Vias RE19 Arnhem Emmerich

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3833
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Tom024 »

Zonet in Duisburg in stel 2305 gestapt, wat in principe een NL-geschikt stel is. Het oorspronkelijke plan was met de ICE 120 de grens over, maar dat lukte door een bovenleidingsstoring niet. Als ik hiermee in Arnhem kom valt het qua vertraging nog best mee.
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

DB Navigator geeft Arnhem als eindbestemming.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door MaartenD »

gpvos schreef: wo 09 apr 2025, 17:39 Voor treinen met een kering in Didam had ik uiteraard diesels in gedachten. Maar dat was inderdaad niet een heel serieus idee, keren in Zevenaar is uiteraard verkieslijker.
Nou ja, de waslijn doortrekken tot Doetinchem is sowieso een goed idee. Ten eerste omdat elektrisch rijden beter is en ten tweede omdat je al een treinserie hebt die in Doetinchem keert.

Maar goed, kosten en zo.
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Rikkel »

en-es schreef: wo 09 apr 2025, 13:35 Klopt, om die reden doe ik geen dagje NRW meer.
Ik zet de auto in Emmerich. Dat scheelt een hoop, maar die zandbak parkeerplaats als het eerste stuk vol is, is wel een drama in het donker.

Maarja, het doel is natuurlijk dat dat niet nodig is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13278
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Ardan »

Ze zijn op die zandbak ook nog eens aan het bouwen dus daar kun je nu niet parkeren. Liggen een hoop sporen daar klaar om ingebouwd te worden 'ergens'. Zal het derde spoor zijn. Dus parkeerplaats vol = naar de Aldi. Of Praest, plek zat bij het kerkje :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Rikkel »

Ah, dankje voor de tip. Laatste keer nrw was ook vorig jaar.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Nitein-Repart »

Anders auto in Kleve parkeren, genoeg parkeerruimte daar. Al wordt de RE10 naar Düsseldorf ook steeds onbetrouwbaarder doordat de Lintjes steeds meer onderhoud vragen.

Verder kun je soms in Essen, Dortmund of Wuppertal al voor € 50 overnachten (zonder ontbijt en zonder annuleringsmogelijkheid). Dat is ook nog te overwegen.
-
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door gpvos »

MaartenD schreef: do 10 apr 2025, 08:46Nou ja, de waslijn doortrekken tot Doetinchem is sowieso een goed idee.
Uiteraard, maar dan ben je niet meer bezig met een quick fix om het vervoer tussen Arnhem en Emmerik betrouwbaarder te maken tijdens de huidige materieel- en personeelsproblemen.

Al kon de DB het traject Hofheim-Bürstadt redelijk snel van waslijn voorzien, dus wie weet.

Deze post werd u gebracht in het kader van de gebruikelijke luchtfietserij op dit forum.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Djeez
Berichten: 88
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Djeez »

Na 3 weken werkzaamheden en dus geen treinen zijn de dagelijkse 'niet geschikte NL-voertuigen' weer terug. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er tekort is aan personeel? Want als het daadwerkelijk aan de treinen ligt moet je dat in al die treinloze weken wel kunnen oplossen toch in onderhoud/aanpassing?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13788
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Z2N »

Het uitwisselen van materieel kost juist extra personeel, dus als er al sprake is van personeelstekort is dat in het onderhoudsbedrijf. Een storing aan de voor Nederland geschikte treinstellen is dan ook plausibeler, een kleine deelserie met extra technische eisen om op zowel 25 kV als 1500 V te kunnen rijden is immers gevoeliger voor dit soort problemen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 7241
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door cassie127 »

Waarbij gezegd moet worden dar het aantal stellen wat nodig is voor het rijden van alle omlopen zorgt voor nauwelijks reserves.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door MaartenD »

Er staat vandaag een stam NMBS I10 met fietsafdeling en I11 + 186 in Amersfoort. Lijkt me een perfecte vervanging van missende ritten op de RE19.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Nitein-Repart »

Leuk bedacht. Gaat het alleen niet worden vanwege de hoge kosten van exploitatie met getrokken rijtuigen.
-
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door MaartenD »

Het was uiteraard een grapje, maar het kan ook op de RE13, dus zeg nooit nooit.
Rikkel
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Rikkel »

Maar de RE13 is alleen op Duitse spanning.
cassie127
Berichten: 7241
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door cassie127 »

Dan nog is de reactie van Nitein-Repart wel erg kort door de bocht.

TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

Het zal uitmaken dat het verkeersverbond Eurobahn heeft overgenomen en TCS een opdracht heeft verstrekt de uitvallende ritten te versterken.
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Gydo »

cassie127 schreef: do 01 mei 2025, 22:28 Dan nog is de reactie van Nitein-Repart wel erg kort door de bocht.

TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
Sinds wanneer? Zijn die in eigendom van TCS zelf? Dat wist ik niet, wat gaaf :D
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

Sinds afgelopen maandag en TCS verzorgt de ritten van de RE13 die op de oneven uren vanuit Venlo vertrekken.
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door gpvos »

ZIjn die rijtuigen met blauwe streep sinds afgelopen maandag in bezit van TCS, of zijn ze sinds maandag in Nederland toegelaten?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
cassie127
Berichten: 7241
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door cassie127 »

De ritten die TCS versorgt op de RE 13 worden gereden met N-wagens van GFF, deze mogen tot Venlo rijden (maar niet verder in Nederland)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gydo
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Gydo »

Dar weet ik dat zijn gehuurde N-wagens van GfF, maar ik bedoelde de IC1 rijtuigen, heeft TCS deze van DB overgenomen (net als ze 72 ICRmh rijtuigen vorig jaar van NS hadden overgenomen)?
waldo79
Berichten: 8475
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

Hoeveel andere partijen met IC1 rijtuigen zijn er dan behalve DB?

Opmerking: het gaat hopeloos off-topic.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door en-es »

Wellicht is hier iemand die deze rijtuigen voor RE19 wil gebruiken? Of die denkt dat het gaat gebeuren. Maar inderdaad off topic.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door ICE11 »

Omdat VIAS niet genoeg treinstellen beschikbaar heeft worden tussen 12.05. en 27.06.25 twee spitsritten op de RE19 (vertrek 6:35 Emmerich en 16:12 Düsseldorf) door een andere vervoerder (welke is nog onbekend, maar de rijtuigen zullen "niet rolstoeltoegangelijk" zijn, dus vermoedelijk n-Wagen) gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten