Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ThatPCDude schreef: ↑do 12 jun 2025, 16:40
Toen we in ZHN nog arriva hadden, was het net zoals gkw1969 zegt. Bussen komen overdag binnen op omloop x en worden ergens op een mooi plekje in de stalling neergezet. De late diensten hebben vervolgens vrije keuze en rijden met diezelfde bus uit op omloop y. Gezien er geen gezeur was met de actieradius van de bussen (lees: dieselbussen) kon dat makkelijk.
Sinds dat we overgegaan zijn door Qbuzz is het veel meer gereguleerd. We hebben nu uitrijchauffeurs zitten van half 5 's ochtends tot 1 uur 's nachts (verspreid in drie shifts uiteraard) die ervoor zorgen dat een bus die 's ochtends weggaat in omloop X ook de hele dag in omloop X blijft. Wel kan het voorkomen dat de bus 's ochtends een korte omloop X rijdt, terugkomt op de garage en 's middags nog een korte omloop Y erbij rijdt.
Zo gaat het er in Tilburg ook aan toe tegenwoordig met de elektrische wagens, het zal dus niet zozeer een Qbuzz-ding zijn.
Wel is onze uitrijchauffeur (explo) rond een uur of 9 osso naar huis. Die ene streekwagen (diesel) welke na die tijd nog uitrijdt zet de tankploeg klaar.
De explo ging bij ons eerst ook om 21:00 al naar huis, maar dat hebben ze opgerekt omdat het op de stallingen te rommelig werd - vooral op Noordwijk, daar is geen wagenwasser.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.