Het Flexnet

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
umbusko
Donateur

Re: Het Flexnet

Bericht door umbusko »

Maar daar hebben we wel al een oplossing voor in de vorm van de sjablonen RouteRijHStation en RouteRijHPlaats.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Hoe kunnen we in een net overzicht GRENSoverschrijdende Flexnetten rankgschikken.
Ik heb ze nu in een apart stukje geplaatst.

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gren ... ervoerders
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Er blijkt in West-Vlaanderen zelfs nachtflex te bestaan, in aansluiting op de nachtbussen vanaf een bepaalde vast bediende halte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Zijn de huidige vlinders in Limburg geen flexlijn inmiddels ? Sinds dit jaar kan je namelijk Kris-Kras reizen.

De haltetijden zijn namelijk als 'voorbeeld' weergegeven en er kan kris-kras worden gereist (tussen de vlinderhalte in) er is ook geen 'freqeuntie'
Ik wil ze deze week wijzingen naar het Flexnet principe en ze dan Vlinder Venlo, Vlinder Sittard en Vlinder Venray te noemen.

De andere vlinders (en de voormalige vlinders in Venlo) zijn wel volgens een vaste patroon en vaste tijden.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Kriskras reizen kon eerder ook al. Maar er is wel degelijk een frequentie: op het station staat namelijk altijd een busje klaar, dat zonder reservering gebruikt kan worden en volgens dienstregeling vertrekt (2x/uur in Venlo en Sittard, 1x/uur in Venray). De route en de bijbehorende tijden zijn inderdaad slechts een richtlijn, afhankelijk van wie waar moet zijn. Daarom mijn verzoek om de pagina's te laten zoals ze zijn.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Maar waarom afwijken van de flexpagina's ?
Naar mijn weten rijden de andere vlinders (buiten Limburg) wel volgens een dienstreging (zoals vroeger de lijntaxies) dat dan niet precies de route wordt gereden is logisch.

Ik denk dat Arriva een 'route' en lijnnummer gebruikt voor hun flex system is dat ze gewoon naar voren komen in de reisplanners (hulde).
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zie het verschil met de andere Vlinders niet? Zoals ik al probeerde uit te leggen, rijden ook de Vlinders in Limburg volgens een dienstregeling. Ze hebben vaste vertrektijden vanaf het station. Wat dat betreft is het toch echt meer een lijntaxi dan een flexnet.

De boekingsmodule doet wel alsof je op ieder willekeurig moment een rit kunt boeken, maar zo'n aanvraag zal dan toch ingepast moeten worden in de dienstregeling van het busje.
Plaats reactie