Goan-fiasco kost 1,4 miljoen
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Goan-fiasco kost 1,4 miljoen
We schreven al eerder over het gebrek aan animo voor de Twentse ov-app 'Goan', waarin Twente ov- en Wmo-vervoer wou bundelen. De kosten voor de app, waar na twee jaar al de stekker uit werd getrokken, komen uit op 1,4 miljoen, blijkt uit onderzoek van RTV Oost.
RTV Oost deed onderzoek naar de kosten van de mislukte Goan-app. Goan moest al het openbaar vervoer, tot de Wmo-bus en deelfiets aan toe, onder één digitaal dak brengen. De app was vanaf eind 2021 voor iedereen te gebruiken.
...
Met een totaal kostenplaatje van 1,4 miljoen en slechts 146 ritten, kostte elk Goan-ritje zo'n 9.500 euro.
Bron
RTV Oost deed onderzoek naar de kosten van de mislukte Goan-app. Goan moest al het openbaar vervoer, tot de Wmo-bus en deelfiets aan toe, onder één digitaal dak brengen. De app was vanaf eind 2021 voor iedereen te gebruiken.
...
Met een totaal kostenplaatje van 1,4 miljoen en slechts 146 ritten, kostte elk Goan-ritje zo'n 9.500 euro.
Bron
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Goan-fiasco kost 1,4 miljoen
Nou zijn projectkosten bij overheid altijd hoog, maar dit slaat alles.
MaaS is dood...
MaaS is dood...
-
Dat hele Goan gebeuren is volledig aan mij voorbijgegaan. Volgens mij is het zelfs voor het eerst dat ik de naam Goan in het OVNL forum heb gezien. Geen Goan gezien in de PvE's, geen Goan gezien bij de RRReis introductie. Niks, nada, noppes. Logisch dus dat hier dus een gebrek aan animo is. 

-
Ik had nog nooit van Goan gehoord. 

-
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Laat ik het dan anders zeggen - we hebben van MaaS in Nederland nog geen kaas gegeten...
-
Als je het bericht ook leest, lees je dat een campagne richting 200.000 personen tot 580 aanmeldingen heeft geleidt. Dat betekent dat de campagne met 0,25% een beroerde conversieratio had... Het zou zomaar kunnen dat de marketingactie destijds verkeerd opgezet is (lees: gericht op de verkeerde doelgroep, zoals mensen met eigen auto) of dat het product op dat moment nog niet rijp was om publiek te gaan.
-
- Donateur
Voor alle flexvervoer geld dat er bakken met geld bij moet. Alleen Texel is zinvol. Afgesloten gebied en de kosten vd auto overtocht kan een reden zijn dat mensen de texelhopper gebruiken.
Stop met het 'vervoer voor de buhne' en rij gewoon een betrouwbare lijnbus. En ja dat geld is er wel, ales je stopt met de flex flauwekul.
Stop met het 'vervoer voor de buhne' en rij gewoon een betrouwbare lijnbus. En ja dat geld is er wel, ales je stopt met de flex flauwekul.
- Hainje
Dat project is echt aan mijn voorbij geGoan.
*badum tssss*
*badum tssss*
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Wat is je definitie van MaaS (wat vind je er wel en niet onder vallen)?
In de zakelijke (automobiliteit) dienstverlening is Mobility as a Service ook een veelgebruikt begrip en daar zijn toch best succesvolle zaken uit voort gekomen (deelauto infrastructuur, bijvoorbeeld).
De OVfiets is toch ook wel een succesvol MaaS product?
-
Ik zie bij het geflopte project ook niet zo wat de meerwaarde is ten opzichte van andere mobiliteitspartijen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik snap het wel - als WMO gebruikers vaker het OV pakken ipv een speciale taxi die alleen voor hen rijdt scheelt dat iedereen klauwen met geld. Er hoeven maar een paar dat te doen om het interessant te maken.
Een leaseauto of OV-fiets zelf is wat mij betreft geen MaaS want het is alleen de auto of fiets respectievelijk. Het wordt MaaS als er ook een NS Business Card bij zit en parkeren etc etc.
En de Business Card is voor zakelijke klanten al een goede MaaS in zekere zin. Het is alleen jammer dat het met een aantal grote spelers is, en kleiner deelvervoer zit er niet in (er zijn maar een of twee fiets opties geloof ik, terwijl we in Nederland wel 10 verschillende deelfietssystemen hebben). Omdat NS vinger in de pap heeft overal is het lastig daarmee te concureren (ze zijn verticaal geintegreerd door zowel de kaart te hebben als de fietsen)
MaaS is veel verschillende mobiliteitsproducten op een plek kunnen boeken en betalen, het liefst op basis van 1 klantrelatie.
Een leaseauto of OV-fiets zelf is wat mij betreft geen MaaS want het is alleen de auto of fiets respectievelijk. Het wordt MaaS als er ook een NS Business Card bij zit en parkeren etc etc.
En de Business Card is voor zakelijke klanten al een goede MaaS in zekere zin. Het is alleen jammer dat het met een aantal grote spelers is, en kleiner deelvervoer zit er niet in (er zijn maar een of twee fiets opties geloof ik, terwijl we in Nederland wel 10 verschillende deelfietssystemen hebben). Omdat NS vinger in de pap heeft overal is het lastig daarmee te concureren (ze zijn verticaal geintegreerd door zowel de kaart te hebben als de fietsen)
-
^^ Tja, al die deelauto's zijn toch ook in eigendom bij een financieringsmaatschappij, dus vooral lease (operationeel, want ontzorgen). Okay, het is dan nog geen MaaS bij slechts het fysieke product maar het gebruik ervan, door delers etc. is toch wel mobiliteit beschikbaar stellen als een service (dienst). Vind ik.
Zelfde als zo'n OV fiets.. het reserveren en in gebruik nemen is digitaal. Het zelf ermee fietsen dan nog (net) niet. Waar ligt de MaaS grens?
Zelfde als zo'n OV fiets.. het reserveren en in gebruik nemen is digitaal. Het zelf ermee fietsen dan nog (net) niet. Waar ligt de MaaS grens?