Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Van uitstel komt afstel?
Beul van de blindegeleidelijn
- srmeijer95
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wees maar niet bang, die 904 komt er gewoon.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 655
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Intussen blijkt dat beide DDAR-stuurstanden van Strukton verkocht zijn aan Keolis. Zie alhier twee foto's. Het wordt wel steeds bonter zo 

-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wat is de bron dat ze zijn overgenomen?
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Op de foto's is te zien dat er Keolis Nederland stickers op de rijtuigen zitten, deze zaten er eerst niet. Het zou dus goed kunnen dat ze naar Keolis zijn gegaan.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
En ze staan op een spoor die normaal alleen door Keolis wordt gebruikt.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De Bvk 7314 en ABvk 7339 zijn aan Keolis verkocht, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Heb foto's van de cabine gezien en daar is alles nog in tact. Dus inzet met bijvoorbeeld een TCS 1700 in trek-duw formatie is denk ik wel mogelijk.
De nummers zijn:
- 94 84 4167 039-5 ABvk
- 94 84 4164 014-1 Bvk
De nummers zijn:
- 94 84 4167 039-5 ABvk
- 94 84 4164 014-1 Bvk
Laatst gewijzigd door Gydo op di 11 mar 2025, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Morgen over drie weken in dienst?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat verwacht ik wel, is de meest logische datum
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10191
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De koop van twee dubbeldeks rijtuigen verbaast mij ook. De inzet van de Plan V lijkt wel door te gaan, op de website van ROCOV Gelderland staat immers een advies hierover: https://www.rocovgelderland.nl/adviezen/mat-64-trein
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
ROCOV is ook niet alleszeggend daarin. En wat Keolis verder met die DDar gaat doen, dat gaan we vast wel een keertje zien.
Grt. Stefan
- busentrein
- Berichten: 597
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zou ook wel zonde zijn om de 904 te stickeren in een mooi nieuw jasje om deze dan vervolgens niet in te zetten 

-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zijn er eigenlijk al foto's ergens opgedoken dat de 904 al daadwerkelijk wit is? Die foto's heb ik in ieder geval gemist
...

Grt. Stefan
- srmeijer95
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Die zijn er momenteel alleen intern en dat wordt ook zo gehouden tot het officiële persmoment. Komt vanzelf dus!
Wat betreft de DDAR-bakken: de bedoeling is daar wel iets van te maken. Momenteel wordt er onderzocht wat de staat is en of deze als voldoende wordt beschouwd. Er zijn meerdere plannen voor, maar ook dat is intern.
Wat betreft de DDAR-bakken: de bedoeling is daar wel iets van te maken. Momenteel wordt er onderzocht wat de staat is en of deze als voldoende wordt beschouwd. Er zijn meerdere plannen voor, maar ook dat is intern.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het lijkt bijna wel alsof Keolis Amersfoort - Ede-Wageningen wil omtoveren tot museumspoorlijn.

Plan V hier, DDAR daar....
Beul van de blindegeleidelijn
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er staat een paar sporen verder ook nog een ongebruikte DM '90. 

-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Jammer, het zou een ideale lijn zijn voor SM'90 :-p
Edit: Sarcasme. Alle SM'90 zijn al jaren geleden gesloopt.
Edit: Sarcasme. Alle SM'90 zijn al jaren geleden gesloopt.
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 11 mar 2025, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7245
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
We hebben het over de dieselvariant. Niet de elektrische die staat zover ik weet ook allang niet meer op de Bokkeduinen/bij de wagenwerkplaats. Een SGM-3 (2995) staat daar overigens nog wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik ben voor!
- DDAR
- SGM
- Mat'64
- DM'90
- Misschien nog: Mat'54 en Plan U uit het Spoorwegmuseum, van Stichting Hondekop en/of de CREW 2454.
Komt helemaal goed (behalve met de toegankelijkheid)
- DDAR
- SGM
- Mat'64
- DM'90
- Misschien nog: Mat'54 en Plan U uit het Spoorwegmuseum, van Stichting Hondekop en/of de CREW 2454.
Komt helemaal goed (behalve met de toegankelijkheid)
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Heel toevallig staat de Plan U van 2454 Crew op het TCS spoor tegen een TCS 1700 aan, tussen die 1700 en de DM'90 op bokkeduinen staan nog twee Bistro rijtuigen (ex-NS, in december 2024 van MSM Groupe overgenomen door TCS). Alles bij elkaar in bokkeduinen



-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
NS is natuurlijk begonnen met het uitfaseren van ICM...Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 11 mar 2025, 16:29 Ik ben voor!
- DDAR
- SGM
- Mat'64
- DM'90
- Misschien nog: Mat'54 en Plan U uit het Spoorwegmuseum, van Stichting Hondekop en/of de CREW 2454.
Komt helemaal goed (behalve met de toegankelijkheid)
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wellicht kunnen ze een Protos splitsen en elk deel koppelen aan een DDAR-stuurstandrijtuig, dan is Keolis eerder dan NS met z'n anderhalfdekkers, en is de lage instap gegarandeerd 

- Ivan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: di 26 nov 2024, 23:48
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Buiten het feit dat het me sterk lijkt dat het gaat gebeuren; Zou het technisch kunnen?
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ja dat zou kunnen, de Protos is modulair gebouwd en was al sinds indienst gaan bij Connexxion technisch enzo voorbereid op een eventuele derde bak die bijgeplaatst kan worden (net als GTW). Dit is nooit gebeurd ivm faillissement van de fabrikant van de Protos.
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat is een beetje kort door de bocht: ja, die derde bak (van dezelfde fabrikant) had erbij gekund, maar dat betekent nog niet dat de twee kopbakken afzonderlijk van elkaar kunnen fungeren.
Maar daarnaast loop je vervolgens vast in het toelatingscircus, aangezien (minstens één van) beide treindelen (DDAR en Protos) niet meer door de eisen voor nieuw materieel komen (bijv. huidige botsnormen) terwijl ze daar (gezien de nieuwe samenstelling) v.z.i.w. wel aan moeten voldoen.
Maar daarnaast loop je vervolgens vast in het toelatingscircus, aangezien (minstens één van) beide treindelen (DDAR en Protos) niet meer door de eisen voor nieuw materieel komen (bijv. huidige botsnormen) terwijl ze daar (gezien de nieuwe samenstelling) v.z.i.w. wel aan moeten voldoen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten