Treindiensten Nordrhein Westfalen
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zoals ik elders hier in het forum al schreef zijn de geplande grootschalige werken tussen Köln en Bonn op korte termijn door DB Infra Go afgelast. Daardoor komt National Express nu in de problemen, omdat het personeel al elders is ingezet en dus kan de RB48 mogelijk tot eind van dit jaar niet naar Bonn rijden hoewel de lijn gewoon open is.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er zijn weer mooie vooruitzichten voor reizigers tussen Köln en Bonn via de linke Rheinstrecke: De "Generalsanierung" van februari tot juli 2028 was al bekend, maar nu heeft men bekend gemaakt, dat aansluitend tot eind 2029 meerdere bruggen tussen Köln Hansaring en Köln Süd worden vernieuwd zodat alle treinen via de Südbrücke moeten. Dus voor bijna twee jaar geen doorgaande treinen tussen Köln Hbf en Bonn Hbf...... 

-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf - Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden
En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf - Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden
En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Welk voordeel heeft het omwisselen van de zuidelijke takken van RE 1 en 5?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja die snap ik nou ook niet helemaal. RE 5 kan toch gewoon omgeleid worden zoals je nu bij de RE 1 hebt staan. Daar is geen compleet nieuwe lijnvoering voor nodig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vooral vanwege het niet kopmaken en toch de rijtijd binnen de perken te houden (vanaf Messe/Deutz direct naar Düsseldorf). En de capaciteit via Kalk Nord is te weinig voor 2 uur treinen per uur per richting.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je vraagt te veel flexibiliteit van spoorwegen, welke al met het dagelijkse kost zijn overbelast....TomSteyl schreef: ↑za 29 mar 2025, 12:25 Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf - Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden
En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)

En wat de trams betreft, hier zijn de tegenargumenten vooral de enkelspoor op lijn 18, de beperkte capaciteiten in Bonn om te keren en het drukke kruispunt Barbarossaplatz in Köln.
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik vraag me af als ze optie Kalk-Nord niet zullen doen, hoe het er dan uitziet. Opties met kopmaken of Köln Hbf/Messe-Deutz helemaal overslaan lijkt me bijna onmogelijk. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is echt alles via de lijn ten oosten van de Rijn te pompen, maar daar zullen ze ter linkerzijde allerminst blij mee zijn.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat met Köln volledig overslaan heeft men ooit al gedaan. De RE5 reed toen nonstop van Brühl naar Leverkusen-Mitte....
Als wij het al over werken hebben... Tussen 2. en 19. Mei is Köln Hbf. vanuit het westen helemaal niet bereikbaar vanwege omschakelen op digitale beveiliging:
https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... 71158.html
Als wij het al over werken hebben... Tussen 2. en 19. Mei is Köln Hbf. vanuit het westen helemaal niet bereikbaar vanwege omschakelen op digitale beveiliging:
https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... 71158.html
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De 21e eeuw heeft ook eindelijk Köln bereikt hoor 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... gehen.html
Vanaf dienstregeling 2026, ingaande op 14 december 2025 gaat de S6 weer doorgaand rijden tussen Essen, Düsseldorf en Köln.
Vanaf dienstregeling 2026, ingaande op 14 december 2025 gaat de S6 weer doorgaand rijden tussen Essen, Düsseldorf en Köln.
-
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... hrbar.html
Het was de bedoeling dat Marienheide-Lüdenscheid (RB25) vanaf 1 mei heropend zou worden, maar Marienheide-Lüdenscheid wordt pas vanaf 30 juni heropend.
Het was de bedoeling dat Marienheide-Lüdenscheid (RB25) vanaf 1 mei heropend zou worden, maar Marienheide-Lüdenscheid wordt pas vanaf 30 juni heropend.
-
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Slaat TCS in dit geval op Train Charter Services? Dat komt een beetje uit de lucht vallen. 

-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op DSO wordt gespeculeerd dat het TCS-101 met n-Wagen van GfF worden.
-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zou leuk zijn om die in Venlo te zien 

-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er wordt ook gesproken over inzet van de BR426...

-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Is dat wel toegelaten van/naar Venlo !? 

-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik vind dit erg interessant en leuk om te horen, neemt TCS een deel van de ritten met die twee omlopen over?ICE11 schreef: ↑do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Even terugscrollen leert een hoop: viewtopic.php?p=868442#p868442
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Deze hokken?

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
BR 426.1 zou ook leuk zijn 

-
- Berichten: 667
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Mooi,terugkeer van de uursdienst vanuit Venlo.Wellicht bevielen de vervangende bussen toch niet zo goed.ICE11 schreef: ↑do 17 apr 2025, 20:05 Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend: https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
Ook goed trouwens dat er een rit bijkomt,namelijk die van 23.05 uit Venlo.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Alleen de reizigers tussen Wuppertal en Hamm blijven de dupe, want daar rijdt de RE13 steeds nog maar 1x/2uur en de parallel rijdende RE7 is inmiddels ook chronisch onbetrouwbaar.
Wat het materieel betreft blijft het afwachten, in ieder geval heeft DB Gebrauchtzug genoeg materieel wat naar Venlo mag (mogen de 426 dat überhaupt?) en de TCS-101 worden eigenlijk ook regelmatig gebruikt, bij voorbeeld voor treinen voor voetbalsupporters of iedere weekend de "Säuferzüge" naar de Mosel.
Wat het materieel betreft blijft het afwachten, in ieder geval heeft DB Gebrauchtzug genoeg materieel wat naar Venlo mag (mogen de 426 dat überhaupt?) en de TCS-101 worden eigenlijk ook regelmatig gebruikt, bij voorbeeld voor treinen voor voetbalsupporters of iedere weekend de "Säuferzüge" naar de Mosel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten