Eurostar Amsterdam - London
- Vinny
Re: Eurostar Amsterdam - London
Persoonlijk vind ik 8 maanden van te voren wel erg lang, maar goed, als dat de reis betaalbaar houdt zou ik het er wel voor over hebben. Echter, werkzaamheden kunnen volgens mij nog tot 13 weken van te voren worden gepland, dus je houdt het risico dat er ergens een omleiding wordt ingesteld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
Ik heb het tot nu toe nooit meegemaakt dat ik omleidingen had nadat ik geboekt heb. En áls dat wel gebeurt... geen man overboord. Als de reis maar mogelijk is.
Bij DB zijn tegenwoordig tickets een jaar van te voren te koop, m.u.v. internationale tickets die dus nog 6 maanden van te voren te koop zijn. Het is dan wel eerder te bekijken of in Duitsland dus iets gaande is wat effect op mijn reis kan hebben.
Bij DB zijn tegenwoordig tickets een jaar van te voren te koop, m.u.v. internationale tickets die dus nog 6 maanden van te voren te koop zijn. Het is dan wel eerder te bekijken of in Duitsland dus iets gaande is wat effect op mijn reis kan hebben.
-
Als de werkzaamheden meer dan een uur vertraging oplevert mag je je ticket sowieso annuleren, dus ik zie dat risico niet zo.
-
Volgens mij verkoopt Eurostar alleen verbindingen die 100% zeker zijn. Bij Deutsche Bahn kan je een bericht krijgen dat je dienstregeling niet meer mogelijk is.
-
Dat proberen ze wel maar lukt niet altijd en Eurostar blijkt met die situatie ook niet erg goed om te kunnen gaan.
Afgelopen najaar is het op de route naar Duitsland een paar keer gebeurd dat Eurostars werden opgeheven of ingekort toen de boeking al een tijdje open was. In oktober wegens werkzaamheden in het Ruhrgebied, en in november/december toen Aken-Keulen na een ongeval versperd was. Reizigers worden er wel over ingelicht maar Eurostar biedt vervolgens alleen annuleren (volledige terugbetaling) en gratis omboeken naar precies dezelfde relatie aan, ook als de volgende Eurostar voor jouw geboekte reis pas weken later is en er wel andere treinen rijden. Telefonisch weigeren ze iets anders aan te bieden.
Ik heb ook al eens een bericht gezien over iemand wiens Eurostar niet meer via Schiphol reed en die ook alleen de mogelijkheid kreeg om zijn reis om te boeken, terwijl de logische oplossing is om van Rotterdam naar Schiphol een andere NS-trein te gebruiken.
In Nederland vindt NS het kennelijk ook moeilijk om gestrande Eurostar-reizigers verder te helpen, terwijl dat toch echt hun eigen reizigers zijn.
-
De Action verkoopt een "elektrische hogesnelheidstreinset" van de merken "Train" (Fake Thalys) en "High Speed Train" (Fake Eurostar).
-
Dan is deze reiziger verkeerd geïnformeerd. Wanneer een Eurostar niet stopt op Schiphol Airport maar wel op Rotterdam Centraal, dan mag een reiziger met het Eurostar ticket met binnenlandse treinen van NS reizen. Dit geldt alleen voor reizen binnen Nederland en dus niet voor de Eurocity of Eurocity Direct.
NS International schreef:Wanneer de Eurostar naar België/Frankrijk bij werkzaamheden of een storing op het Eurostar traject binnen Nederland niet rijdt van/tot het geboekte vertrek- of eindstation, is het ticket ook geldig in NS treinen tussen Rotterdam Centraal, Schiphol Airport en Amsterdam Centraal, volgens de route die wordt aangegeven in de reisplanner.
-
NSI kan dat wel schrijven (en dat is prima), maar als je je ticket elders hebt geboekt, bv. via Eurostar, dan krijg je geen informatie van NSI maar van Eurostar. En die doen hun eigen ding.
-
Het lijkt er op dat het niet meer mogelijk is Eurostar (red) kaartjes te kopen op binnenlandse reizen. Ik heb wel vaker een ticket tussen Rotterdam en Amsterdam gekocht via de NMBS, maar ik kan die reis nu nog wel vinden in de planner, maar krijg de melding dat een internationaal ticket verplicht is, en kan deze niet meer bia B-europe.com vinden (en dus niet meer boeken). Jammer, vond het altijd een leuke afwisseling.
-
Eurostar biedt geen binnenlandse reizen meer aan, zie bv. deze productfiche van de NMBS.
-
Ik begrijp niet waarom de automatische scanners al vanaf begin aanwezig zijn, of tijdens de drie weken sluiting zijn geïnstalleerd. Het enige wat ik kan bedenken is een vertraagde levering. Zo jammer dit voor een product dat eigenlijk centrale regie nodig heeft voor een goede reputatie.Ad.nl schreef:Eurostar krijgt te weinig marechaussees: alle treinen naar Londen voortaan 30 minuten vertraagd
Concreet gaat het om slechts 2 medewerkers te weinig per dag. Dat lijkt te overzien, maar is het kennelijk niet. ,,De marechaussee wil geen extra medewerkers geven. Hoewel we in gesprek zijn met de overheid zijn en blijven, is er voorlopig geen oplossing.”
Zoals het er nu uitziet blijven treinen door het conflict over de marechaussee-inzet nog een half jaar met 30 minuten vertraging rijden. Na de zomer krijgt de terminal automatische scanners, zoals die ook op Schiphol aanwezig zijn. Dan zijn de extra medewerkers niet meer nodig.
-
Als je denkt dat het niet gekker kan. What's next?
-
https://www.ad.nl/binnenland/faber-weig ... ~aa8715ba/
Dan blijkt het ook iets politieks te zijn of in ieder geval politiek gemaakt te worden.
Dan blijkt het ook iets politieks te zijn of in ieder geval politiek gemaakt te worden.
-
^^ Ik denk dat je dan de inhoud van het convenant moet lezen / kennen om deze zaak te beoordelen. Zoals het nu op mij over komt gaat Eurostar gewoon door met wat ZIJ willen terwijl dit pas zou kunnen als de scanners er staan. Zal mij niet verbazen als het ook zo in het convenant staat.
"14 dagen van te voren inlichten over een capaciteit uitbreiding" lijkt mij een lachwekkend korte termijn.
"14 dagen van te voren inlichten over een capaciteit uitbreiding" lijkt mij een lachwekkend korte termijn.
-
Je kan reizigers ook een half uur eerder laten komen. Dus de meldtijd met een half uur verlengen. Want met een half uur vertraging vertrekken lijkt mij geen optie.
- Z2N
- Donateur
Dit gaat alleen om treinen waarvan de tickets allang verkocht zijn, dus mensen eerder laten opdraven is dan onbegonnen werk.
-
Hoezo, je kan ze toch een mail sturen.
-
Niet iedereen is flexibel genoeg dat ze een half uur eerder op het station kunnen zijn. Die reizigers moet je volgens de Europese reizigersrechtenverordening omboeken naar de volgende trein. Doordat ze daarmee meer dan een uur vertraging oplopen hebben ze recht op compensatie. Als het de laatste trein van de dag is, moet je zelfs hotelkamers voor ze betalen. Dat zijn allemaal kosten die Eurostar niet wil hebben.
-
Tja, dan maar niet. Ik hoop wel dat dat die vertraging geen vervelende gevolgen heeft voor die reizigers.
-
- Oud-beheerder OVNL
Als een deel van de reizigers eerder komt is het probleem toch al opgelost? Het totaal aantal reizigers is kennelijk niet het probleem, maar de tijd waarin ze door de douane moeten.
-
Ja, maar als je mensen de keuze laat zullen de meesten toch later komen. En gezien de reizigersrechten kan je het niet maken om ze te zeggen dat ze verplicht zijn vroeger te komen, en dan stiekum degenen die een klacht indienen wel te zeggen dat ze later mogen komen; en een deel daarvan zal ook eenvoudigweg de reis annuleren zonder verdere communicatie (wat in zo'n geval gratis mag).
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Daar zit zeker iets in. Maar hoe je het wendt of keert, de meldtijd wordt sowieso langer. Of iedereen komt eerder zodat de trein op tijd vertrekt of iedereen komt niet eerder en vertrek je een half uur later.
-
Maar zou de marechaussee wel een half uur eerder kunnen beginnen?Wubbo schreef:Als een deel van de reizigers eerder komt is het probleem toch al opgelost? Het totaal aantal reizigers is kennelijk niet het probleem, maar de tijd waarin ze door de douane moeten.
-
Daar had ik nog niet gedacht. Dan heeft het ook geen zin natuurlijk om eerder te komen.
-
Dat lost het probleem waarschijnlijk niet op. Als de meeste mensen gewoon 30-45 minuten van tevoren aanwezig zijn, dan ligt het zwaartepunt nog steeds op de laatste 30 minuten.