Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Maar wel gek dat ze die voelsprieten niet op alle camerabussen hebben geplaatst.
- dylanwild94
- Donateur
-
Ik heb even gecheckt hoe je daar in het boekingsproces terecht kan komen, en inderdaad: een waarschuwingsicoon of rode tekst was wel op zijn plaats geweest, het lijkt nu wel erg op een gewoon kaartje, zeker omdat als je taal op Nederlands staat de naam van het kaartje nog steeds in het Duits wordt getoond.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nouja, er staat toch een aardige aanwijzing bij de voorwaarden...
Die half vertaalde pagina is wel slordig ja. Ik zag ook dat er sommige tekst in het Duits staat als je Nederlands kiest terwijl diezelfde tekst wel naar Engels vertaald wordt als je Engels kiest (de naam van de kaartsoort is altijd Duits inderdaad).bahn.de schreef: Ik bevestig dat ik een ticket 2e klas heb (bijv. Normalpreis, Normalpreis Europa, BahnCard 100, week-, maand- of jaarkaart, Deutschlandticket) voor dezelfde verbinding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
Ik heb de taal weliswaar op Duits staan, maar het viel me pas op door de omschrijving bij het ticket in de app. Het kan haast niet anders of dat gaat vaker fout.gpvos schreef: ↑zo 08 jun 2025, 22:42Ik heb even gecheckt hoe je daar in het boekingsproces terecht kan komen, en inderdaad: een waarschuwingsicoon of rode tekst was wel op zijn plaats geweest, het lijkt nu wel erg op een gewoon kaartje, zeker omdat als je taal op Nederlands staat de naam van het kaartje nog steeds in het Duits wordt getoond.
Anyway, de trein van 05:16 was nog verrassend druk. Inmiddels al kort voor Keulen en vooralsnog alles volgens plan.
-
Rijdt de trein Gouda en Alphen morgen? Op de reisplanner is dat de enige NS trein die er nog wel in staat
- Z2N
- Donateur
Die rijdt morgen zoals gepland, net als wat Airportsprinters en een paar ex-Thalys Eurostars en een paar ICE's.
-
Dat is fijn, dat scheelt dan weer een half uur reizen
-
NS International:
Eurocity Direct valt uit
Zo rijdt de 402 vanavond van Zürich tot Mannheim en de 403 van Mannheim naar Zürich (en valt dus van Amsterdam tot Mannheim uit terwijl dat niet in de lijst staat)
Eurocity Direct valt uit
- Spoiler: show
Zo rijdt de 402 vanavond van Zürich tot Mannheim en de 403 van Mannheim naar Zürich (en valt dus van Amsterdam tot Mannheim uit terwijl dat niet in de lijst staat)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Goedemiddag,
Is er iemand die weet of de ‘probeerdagkaart’ van Qbuzz ZHN ook geldig is in een bus van Syntus op lijn 295 Rotterdam-Utrecht?
Is er iemand die weet of de ‘probeerdagkaart’ van Qbuzz ZHN ook geldig is in een bus van Syntus op lijn 295 Rotterdam-Utrecht?
- ThatPCDude
- Donateur
De Probeerdagkaart is alleen geldig in bussen van Qbuzz in Zuid-Holland Noord, dus niet bij Syntus. Hij is wel geldig op de ritten van lijn 295 gereden door Qbuzz.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Even een vraagje omdat ik niks op de website van GVB kan vinden: klopt het dat Mokum Flex nog bestaat voor OV-ritten naar landelijk Noord, en dat die via staxi moeten worden besteld?
Beul van de blindegeleidelijn
-
Ook niet via mokumflex.nl?
-
NS Internationaal zegt dat je met een internationaal kaartje richting Duitsland voor op een stakingsdag ook op de dag ervoor mag reizen. Geldt dit ook voor kaartjes gekocht via DB?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
NS noemt geen beperking wat dat betreft, dus ik zou zeggen: ja dat mag. Ik zou wel de betreffende pagina paraat houden om in de trein te laten zien.
-
Wat maakt het uit waar je het kaartje gekocht hebt? Alleen voor restitutie is dat belangrijk. Voor de rest, zelfde voorwaarden als alle andere.
Ik koop principieel geen tickets bij NS International (tenzij het niet anders kan of als het een stuk duurder is als ik het niet doe) maar mij weigeren omdat mijn kaartje niet bij hun gekocht is...
Gaat m niet worden.
Ik koop principieel geen tickets bij NS International (tenzij het niet anders kan of als het een stuk duurder is als ik het niet doe) maar mij weigeren omdat mijn kaartje niet bij hun gekocht is...

-
Nou ja, het is een kaartje Amsterdam-Warschau via Duisburg. In de eerste ICE zullen ze bekend zijn met de regeling, maar die staat niet op de site van DB, dus of die in de rest van de treinen geldt, is de vraag.
(Overigens is voor mijn reisdag nog geen staking aangekondigd, maar met de kortetermijnverschuivingen van de laatste tijd weet je maar nooit of dit relevant gaat worden.)
(Overigens is voor mijn reisdag nog geen staking aangekondigd, maar met de kortetermijnverschuivingen van de laatste tijd weet je maar nooit of dit relevant gaat worden.)
-
Ik zag dinsdag in het NOS-journaal een item over de staking met een verslaggever in station Rotterdam, die op het perron stond. Achter haar zag ik o.a. een VIRM en een koploper staan. Is het gebruikelijk dat die aan het perron overnachten of zijn die ondanks de staking toch daar neergezet?
-
Ik zou wat @rvdborgt zegt, zorgen dat je kunt bewijzen wat NS International zegt. Sla de webpagina's op maar voor de zekerheid maak screenshots van de regeling en dat er op jouw gekozen reisdatum een staking is. Moet het goedkomengpvos schreef: ↑wo 11 jun 2025, 22:50 Nou ja, het is een kaartje Amsterdam-Warschau via Duisburg. In de eerste ICE zullen ze bekend zijn met de regeling, maar die staat niet op de site van DB, dus of die in de rest van de treinen geldt, is de vraag.

-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Even voor de zekerheid: klopt het dat het momenteel inderdaad niet is toegestaan binnen Nederland te reizen met de iC Berlijn? Wanneer ik een reis plan voor komende woensdagochtend vroeg van Almere naar Amersfoort komt er geen advies met trein 141 uit terwijl hij wel rijdt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Donateur
- Contacteer:
"Ontmoedigingsbeleid" was het NS codewoord toch? Mag wel maar we maken het zo moeilijk en onprettig mogelijk
-
- Contacteer:
Youri schreef: ↑do 05 jun 2025, 11:23 Ik zie in de reisplanners dat de EuroCity tussen Rotterdam en Brussel morgen wel rijdt. Mag je hier ook binnenlandse reizen mee maken, naar bijv. Breda?
Ik moet voor een afspraak in Breda zijn, en mijn studentenreisproduct is morgen gewoon geldig, dus ik zou het zonde vinden om deze reis met de auto te maken.
Youri schreef: ↑wo 11 jun 2025, 21:34 Afgelopen vrijdag riepen ze ook dat het niet toegestaan was om binnenlands te reizen met de EC, er stond zelfs dat de EC niet zou stoppen op Breda. Wat uiteindelijk wel gebeurde, er is niemand geweest die heeft gevraagd waar ik naar toe ging, of iemand die überhaupt mijn kaartje heeft gecontroleerd.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
Volgens iemand hier zouden deuren afgesloten worden en zouden bewakers erop toezien. Dat blijkt reuze mee te vallen. 

-
De vertrekborden geven voor de IC Berlijn aan "stopt tot Bad Bentheim niet op tussengelegen stations". Ik zat vorige week nog in de IC Berlijn naast een aantal reizigers naar Apeldoorn. De conducteur vond het helemaal prima, maar "ze moesten wel voor de grens uitstappen". De trein stopte uiteraard wel op tussengelegen stations. "Ontmoedigingsbeleid" inderdaad
-
Richting Duitsland zijn alle stopt alleen opgenomen in de reisinformatie voor instappende reizigers, maar ik heb geen idee of het ook juridisch geregeld is dat je geweigerd kan worden. Reserveren is alleen verplicht voor grensoverschrijdende reizen, en ik kan niet zo snel iets vinden in de voorwaarden over dat je niet mag uitstappen op stations die niet als bestemming getoond worden in de reisplanner.