Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

https://nieuws.ns.nl/geen-treinen-tusse ... ijndrecht/

In het paasweekeinde rijden er bussen in plaats van treinen tussen Rotterdam en Zwijndrecht. Waarom wordt Rotterdam Zuid bediend door aparte pendelbusjes? Voor zover ik weet kom je van Rotterdam Blaak naar Lombardijen letterlijk langs Rotterdam Zuid...

En in hetzelfde weekend rijden er tussen Almere en Weesp bussen, waarbij de stopbussen niet doorgaand over Almere Poort rijden. Reizigers vanaf Muziekwijk richting Amsterdam hebben dus al twee bussen nodig om überhaupt in Weesp te komen... Niet echt klantvriendelijk als je het mij vraagt -0-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: do 10 apr 2025, 11:25 https://nieuws.ns.nl/geen-treinen-tusse ... ijndrecht/

In het paasweekeinde rijden er bussen in plaats van treinen tussen Rotterdam en Zwijndrecht. Waarom wordt Rotterdam Zuid bediend door aparte pendelbusjes? Voor zover ik weet kom je van Rotterdam Blaak naar Lombardijen letterlijk langs Rotterdam Zuid...
Goede vraag. :idea:
Het enige wat ik me kan indenken is dat men de flexibiliteit wil houden om om te rijden via de Erasmusbrug of de A16.
Op zaterdag 19 en zondag 20 april rijden geen treinen tussen Schiphol Airport/Amsterdam Zuid en Rotterdam Centraal op de Hogesnelheidslijn. Reizigers kunnen omreizen via station ’s-Hertogenbosch.
Waarom zou je tussen Schiphol en Rotterdam omreizen via 's-Hertogenbosch? _O-
Spoiler: show
Ik neem aan dat dit met name bedoeld is voor reizigers tussen Schiphol en Breda, maar het staat er nogal vreemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Hoezo rijden er dit keer geen bussen naar Capelsebrug, en alleen stopbussen naar Centraal? Die laatste doen er 55 minuten over.. vanaf Zwijndrecht is het een kwartier sneller om terug te steken vanaf Schiedam Centrum :')
Meltrain schreef: do 10 apr 2025, 11:35
Milco schreef: do 10 apr 2025, 11:25 https://nieuws.ns.nl/geen-treinen-tusse ... ijndrecht/

Goede vraag. :idea:
Het enige wat ik me kan indenken is dat men de flexibiliteit wil houden om om te rijden via de Erasmusbrug of de A16.
Volgens mij is het nieuwsartikel verkeerd: De stopbussen rijden juist direct Zuid-Centraal, waarbij ze Blaak overslaan.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 19 apr 2025, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zag net bij De Klomp de 9411 langsrijden die eruit zag alsof hij net nieuw uit de fabriek kwam. Kennelijk heeft men nu iets gevonden waarmee ze dat vuil van maanden van een VIRM af kunnen krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trolly

Bericht door trolly »

Kaalstralen en overspuiten wellicht?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Trein 1166 rijdt op dit moment met frontseinen aan ipv sluitseinen aan de achterzijde
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik stond op Bkl, en de Dris stond daar opspoor 2 stond op ⛔ Niet instappen - volgende trein 20:41 Uitgeest, en pas toen die trein (4070) met de kop langs het perron stond, kwamen de treindetails tevoorschijn. Ik heb dat nog nooit zo laat gezien. Gebeurt dat wel vaker?
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

In Venlo heeft vanochtend een bijna-aanrijding plaatsgevonden tussen een trein en de achterzijde van een vrachtauto: https://www.ad.nl/play/productie/vracht ... lo-1318164
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined

Bericht door Bemined »

Zal dat deze trein geweest zijn? https://treinposities.nl/ritinfo/20250411/3521

Deze ging bij deze overweg van 130 naar 0km/u. Machinist was dan blijkbaar niet al te erg geschrokken want deze trein is vrijwel direct weer verder gereden.
en-es

Bericht door en-es »

Groeten uit de speciale ICE25 die behoorlijk goed bezet is en waar niet iedereen op de hoogte is van de verplichte plaatsreservering. :o
Bemined

Bericht door Bemined »

Losse VIRM zesjes met een uitgedunde dienstregeling tussen Utrecht en Schiphol waren niet echt een succes vanmorgen, trein had bij vertrek uit Utrecht in bijna alle bakken wel staanplaatsen in de gangpaden. Ook 6 bakken SNG voor sprintercity 2052 waren vanmiddag wat aan de krappe kant maar de gangpaden waren nog begaanbaar zodat de HC's een controlerondje konden doen.
Laatst gewijzigd door Bemined op za 12 apr 2025, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wát voor dienstregeling? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Uitgezond.

En dat uitgeregend vandaag -0-
en-es

Bericht door en-es »

ICE25 staat nu stil in Roermond. Niet aan één van de perrons dus in- of uitstappen gaat niet. Maar dat kon sowieso niet volgens dienstregeling. Al stond op een CTA in Rotterdam Centraal dat ICE25 via Roermond rijdt.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dat laatste lijkt me niet onjuist.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het is eerder bijzonder te noemen dat de rit wel een geplande stop voor reizigers had in Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es

Bericht door en-es »

Veel reizigers stapten daar uit, erna was het niet meer zo druk in de trein. Verder heeft de ICE een flinke vertraging opgelopen. Twintig minuten geleden hadden we al in Sittard moeten zijn.
OV-Hobbyist

Bericht door OV-Hobbyist »

en-es schreef: za 12 apr 2025, 14:32 Groeten uit de speciale ICE25 die behoorlijk goed bezet is en waar niet iedereen op de hoogte is van de verplichte plaatsreservering. :o
Welke verplichte zitplaatsreservering?
Meegereden vanaf Amersfoort tot Dordrecht, maar er is mij geen enkele keer naar een reservering gevraagd.
Chipkaart laten zien was voldoende.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

De IC Roosendaal - Amsterdam stopt dit weekend in Lage Zwaluwe. Ideaal, zo kan ik zonder overstappen naar werk. Minder handig dat de machinist van de 2276 vergat te stoppen, en we na wat paniek er door de achterste cabine uit moesten stappen.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De 5900 rijdt niet dit weekend; dus de IC is een stoptrein tot Lage Zwaluwe.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

"Tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor.
Tussen Gouda en Zoetermeer is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor."
Staat dat object toevallig net ten oosten van Llzm?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik zat net ook naar die storing te kijken en vond het ook behoorlijk interessant :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Het heet elke keer iets anders. 8-)
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Etienne schreef: zo 13 apr 2025, 10:33 De 5900 rijdt niet dit weekend; dus de IC is een stoptrein tot Lage Zwaluwe.
Dat weet ik. Wel zo handig als hij ook stopt.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Meltrain schreef: zo 13 apr 2025, 13:49 "Tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor.
Tussen Gouda en Zoetermeer is er een verstoring in de treindienst door een object op het spoor."
Staat dat object toevallig net ten oosten van Llzm?
Dit object is later veranderd in een dier: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... -rotterdam
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Plaats reactie