Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
In een ander draadje had iemand (volgens mij rvdborgt) geconstateerd dat volgens de regels van de NS je gewoon binnenlands mag reizen.
Ik heb vorig jaar een héél vervelende HC meegemaakt toen ik gewoon het advies van NS.nl volgde om van Hilversum naar Deventer te reizen (die vervolgens in arren moede "Ze zadelen ons er ook maar mee op" o.i.d. uitriep, ik denk dat ze net een paar lastige klanten teveel gehad had).
Dit jaar heeft NS het in de reisinformatie verwerkt dus hou rekening met eventueel nóg vervelender HC's.
Voor de EC(D) afgelopen vrijdag was het vanwege de staking een ander verhaal.
IIVQ schreef: ↑wo 11 jun 2025, 23:13
Ik zag dinsdag in het NOS-journaal een item over de staking met een verslaggever in station Rotterdam, die op het perron stond. Achter haar zag ik o.a. een VIRM en een koploper staan. Is het gebruikelijk dat die aan het perron overnachten of zijn die ondanks de staking toch daar neergezet?
Dat gebeurt op meerdere plekken. Vaak zijn het treinen die vroeg uitlopen, in de avond al hun servicebeurt krijgen en dan begin van de nacht langs het perron worden gezet. Dan kan een laat uitgelopen trein het plekje op het servicespoor weer overnemen en kan ook het personeel meer doen in een nacht.
Matt schreef: ↑do 12 jun 2025, 11:37
De vertrekborden geven voor de IC Berlijn aan "stopt tot Bad Bentheim niet op tussengelegen stations". Ik zat vorige week nog in de IC Berlijn naast een aantal reizigers naar Apeldoorn. De conducteur vond het helemaal prima, maar "ze moesten wel voor de grens uitstappen". De trein stopte uiteraard wel op tussengelegen stations. "Ontmoedigingsbeleid" inderdaad
Dat gaat nog iets verder dan ontmoedigen: we noemen dat doorgaans "liegen".
Dat is het ontmoedigingsbeleid van de treinen naar Duitsland in het kader van de zomerdrukte: de langeafstandstreinen naar Duitsland staan voor binnenlandse reizen niet in de planner, zodat er voldoende ruimte is voor de internationale reizigers.
Matt schreef: ↑do 12 jun 2025, 11:37
De vertrekborden geven voor de IC Berlijn aan "stopt tot Bad Bentheim niet op tussengelegen stations". Ik zat vorige week nog in de IC Berlijn naast een aantal reizigers naar Apeldoorn. De conducteur vond het helemaal prima, maar "ze moesten wel voor de grens uitstappen". De trein stopte uiteraard wel op tussengelegen stations. "Ontmoedigingsbeleid" inderdaad
Dat gaat nog iets verder dan ontmoedigen: we noemen dat doorgaans "liegen".
Kan jij een beter plan beschrijven om binnenlandse reizigers te weren uit die treinen?
Echt verbieden? Ik weet niet of je dat vanuit een binnenlands reizigersoogpunt moet willen, maar het zou stukken duidelijker zijn dan deze half-wel-half-nietsituatie.
Volgens mij mag dat dus niet dus ontmoedigen ze. Als ze het uit de reisinfo halen dan is dat al een grote stap. Alleen moet een Trainmanager zich verder niet mee bemoeien als iemand mee wilt die voor de grens uitstapt. Alleen daar gaat het mis.