Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
iamthedutchdude
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door iamthedutchdude »

Op Tenderned trof ik een marktconsultatie voor de concessie Busvervoer Almere 2028-2037. Onderdeel daarvan: een Ontwerp-PvE.
teun
Berichten: 1764
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door teun »

Heel spannend ziet het er niet uit, het meest opmerkelijke vind ik dat (als de concessiehouder er voor kiest R-net lijnen te rijden; niet verplicht dus!) streeklijnen die niet aan R-net eisen voldoen moeten gaan rijden met R-net kleuren maar zonder R-net logo's. :')
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5829
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Lijn 45 »

Ik had verwacht dat deze concessie onder RRReis zou gaan vallen. Kennelijk niet dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40629
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Daniel »

RRReis is het merk van de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel, deze concessie valt onder de gemeente Almere. Wel uniek, want dat is de laatste gemeente die zelf z'n OV aanbesteedt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lange_Dre
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Lange_Dre »

teun schreef: wo 14 mei 2025, 12:20 Heel spannend ziet het er niet uit, het meest opmerkelijke vind ik dat (als de concessiehouder er voor kiest R-net lijnen te rijden; niet verplicht dus!) streeklijnen die niet aan R-net eisen voldoen moeten gaan rijden met R-net kleuren maar zonder R-net logo's. :')
Deze vond ik ook zeer opmerkelijk en die keuze begrijp ik ook eigenlijk niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Milco »

Inderdaad opmerkelijk. Verder niet al te schokkende plannen t.o.v. nu voor zover ik heb gelezen.

Ik had eerder juist de allGo-formule voor de Metrobuslijnen uitgebreid naar een allGo Metrobus-formule en een andere, eventueel huidige, allGo-formule (met een naam als allGo streek o.i.d.) voor de minder-frequente stads- én streeklijnen zoals nu lijn 22, 24, 322 en 326.

Maar goed, we zullen zien wat het gaat worden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Dionysusnu »

Enkele dingen die mij opvallen in het PvE:
  • Op vrijdag mag de vakantiedienstregeling gereden worden.
  • De streekdienst bedient in ieder geval station Amstel, station Holendrecht, en Blaricum P+R, met de mogelijkheid om verder te rijden van Blaricum naar Hilversum of Utrecht Science Park.
  • In de stadsdienst moeten fietsen toegestaan worden tussen 19:00 en 06:00.
  • Chauffeurs behouden de "veiligheidsdeur", om los van reizigers in en uit de bus te kunnen (ik wist niet dat dat bestond).
  • Bussen moeten telsensors hebben voor in- en uitstappers.
  • Vooralsnog moeten alle bussen ZE zijn vanaf start concessie, maar een onderzoek loopt nog naar de netcongestie. Ook voor buurtbussen geldt de eis ZE, maar alleen als de wetgeving op tijd is aangepast om dat met rijbewijs B mogelijk te maken.
  • Rolstoelplank moet zowel handmatig als elektrisch bedienbaar zijn.
  • Bij uitval laatste rit is vervangend vervoer verplicht.
  • Punctualiteit wordt gemeten met -15 tot +120 seconden vanaf beginpunt.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6581
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door dylanwild94 »

Dionysusnu schreef: za 24 mei 2025, 18:14 Enkele dingen die mij opvallen in het PvE:
  • Chauffeurs behouden de "veiligheidsdeur", om los van reizigers in en uit de bus te kunnen (ik wist niet dat dat bestond)
Dit bestaat ook alleen maar in Almere.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Milco »

Chauffeurs behouden de "veiligheidsdeur", om los van reizigers in en uit de bus te kunnen (ik wist niet dat dat bestond).
Dat hebben de huidige MAN stadsbussen inderdaad ook al. De voordeur bestaat eigenlijk uit twee afzondelijke deuren: het deurtje van de cabine kan tegen het middenpaneel vastgemaakt worden zodat de chauffeur een vrije uitgang heeft. Zie een uitleg vanaf 1:12 op https://www.youtube.com/watch?v=DCzdxIsdqMI

De 12 meter MAN's hadden dit uiteraard ook, maar daar is inmiddels de situatie bij de voordeur aangepast bij de verhuizing naar Amersfoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Marijnvdm
Donateur
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
Locatie: Voorhout

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Marijnvdm »

Dionysusnu schreef: za 24 mei 2025, 18:14
  • De streekdienst bedient in ieder geval station Amstel, station Holendrecht, en Blaricum P+R, met de mogelijkheid om verder te rijden van Blaricum naar Hilversum of Utrecht Science Park.
Inderdaad opvallend dat station Holendrecht wel genoemd staat maar Bijlmer ArenA dan weer niet. Zou dit een foutje kunnen zijn of verwachten ze dat er doorgereden wordt naar Holendrecht zoals EBS dat nu ook doet?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door Milco »

Bijlmer ArenA is te druk om te worden overgeslagen. Ik vermoed dat de bussen weer naar Holendrecht gaan rijden net als vroeger. Al hoop ik dan wel dat het rondje busstation Bijlmer vervangen wordt door een stop op de Hoogoorddreef, net als EBS dat doet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
BusOV40
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door BusOV40 »

De minimale bedieningstijden liggen wel flink lager dan nu het geval is. Momentele eindigt de laatste bus rond 2.30u en in het PvE staan dat dit mag rond 24.00u. Ook de aanvangstijden liggen later. Kunnen we verwachten dat de bussen later beginnen en eerder eindigen?
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Busvervoer Almere (2028-2037)

Bericht door CamilleKreemers »

Als een vervoerder er geld en winst in ziet, wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 96 gasten