richting Heerlen in de late avonduren), echt waar. Nu zou dit niet zo'n probleem zijn als de NS of Arriva fatsoenlijk busvervoer zouden inzetten bij storingen, maar dit gebeurt gewoon niet. Heb meerdere keren op Roermond na 2 uur wachten nog geen bus gezien. Een keer werd er na 2 uur wel een bus ingezet, maar dat was er dan ook maar een. En de reizigers bleven komen, want in Eindhoven werd doodleuk gezegd dat er tussen Roermond en Sittard treinvervangend vervoer was. Dan is die ene bus natuurlijk niet genoeg. Heb een keer zelfs uit wanhoop maar een OV fiets gepakt, heb onderweg naar Sittard een paar keer gecheckt, en pas toen ik bij Nieuwstadt was was de storing opgelost. Heb daar uiteindelijk niet mijn geld terug voor kunnen krijgen omdat het te ingewikkeld was met de OV fiets, maar vond het ergens wel kwalijk dat ik een boete moest betalen terwijl ze eigenlijk geen andere optie boden (informatievoorziening was niet goed op orde, en het begon al donker te worden toen ik in Sittard aankwam, en dat was in de zomer).
Ook andersom heb ik het nog vaak genoeg mogen meemaken, en dat vind ik eigenlijk toch wel erger dan op de weg terug naar huis, want vaak kan ik dan net zo goed teruggaan, omdat ik weet dat als ik daar om bijvoorbeeld 7 uur sta, ik er niet voor 9 uur weg ga kunnen komen in het gunstigste geval, en dan moet ik nog min of meer 2 uurtjes reizen, en weer 3 uur terug in de avond. Dan heb ik dus feitelijk minder lestijd dan reistijd.. Het is eigenlijk een schande dat het vrij dichtbevolkte Zuid-Limburg volledig opgesloten word van de rest van Nederland zodra er ook maar het minste gebeurd tussen Sittard en Roermond. Toen ik nog in Eindhoven werkte ben ik hierdoor ook een aantal keer te laat geweest.
Dit alles zou lang niet zo erg zijn als er een streekbus zou zijn tussen Roermond en Sittard. Het liefst een die ieder half uur rijdt, maar zelfs ieder uur zou een grote verbetering zijn. Het lijkt me sterk dat hiervoor geen vraag zou zijn, maar alleen al als omreisoptie voor gestrande reizigers bij de zoveelste onverwachte storing tussen Roermond en Sittard zou je genoeg reizigers trekken (waarvan de meeste waarschijnlijk in de bus op saldo reizen) om de lijn rendabel te maken, nog niet te spreken over de verschillende tussenverbindingen die op deze lijn mogelijk zouden zijn. Vind het sowieso vreemd, ieder ander gedeelte van de reis heeft via een streekbus een omreismogelijkheid (bus 40 van Heerlen-Sittard, bus 73 van Roermond-Weert, bus 11 van Weert-Eindhoven en bus 319 + 143 van Eindhoven via Reusel & Hilvarenbeek naar Tilburg en bus 327 van Tilburg-Breda), dus waarom niet op het deel waar het het vaakste fout gaat en dit de grootste gevolgen heeft voor de reiziger? Qua reizigerspotentieel in de omliggende dorpen is het denk ik vergelijkbaar met bus 73 tussen Roermond-Weert, dus als die wel kan, snap ik niet waarom een bus naar Sittard niet zou kunnen..
Sorry voor de lange post, ik houd van yapping, maar dit was een beetje uit de hand gelopen merk ik. Verwijder het maar als het tegen de regels is.
Tldr; Waarom is er geen streekbus tussen Roermond en Sittard? Dit zou handig zijn i.v.m. de vele storingen op dit traject (kapotte bovenleiding, seinstoring, etc.) en er is vast ook vraag naar vanuit reizigers in de tussenliggende dorpen.
Alvast bedankt voor een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Het is niet de taak van een busboer om eventuele storingen die zich op een treinverbinding zouden kunnen voordoen op te vangen. Daarbij zal juist NS klagen als er teveel parallele verbindingen aan het spoor zijn, zie lijn 173 Weert - Eindhoven, voorganger van lijn 11. Een station Maarheeze mocht er alleen komen als de bus significant vertraagd ging worden. Buslijnen zijn er juist meer opgericht om reizigers naar de stations aan te voeren. Soms kan dat wel met een lijn die begint en eindigt bij stations waartussen ook een trein reist, maar dat zal dus nooit een rechtstreekse verbinding zijn. Blijkbaar kan dat in die regio beter gedaan worden met lijnen uit de regio naar Roermond en Sittard dan met een bus tussen Roermond en Sittard.
Je zou deze vraag natuurlijk eens aan de lokale reizigerstoko kunnen voorleggen, geen idee of dit voor Limboland een LOCOV is of andere organisatie (Reizigersoverleg?). Dat is een orgaan met adviesrecht en dergelijke. Die zullen beter weten of hier echt veel vraag naar zou zijn of niet.
EDIT: het gaat in dit geval om het Reizigersoverleg Limburg: https://www.reizigersoverleglimburg.nl/
Je zou deze vraag natuurlijk eens aan de lokale reizigerstoko kunnen voorleggen, geen idee of dit voor Limboland een LOCOV is of andere organisatie (Reizigersoverleg?). Dat is een orgaan met adviesrecht en dergelijke. Die zullen beter weten of hier echt veel vraag naar zou zijn of niet.
EDIT: het gaat in dit geval om het Reizigersoverleg Limburg: https://www.reizigersoverleglimburg.nl/
"Een touringcar is geen bus"
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Een parallelle streekbus is niet de oplossing voor het probleem:
0. Als er geen calamiteit is, moet hij zijn nut op een andere manier bewijzen, en dat is dus door het linken van de tussenliggende stationsloze kernen met een plaats die wel een station heeft. Dat is vroeger gedaan met een buslijn tussen Sittard en Roermond maar is nu anders ingevuld.
1. Als er wel een calamiteit is, zit de bus al bij het beginpunt (station Sittard of station Roermond) ramvol en hebben alle klanten op de tussengelegen haltes het nakijken.
0. Als er geen calamiteit is, moet hij zijn nut op een andere manier bewijzen, en dat is dus door het linken van de tussenliggende stationsloze kernen met een plaats die wel een station heeft. Dat is vroeger gedaan met een buslijn tussen Sittard en Roermond maar is nu anders ingevuld.
1. Als er wel een calamiteit is, zit de bus al bij het beginpunt (station Sittard of station Roermond) ramvol en hebben alle klanten op de tussengelegen haltes het nakijken.
Feed the childrens
- Suus
- Berichten: 52105
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Het niet bestaan van een bus tussen Echt en Susteren (want Susteren is per bus 35 bereikbaar vanuit Sittard, en Echt is per bus 61, 67 en 68 bereikbaar vanuit Roermond) zorgt er zelfs voor dat het busnet in Zuid-Limburg in Nederland niet verbonden is met het busnetwerk in de rest van het land (uitgezonderd Waddeneilanden).
Als je kijkt naar het lijnennet in die hoek, is er echter ook weinig toegevoegde waarde voor een busverbinding tussen die twee kernen, er is niet iets wat een busverbinding rechtvaardigt. Een alternatief kan zijn een Deutschlandticket te nemen en in het geval je weet dat er problemen zijn tussen Eindhoven en Heerlen via Mönchengladbach te reizen, al helpt het niet mee dat de treindienst Venlo - Mönchengladbach per 1 februari tot nader bericht nog maar 1x/2 uur zal rijden.
Als je kijkt naar het lijnennet in die hoek, is er echter ook weinig toegevoegde waarde voor een busverbinding tussen die twee kernen, er is niet iets wat een busverbinding rechtvaardigt. Een alternatief kan zijn een Deutschlandticket te nemen en in het geval je weet dat er problemen zijn tussen Eindhoven en Heerlen via Mönchengladbach te reizen, al helpt het niet mee dat de treindienst Venlo - Mönchengladbach per 1 februari tot nader bericht nog maar 1x/2 uur zal rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Poeh, respect dat jij zo'n reistraject dagelijks (door de weeks) al enkele jaren volhoudt. 

-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Ik zat te kijken of je alternatief via België zou kunnen reizen. Ik kwam op ruim 4 uur, van Sittard terug naar Maastricht, Hasselt en Antwerpen. Alternatief kan je van Roermond naar Posterholt, dan een half uur lopen naar Kanken in Duitsland (gelukkig schijnt daar de zon, tenmisnte dat zegt de haltenaam), dan naar Heinsberg, Herzogenrath en dan kan je naar huis...
En aangezien je student bent, is dat ook nog eens een flinke uitgave t.o.v. gratis met het Nederlandse OV.
Als er binnen 2 uur geen alternatief vervoer geregeld wordt ter vervanging (of te verwachten is dat je 2 uur vertraging gaat krijgen) mag je volgens EU-regels "volgens eender welke reisweg" je route vervolgen, maar ik neem aan dat Duitse en Belgische bus- en treinboeren dat een goed verhaal vinden als je met je OVC aankomt. Veel succes met dat terugkrijgen.
En aangezien je student bent, is dat ook nog eens een flinke uitgave t.o.v. gratis met het Nederlandse OV.
Als er binnen 2 uur geen alternatief vervoer geregeld wordt ter vervanging (of te verwachten is dat je 2 uur vertraging gaat krijgen) mag je volgens EU-regels "volgens eender welke reisweg" je route vervolgen, maar ik neem aan dat Duitse en Belgische bus- en treinboeren dat een goed verhaal vinden als je met je OVC aankomt. Veel succes met dat terugkrijgen.
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Tot gisteren had je gebruik kunnen maken van De Lijn Flex vanaf Echt station naar Maaseik en daar kunnen overstappen op de bus naar Susteren en Sittard. Ware het niet dat met ingang van vandaag de Nederlandse haltes van De Lijn Flex rondom Maaseik zijn opgeheven
In de beginjaren van Veolia Transport in Limburg had je lijn 70 van Weert naar Sittard. Die is helaas ten onder gegaan door onderbezetting omdat Veolia Transport en De Lijn er niet uitkwamen van een gezamenlijk kaartassortiment.
Verder heb je van 2009 tot 2015 wel een bus gehad van Roermond naar Susteren (Raadhuisplein). Eigenlijk geen idee waarom het daarna alsnog is stopgezet. Blijkbaar is er enige jaren wel een behoefte geweest.



In de beginjaren van Veolia Transport in Limburg had je lijn 70 van Weert naar Sittard. Die is helaas ten onder gegaan door onderbezetting omdat Veolia Transport en De Lijn er niet uitkwamen van een gezamenlijk kaartassortiment.
Verder heb je van 2009 tot 2015 wel een bus gehad van Roermond naar Susteren (Raadhuisplein). Eigenlijk geen idee waarom het daarna alsnog is stopgezet. Blijkbaar is er enige jaren wel een behoefte geweest.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9513
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Vanaf Roermond kan je met de bus naar Posterholt reizen. Vervolgens met de Multibus naar Karken en dan lijn 405 naar Heinsberg. Vanaf daar kan je de SB1 pakken naar Geilenkirchen en dan de SB3 naar Sittard.
Of eigenlijk nog beter: 61/60 naar Maria Hoop, multibus naar Waldfeucht dan de SB4 naar Tüddern en dan de SB3 naar Sittard. Van Waldfeucht naar Sittard is maar een uurtje en ik zie dat het vanaf de halte Prinsenbaan maar 25 min lopen is naar de Bocketer Weg in Waldfeucht als je geen zin hebt om de Multibus te bestellen.

Of eigenlijk nog beter: 61/60 naar Maria Hoop, multibus naar Waldfeucht dan de SB4 naar Tüddern en dan de SB3 naar Sittard. Van Waldfeucht naar Sittard is maar een uurtje en ik zie dat het vanaf de halte Prinsenbaan maar 25 min lopen is naar de Bocketer Weg in Waldfeucht als je geen zin hebt om de Multibus te bestellen.
Als vervanging van de RE13 kan je ook de SB42 naar Aldekerk gebruiken. Die rijdt vaker en is betrouwbaarder.Suus schreef: ↑zo 05 jan 2025, 21:39Een alternatief kan zijn een Deutschlandticket te nemen en in het geval je weet dat er problemen zijn tussen Eindhoven en Heerlen via Mönchengladbach te reizen, al helpt het niet mee dat de treindienst Venlo - Mönchengladbach per 1 februari tot nader bericht nog maar 1x/2 uur zal rijden.

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Afhankelijk van waar je precies strandt, lijkt het me nog altijd het snelste om het via België te proberen. Als Susteren-Echt eruit ligt (dat is vooral de bottleneck), kun je nog altijd met bus 35 van Sittard naar Maaseik en dan met De Lijn Flex naar een plek in de buurt van Weert, bijvoorbeeld Stramproy of Budel, of je probeert (al dan niet met een combinatie van De Lijn Flex met een gewone bus of trein) in Turnhout te komen of een andere plek vanwaar je makkelijk in Tilburg of Breda komt. Dan blijven de kosten ook nog beheersbaar.
Overigens deel ik je mening niet dat er zo vaak een probleem is op Sittard-Roermond, na 9 jaar gemiddeld 2x/week Maastricht-Nijmegen of vv. gereisd te hebben. De keren dat ik daar echt in de problemen zat, zijn op één hand te tellen. Een van die keren stond er een fabriek in brand en kon er ook geen auto Roermond in of uit. Een andere keer lag alleen Echt-Roermond eruit en heb ik daar een ramvolle bus gepakt, en dat duurde al behoorlijk lang. Een streekbus Sittard-Roermond zal dan ook een eeuwigheid duren, vrees ik.
Overigens deel ik je mening niet dat er zo vaak een probleem is op Sittard-Roermond, na 9 jaar gemiddeld 2x/week Maastricht-Nijmegen of vv. gereisd te hebben. De keren dat ik daar echt in de problemen zat, zijn op één hand te tellen. Een van die keren stond er een fabriek in brand en kon er ook geen auto Roermond in of uit. Een andere keer lag alleen Echt-Roermond eruit en heb ik daar een ramvolle bus gepakt, en dat duurde al behoorlijk lang. Een streekbus Sittard-Roermond zal dan ook een eeuwigheid duren, vrees ik.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Misschien dat De Lijn eens te porren is om lijn 278 naar Ittervoort door te rijden. Me dunkt dat er toch wel wat Belgen daar op het industrieterrein werken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9513
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Waarom worden Kessenich, Molenbeersel en Ophoven eigenlijk zo summier bediend met enkel een schoolbus?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 855
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Dit is nou waarom Weert-Hamont, Neerpelt-Zonhoven, Bilzen-Maastricht en Roermond-Dalheim gereactiveerd moeten worden...
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Moeten is wel een heel groot woord. Dit moet ook ergens van betaald worden. En het huidige kabinet ziet OV niet als prioriteit.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9513
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Hoezo zou dit per trein moeten, een busverbinding lijkt me een goede start.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Suus
- Berichten: 52105
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
Bilzen - Maastricht gaat nooit meer gebeuren, er is een bestuursakkoord bereikt dat de spoorbrug over de Maas in Maastricht gesloopt mag worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 855
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
@regenmaker: Oh zeker, bussen zouden er ook moeten komen, bijv. Weert-Sittard, evenals een behoorlijke verbinding Eindhoven-Hasselt, of tenminste naar Lommel of Pelt, vandaar rijden er al snelbussen.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: (streek)bus Roermond-Sittard
WTF? Goed om te weten, ik heb een potentiele treinrit gepland voor 14 feb.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten