Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
IIVQ schreef: ↑do 07 nov 2024, 19:05
De concessie duurt nog 3½ jaar. De bussen die er nu rijden zijn allemaal van juli 2018 (Diesels/gas) of 2020 (VDL Electrisch). Die moeten dat zeker vol kunnen houden, al weet ik niet of de electrische bussen nog een nieuwe batterij krijgen. Zo ja, verwacht ik dat ze nog zeker 8 jaar meekunnen.
De ex-haarlem diesels die komen uit 2017, blijven die dan ook tot einde concessie?
Waar kan ik overigens de nieuwe dienstregeling in de OV-info app zien?
Het is een beetje convoluted, maar hoe ik het doe:
Bij ‘Zoek’ een lijn intikken (bijv. 260), vervolgens die lijn kiezen.
Dan op het beginpunt tikken (bijv. Heerhugowaard, Stadshart). Nu zie je de actuele vertrektijden van die halte, lijn en richting.
Dag aanpassen (tik op ‘Nu’ en tik op een datum na 15 december). Je ziet nu de vertrektijden van die dag.
Geniet van je nieuwe dienstregeling! Of wind je op over eventuele afschalingen. Mag allebei.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Ik zie snachts vaak een voertuig staan op ovzoeker bij lijn 160 met het nummer 1218 wat is dit voor voertuig? (ik heb ook wel is op lijn 8 gezien en 1219 en iets van 3590 ook maar ik weet het exact nummer niet van de laatste)
De merknaam Overal verdwijnt ergens in dit jaar en wordt gewoon Connexxion.
Wordt dat niet Transdev in plaats van Connexxion? Ik zie op de nieuwste foto's op Busfoto's een grote sticker bovenaan de bussen: download de Transdev App
Vind wel opvallend dat die kleine BYD bussen weg moesten wegens problemen EN onderdelen lastig waren maar nu grotendeels/allemaal naar Qbuzz gaan
marcel.nl schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:42
Vind wel opvallend dat die kleine BYD bussen weg moesten wegens problemen EN onderdelen lastig waren maar nu grotendeels/allemaal naar Qbuzz gaan
Ach, we zien ook hoe de VDL Midcity's uit dezelfde concessie die om deels vergelijkbare redenen zijn afgedankt het nu in Zaanstreek-Waterland doen (en eerder ook in andere concessies van Connexxion), dus ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van de BYD's bij Qbuzz.
Frank93 schreef: ↑ma 10 feb 2025, 10:39
De Dagkaart NHN voor 15 euro is nog bij de chauffeur te koop.
Ik had intussen ook de vraag bij Connexxion neergelegd en krijg zojuist het antwoord dat de dagkaart niet meer wordt verkocht… wat is nu waar en wat niet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Hij staat gewoon nog in de ticketbox tussen de andere kaarten. Bij de vernieuwing van het kaartassortiment vorige maand stond de dagkaart ook nog tussen de kaartsoorten die erin blijven.
marcel.nl schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:42
Ach, we zien ook hoe de VDL Midcity's uit dezelfde concessie die om deels vergelijkbare redenen zijn afgedankt het nu in Zaanstreek-Waterland doen (en eerder ook in andere concessies van Connexxion), dus ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van de BYD's bij Qbuzz.
Die midcity’s zijn een ramp. Verschrikkelijke stuiterballen zijn het.
Die cxx serie BYD’s waren wel slecht. Onze (EBS) K7U’s zijn eigenlijk best oké.
Het verdwijnen van de merknaam Overal hadden we overigens vorig jaar al aan kunnen zien komen (en toch zagen we de hints niet). De naam Overal werd namelijk niet aangebracht bij de bussen die eerst in Haarlem-IJmond reden (Citea's 3200-3207), dus dan had je al kunnen bedenken dat ze het gebruik van de naam Overal al aan het afbouwen zijn.