Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Donateur
- Berichten: 8573
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schijnbaar is de 1500 verlengd naar Utrecht en rijdt daar als 2000 verder naar Rotterdam en omgekeerd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 7406
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt dit omdat er vanuit Weesp niet via Amsterdam Muiderpoort naar Amsterdam Centraal gereden kan worden. Om toch voldoende capaciteit te bieden voor omreizigers rijdt de 1500 naar Utrecht waar de reizigers kunnen overstappen voor Amsterdam Zuid en Amsterdam Centraal.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Suus
- Berichten: 52285
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op het oude gedeelte van Amsterdam RAI is er een vaste spoorbodem en een betonnen perron , waardoor aanpassen heel lastig is. Ze hebben het in het verleden wel overwogen, maar dan zou de bovenleiding weer te dicht bij de trein komen.Alessandro schreef: ↑ma 31 mar 2025, 23:33 Volgensmij wel. De paar keren dat op Rai was moest ik altijd een stapje omhoog doen om op het perron te lopen als ik uit de sprinter kwam. Snap niet dat ze dat nogsteeds niet hebben aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40820
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Amsterdam RAI was toch al een keer aangepast? Of is dat weer teruggedraaid want ik herinner me iets met een snelheidsbeperking omdat treinen te dicht bij de overkapping van het station bleken te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: zo 30 mar 2025, 13:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar je moet toch aleen een stukje van het perron weg hakken om het iets lager te maken? Hoe lastig kan dat zijn?Suus schreef: ↑di 01 apr 2025, 21:21Op het oude gedeelte van Amsterdam RAI is er een vaste spoorbodem en een betonnen perron , waardoor aanpassen heel lastig is. Ze hebben het in het verleden wel overwogen, maar dan zou de bovenleiding weer te dicht bij de trein komen.Alessandro schreef: ↑ma 31 mar 2025, 23:33 Volgensmij wel. De paar keren dat op Rai was moest ik altijd een stapje omhoog doen om op het perron te lopen als ik uit de sprinter kwam. Snap niet dat ze dat nogsteeds niet hebben aangepast.
Excuses voor eventuele spelfouten. Dyslexie maakt het leven niet makkelijker
- Suus
- Berichten: 52285
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan komen de roltrappen en de lift weer 8 centimeter te hoog uit, dat is ook weer niet helemaal de bedoeling 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7064
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ProRail publiceert regelmatig een lijst over de toegankelijkheid van perrons. Meest recente staat hier, voor Rai staat er en opleverdatum van eind 2027:
https://data.ndovloket.nl/prorail/Analy ... 02024.xlsx
https://data.ndovloket.nl/prorail/Analy ... 02024.xlsx
-
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Let wel dat dat alleen de perronhoogte betreft, zo staat Eindhoven Strijp-S er bijvoorbeeld als toegankelijk in.
-
- Berichten: 8363
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat hoogteverschil kun je dan weer overbruggen met een hele kleine hellingbaan, zoals op de lage perrons van Amsterdam Sloterdijk is gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat verschil kan je relatief makkelijk weer goedmaken met een kleine helling. Volgens mij hebben ze die op station Asdz (zuidelijke perron) ook.
Maar, is er iets verkeerds gebouwd aan RAI of zijn de normen intussen gewijzigd?
- trolly
- Berichten: 11552
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat laatste dus. En "even acht centimeter beton weghakken" is makkelijker gezegd dan gedaan. Station RAI is een brugconstructie over de Europaboulevard. Zoiets bestaat uit liggers waar de sporen op rusten, en betonplaten tussen die liggers in: het perron. Die platen zijn hooguit 20 cm dik en er zit stalen wapening in. Als je daar de helft vanaf haalt kan je ze weggooien. Er zal vast wel een plannetje in de maak zijn om het perron te verlagen of het spoor te verhogen, maar heel simpel is het niet
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Berichten: 52285
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Nederlandse norm was 84 centimeter boven de bovenkant rails, de Europese norm is 76 centimeter.
Vanochtend maakte de 5229 een ongeplande extra stop op Schiedam Centrum. Kwam goed uit, daardoor haalde ik de 2829 nog op Rotterdam Centraal, en daardoor weer de 1731 in Gouda en daardoor weer de 590 naar Okkenbroek in Deventer
Vanochtend maakte de 5229 een ongeplande extra stop op Schiedam Centrum. Kwam goed uit, daardoor haalde ik de 2829 nog op Rotterdam Centraal, en daardoor weer de 1731 in Gouda en daardoor weer de 590 naar Okkenbroek in Deventer

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7406
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Okkenbroek in de gemeente Deventer bedoel je...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 539
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmorgen miste ik in Cl op een haar na trein 6924 om op Utvr te komen. Niet zo erg, dacht ik, want dat was maar één SLT-6 in plaats van de normaal ingezette 6+4-combi. Helaas vielen daarna zowel de 8824 als de 6926 uit. Dat betekende dat ik in plaats van de geplande vertrektijd van 8:19 pas om 8:59 weg had gekund. Toen heb ik maar de auto gepakt om op tijd op mijn werk in Utrecht Rijnsweerd te zijn; ik kreeg om 9:30 bezoek en de marge werd anders wel heel erg klein. Voorziet de regeling "Geld terug bij vertraging" daar ook in?
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 6118
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat was de reden van het missen van die SLT-4?
Te laat vertrokken van huis?

Te laat vertrokken van huis?

- Suus
- Berichten: 52285
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jazeker. Ik heb het wandelen op het Marskramerpad richting Bad Bentheim weer opgepakt, maar in stukjes van circa 10 kilometer waardoor ik vanaf Deventer al drie etappes nodig heb gehad daar te komencassie127 schreef:Okkenbroek in de gemeente Deventer bedoel je...

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alledaags: een los ICNG-vijfje in de hyperspits 

-
- Berichten: 681
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
in de 1100 is het de laatste dagen regelmatig losse vijfjes,ook in de drukke 1163!
-
- Berichten: 8363
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Zwolle zag ik vanochtend op de actuele vertrektijden de Blauwnettrein naar Kampen van 07:17 met +10 staan. Aan de hand van de actuele vertrektijden zag ik dat de vertraging telkens meeging naar de volgende rit, en elke keer een paar minuten afnam.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat betekent dus 30 minuten vertraging voor reizigers uit Kampen die in Zwolle op de halfuurs IC-knoop willen overstappen.
Blijft de 141 op Kampen trouwens wachten, als de trein uit Zwolle vertraagd aankomt?
Blijft de 141 op Kampen trouwens wachten, als de trein uit Zwolle vertraagd aankomt?
-
- Berichten: 956
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Altijd fijn als er weer eens een verstoring is op Ut-Ah. De 3200 rijdt dan als eerste niet. Als de reiziger geluk heeft dan heeft de 3000 een vervangende stop op Klp...
Die 3000 rijdt 20 minuten na de 3200 in de richting Ah en 10 minuten na de 3200 ri Ut. Als je dan op Klp stopt zijn ongeveer alle bus aansluitingen net weg.
Waarom stopt de 3100 niet? Die komen in beide richtingen rond -,00 en -,30 door Klp en de reiziger heeft aansluitingen op de bus (50, 80 en 87) en vrijwel alle richtingen.
En begrijp me niet verkeerd he? Fijn dat er überhaupt een vervangende stop is maar het kan beter denk ik.
Die 3000 rijdt 20 minuten na de 3200 in de richting Ah en 10 minuten na de 3200 ri Ut. Als je dan op Klp stopt zijn ongeveer alle bus aansluitingen net weg.
Waarom stopt de 3100 niet? Die komen in beide richtingen rond -,00 en -,30 door Klp en de reiziger heeft aansluitingen op de bus (50, 80 en 87) en vrijwel alle richtingen.
En begrijp me niet verkeerd he? Fijn dat er überhaupt een vervangende stop is maar het kan beter denk ik.
-
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eigenlijk dezelfde reden dat het in de normale dienstregeling niet de 3100 is: Past niet, althans niet makkelijk.
-
- Berichten: 6118
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ dit was een week of wat geleden toch ook al besproken (d8 in het Utrecht draadje) 

-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Iemand probeert 17:50 een hele zware e-bike (geen fatbike, maar gezien de bouw en formaat accu vermoedelijk zeker weten een plaatloze en dus illegale speed pedelec*) in de fietsgoot omhoog naar spoor 4-5 te duwen. Hij valt bijna, drie keer. Ik zeg "Doe geen moeite, je mag toch niet met de trein mee.", wat overduidelijk wel gehoord maar genegeerd wordt. De trein is vol, dus ik ga op een klapzitje op het balkon met fietsplaatsen zitten, en ik moet zeggen dat die klapzitjes op ICNG heel confortabel zitten, nog fijner dan dat 4-zitsbankje.
Fietsmeneer komt binnen en staat naast z'n fiets op het balkon, ernstig alle mensen die door de trein lopen hinderend.
De HC zegt wel dat het niet mag, maar laat hem zonder boete verder reizen (en zegt de spitstijden ook nog eens verkeerd, "van vijf tot half zeven").
In dit stel ICNG 3212 staan alle binnendeuren, behalve die naar de 1e klas, permanent open.
*Riese&Müller Supercharger 2 van €6119.
Fietsmeneer komt binnen en staat naast z'n fiets op het balkon, ernstig alle mensen die door de trein lopen hinderend.
De HC zegt wel dat het niet mag, maar laat hem zonder boete verder reizen (en zegt de spitstijden ook nog eens verkeerd, "van vijf tot half zeven").
In dit stel ICNG 3212 staan alle binnendeuren, behalve die naar de 1e klas, permanent open.
*Riese&Müller Supercharger 2 van €6119.
-
- Berichten: 8586
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zijn fietsen zo prijzig?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten