Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft.

Helaas is dit wel het uniforme beleid van Arriva: in Limburg zijn het de RS18 en de RE18 voor respectievelijk de stoptrein en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen.Meltrain schreef: ↑di 30 nov 2021, 20:30 Blijkbaar worden ook in deze concessie lijnnummers voor de treinen ingevoerd.
Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft.Mijn voorstel is om in elk geval bij "RS" de R weg te halen.
Arriva is 'blij' met de toekenning van de geweldsbevoegdheid. Concreet houdt die in dat de treinstewards van Arriva (zeg maar: de conducteurs) worden uitgerust met handboeien. Ook mogen ze straks fouilleren.
De vervoerder benadrukt dat de bevoegdheid is aangevraagd voor álle treinstewards in Nederland, dus niet alleen voor de medewerkers die op de Vechtdallijn werken.
Wat is het onterechte beeld? Als het aantal incidenten toenemen doordat perroncontrole is afgeschaft, dan voer je de perroncontrole toch weer in?Dionysusnu schreef: ↑do 02 mei 2024, 13:48 verder een mooi voorbeeld hoe makkelijk je met statistieken een onterecht beeld kan schetsen.
Het aantal geregistreerde incidenten is hoger, dat hoeft nog niet te betekenen dat het totaal aantal incidenten hoger is. Als bijvoorbeeld in 2021 10% van de incidenten geregistreerd is en dit 80 registraties opleverde, dan hoeft 640 registraties in 2022 geen verachtvoudiging van het totaal aantal incidenten te betekenen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat in 2022 90% van de incidenten geregistreerd is. Het enige wat op basis van de cijfers dus geconcludeerd zou mogen worden is dat er meer incidenten geregistreerd worden, niet dat er meer plaatsvinden. Dat is overigens wel een wiskundige fout die journalisten vaker maken.VIRM schreef: ↑zo 05 mei 2024, 09:50Wat is het onterechte beeld? Als het aantal incidenten toenemen doordat perroncontrole is afgeschaft...Dionysusnu schreef: ↑do 02 mei 2024, 13:48 verder een mooi voorbeeld hoe makkelijk je met statistieken een onterecht beeld kan schetsen.
Als het goed is wordt er niemand de trein uitgegooid, maar komt er juist een S&V-team op de trein voor identiteitsfouillering (waaruit vaak alsnog een identiteitsbewijs volgt). Extra tijd ben je daar dus niet mee kwijt.VIRM schreef: ↑zo 05 mei 2024, 14:27 Reden om het in twijfel te trekken: je verplaatst het probleem nu naar de trein (geen idee wat de procedure is, maar als je er iemand uit moet gooien ben je wellicht tijd kwijt met bijbehorende vertraging), en het hanteren van dezelfde struisvogelpolitiek als NS dat poortjes zwartrijders zouden tegenhouden.
Aantal geregistreerde incidenten. Zoals hierboven besproken gaat het vooral om een verschuiving.Artikel schreef:Het aantal incidenten op de Vechtdallijn was in het eerste kwartaal zelfs verachtvoudigd ten opzichte van dezelfde periode in 2023
Volgens mij blijkt dat helemaal niet; In de verwijzing staat dat nationaliteit (uiteraard) niet genoteerd wordt, en alleen dat het "vooral [gaat] om mensen die op weg zijn naar het aanmeldcentrum in Ter Apel" - wat ten eerste niet alleen veiligelanders zijn, en bovendien niet concreet onderbouwd wordt.Artikel schreef:De treinverbinding wordt veel gebruikt door veiligelanders; dat zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die in het aanmeldcentrum in Ter Apel verblijven. Veel incidenten worden door die groep veroorzaakt, bleek eerder uit cijfers.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten