Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ArrivaBas
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

In dit geval staat het voor Tender Love and Care, wat vrij vertaald iets van onderhoud of verzorging betekent.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Marc

Bericht door Marc »

Trein 2763 heeft ergens onderweg de 3561 ingehaald die met +14 reed. In Eindhoven vertrokken we met +1 van spoor 4 en werden via spoor 65 (spoor uit Weert) naar Tonglre aansluiting gestuurd. De 2966 werd via spoor 62/63 (spoor uit Weert) gestuurd. Beide treinen mochten op de vertraagde 3561 wachten die met +14 uit Eindhoven vertrok. Resultaat: 2763 +7, 2966 +6.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef: wo 26 mar 2025, 12:41 In de spits stopte de 7500 die Mrn ri Ah oversloeg als er een ICE ri Ah reed. Dan ging de 7500 in Mrng aan de kant om ingehaald te worden door die ICE.
Ook richting Arnhem werd de 7500 destijds op Maarn Goederen aan de kant gezet voor inhaling door de ICE. Heb die trein nog best regelmatig gehad toen ik jaren terug in Arnhem stage liep. Het was namelijk toen nog wel sneller de Sprinter te nemen dan te wachten op de volgende IC als je die net gemist had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ArrivaBas schreef: wo 26 mar 2025, 18:17 In dit geval staat het voor Tender Love and Care, wat vrij vertaald iets van onderhoud of verzorging betekent.
De Engelstaligen houden het op "tender loving care".
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Of tien duims lange haan🐓

Mijn slt 2606 is deels fonkelschoon (zal wel gegraffitti'd zijn geweest) en deels donkerbruin met er in geschreven "Gezond 2023", wat ook al weer slecht leesbaar is. Zou het kunnen dat deze stellen echt al 2½ jaar geen wasstraat van binnen hebben gezien? Foto's maken van de opkomende zon gaat moeilijk zo.
maurits-07

Bericht door maurits-07 »

Trein 1763 rijdt met 10-bak ICM bestaande uit de 4237, 4070 en de 4056. In deze laatste kon in Den Haag C. niet ingestapt worden, de CTA gaf met rode tekst 'voorin instappen' aan. Volgens treinposities en ovinfo gaf rijdt de 4056 wel mee. Wellicht niet genoeg personeel beschikbaar waardoor dit stel tot Gouda of Utrecht afgesloten meerijdt?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
IIVQ

Bericht door IIVQ »

De visjes en plusjes die op de perronwand van Rotterdam Noord geplakt waren, waren er al behoorlijk afgebladderd, maar nu zijn ze allemaal vervangen door geverfde exemplaren. Leuk!

--

Spr 4058 (en zo te zien alle opvolgende naar Uitgeest) gingen even voor Wd naar linkerspoor en halteerden op spoor 2. Ik kon niet ontdekken waarom, maar ik zie niets op spoor 5 halteren, er zal wel een wissel stuk zijn.
miron

Re: Friesland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door miron »

Icng gespot in Heerenveen richting leeuwarden
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding

Mochten ze in Enschede nog hun beeld op het stationsplein missen, die heeft de trein genomen en staat nu op Rotterdam Centraal te shinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Door diverse werkzaamheden wordt komend weekend Intercity Direct 1800 vervangen door Intercity 1000, die niet in Amersfoort Schothorst stopt, wel in Baarn en die tussen Schiphol en Rotterdam zonder tussenstops via Leiden en Den Haag rijdt. Er wordt wel met ICNG's gereden zie ik op Treinposities.

Leuke route wel zo non-stop over de Oude Lijn. :)

Ik zie dat morgen ook de sprinters Amsterdam Sloterdijk - Haarlem los rijden van de sprinters Haarlem - Zandvoort en Haarlem - Alkmaar. Waarom wordt er in Haarlem niet doorgaand gereden, of zijn er daar ook werkzaamheden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Milco schreef: vr 28 mar 2025, 10:32 Door diverse werkzaamheden wordt komend weekend Intercity Direct 1800 vervangen door Intercity 1000, die niet in Amersfoort Schothorst stopt
Heb ik toch gemist dat ze daar een keerlus aangelegd hebben :mrgreen: Je wilde vast zeggen dat hij tot Amersfoort Centraal is ingekort.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Tsja, zo kun je het ook noemen.

Updates:
VIRM

Bericht door VIRM »

Gisteravond stond in de NS app dat de 579 met een solo ICM4 zou rijden. Eenmaal aangekomen op het station had de treinentovenaar dit omgetoverd tot een DDZ4.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In het weekend van 19 en 20 april rijden er volgens de reisplanner bussen in plaats van treinen tussen Almere Centrum en Weesp. Er rijden gek genoeg stopbussen tussen Almere Centrum, Muziekwijk en Poort en aparte stopbussen tussen Almere Poort en Weesp, waardoor doorgaande reizigers Muziekwijk-Weesp dus moeten overstappen. Tussen Almere Centrum en Weesp rijden overigens ook directe snelbussen.

Updates:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Stopbussen tussen Almere Poort en Weesp? Waar stoppen die dan tussen Almere Poort en Weesp?
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Geen idee, wellicht in de file of voor een verkeerslicht? :mrgreen:

Updates:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Daniel schreef: vr 28 mar 2025, 20:56 Stopbussen tussen Almere Poort en Weesp? Waar stoppen die dan tussen Almere Poort en Weesp?
Almere Poort, wat overgeslagen wordt door de snelbussen Alm-Wp. In het totaalbeeld is het logisch om ze stopbussen te noemen.
en-es

Bericht door en-es »

Groeten uit IC1022 die rechtstreeks van Baarn naar Rotterdam Centraal gaat. Voor het eerst in de 1e klasse in een ICNG. Er zit niet echt veel volk in.
en-es

Bericht door en-es »

Nu in EC9220 die zojuist in Breda stopt waar behoorlijk veel volk op het perron staat. Mijn 1e klasse rijtuig zit propvol, vooral koffervolk. Niet iedereen heeft een ztplaats. Kort ervoor controle door een Belgische conductrice en een Nederlandse collega.
Bemined

Bericht door Bemined »

Trein 1057 had een ongeplande stop te Schiedam spoor 3 om de vertraagde 1146 voor te laten. Hierdoor twee maal ICNG naast elkaar te Schiedam. Overigens had die 1057 juist verderop in Den Haag de 1146 in moeten, maar aangezien de 1000 nogal ruim in de rijtijd zit zal de treindienstleider geen reden gezien hebben om de volgorde te wisselen.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Vandaag met mijn dochter 2 ov-fietsen gepakt op Nunspeet en naar Elburg gefietst. Alleen terug inleveren ging niet. Hij gaf een deurtje aan met een groen lampje die niet open ging. Volgens het beeldscherm zou een ander deurtje niet goed ingeleverd. Alle deurtjes aangeduid maar niks. Naast de ov-fietsen stonden een aantal niet op slot. Het telefoonnummer maar gebeld. Nadat de medewerkster van de klantenservice eindelijk begreep wat het probleem was moest ik onze fietsen maar op slot zetten en de sleutels maar naar een postbus sturen. Gevraagd wie de postzegels vergoedt kreeg ik te horen dat je daarna dat weer kan reclameren. Toen maar gezegd dat ik het met strafport op stuurde begon ze te mopperen. Thuis maar een envelop zoeken.
en-es

Bericht door en-es »

Groeten uit een behoorlijk volle IC1079 waarmee ik rechtstreeks van Rotterdam Centraal naar Baarn reis.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik reed van Schiphol naar Duivendrecht in een 1000; maar die was met een losse ICNG5 wel een beetje krap bemeten.
Overigens is de 6900 dit weekend gesplitst in Woerden en rijdt tussen Den Haag en Breukelen. Vanuit Woerden rijdt de 6000 naar 's-Hertogenbosch.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

De 6900 rijdt alleen ma-do overdag.
De 4000-706000 vormen Gvc-Bkl, de 6000 rijdt Wd-Ht.
cassie127

Bericht door cassie127 »

ZO6176 schreef: za 29 mar 2025, 19:57 Vandaag met mijn dochter 2 ov-fietsen gepakt op Nunspeet en naar Elburg gefietst. Alleen terug inleveren ging niet. Hij gaf een deurtje aan met een groen lampje die niet open ging. Volgens het beeldscherm zou een ander deurtje niet goed ingeleverd. Alle deurtjes aangeduid maar niks. Naast de ov-fietsen stonden een aantal niet op slot. Het telefoonnummer maar gebeld. Nadat de medewerkster van de klantenservice eindelijk begreep wat het probleem was moest ik onze fietsen maar op slot zetten en de sleutels maar naar een postbus sturen. Gevraagd wie de postzegels vergoedt kreeg ik te horen dat je daarna dat weer kan reclameren. Toen maar gezegd dat ik het met strafport op stuurde begon ze te mopperen. Thuis maar een envelop zoeken.
Normaal zit er naast de fietskluizen een blauwe box waarin je de sleutels kan deponeren in het geval van een storing of geen vrije fietskluis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie