Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De Transdev en Keolis hebben zich hiervoor ingeschreven. Mijn voorkeur gaat naar Keolis omdat deze een duidelijke reisinformatie hebben op de monitoren in de bussen. Als er op andere lijnen verder gereden worden geeft deze bij minimaal 3 haltes van tevoren aan op welke lijn die dan verder rijdt. Als Transdev de concessie wint is dat ook goed. Deze bied ook voor meer mogelijkheden.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik ben zelf lid van de Nederlandse trolleybus Vereniging. Hiermee ben ik ook van de buitenlandse trolley bedrijven van op de hoogte. Zelf ga ik altijd op vakantie naar Zwitserland. Daar hebben ze meerdere steden met trolleybussen. Met de ontwikkelingen met trolley 2.0 zijn ze in Zwitserland veel verder dan bij ons in Arnhem. Ook daar hebben ze ZE bussen. Die pak ik dus ook mee. Waar netcongestie is wordt aldaar met hybride bussen gereden. Die zijn gedeeltelijk elektrisch. Ze kunnen voor deze wel CNG bussen toestaan voor deze nieuwe concessie. Er zijn ook hybride bussen die op CNG rijden. Die zouden ze eventueel aan kunnen besteden. Ik heb verder wel gelezen dat beide inschrijvers voor eigen energie transitie willen zorgen zoals extra zonnepanelen en HVO diesel aggregaten om het elektriciteitsnet te ontlasten. Ook tijdens de NTV avond heb ik ook zoiets gehoord dat alles elektrisch wordt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik weet wel waarom alleen de Keolis en Transdev zich hiervoor ingeschreven hebben. Dat is omdat het allebei Europese bedrijven zijn die elders in Europa ook steden hebben waar ze trolleybussen hebben. Keolis heeft trolleybussen in Landskrona(Zweden) Lyon(Frankrijk) en Nancy(Frankrijk). Transdev heeft in elk geval ook trolleybussen in St Etienne(Frankrijk). Die van Solingen en Esslingen beide in Duitsland zijn vermoedelijk eigendom van de Transdev. Arnhem heeft in elk geval met Solingen een gezamenlijke aanbesteding mee gehad.
- ArrivaBas
- Berichten: 9538
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De trolleybussystemen in Esslingen en Solingen worden gereden door gemeentelijke vervoersbedrijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9528
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik denk dat het met name te maken heeft met Oost-Brabant die bijna volledig parallel loopt aan deze inschrijving. Twee inschrijvingen tegelijkertijd voorbereiden is erg kostbaar en de resources van het tenderteam kan ook maar 1x tegelijkertijd worden ingezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 2103
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
In dat kader is de aanbestedingskalender van DOVA wel leuk om te zien: https://dova.nu/sites/default/files/240 ... 0maand.pdf
(er is ook een nieuwere, maar die loopt iets minder ver vooruit)
(er is ook een nieuwere, maar die loopt iets minder ver vooruit)
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Wordt vandaag niet bekend wie deze concessie gaat winnen?
-
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Vanmiddag om 12.00
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 09 jul 2024, 14:23
-
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ergens bij een van de vervoerders staat inmiddels een bericht op Intranet online onder embargo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik hoop dat Transdev de concessie gegund wordt, maar nog even afwachten dan.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 09 jul 2024, 14:23
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik zou Keolis wel leuk vinden eigenlijk. Transdev zit er al een tijdje
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10241
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Dat geldt dan enkel voor Arnhem-Nijmegen, voor het deel Veluwe-Zuid is Transdev daar nog maar net een paar jaar actief en heeft daarvoor juist Keolis jarenlang gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
- ovVeluwe
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Transdev behoudt de concessie helaas.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Jammer, ik had ze wel Keolis gegund.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ben wel benieuwd waarom jullie het Keolis gunnen en niet Transdev?
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ik vind Transdev een prima uitkomst. Ben wel benieuwd of Transdev onder eigen naam gaat opereren of onder Connexxion/Hermes
- Suus
- Berichten: 52160
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Of het Transdev of Hermes is boeit niet zo heel veel, het wordt toch RRReis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
- Lijn 45
- Berichten: 5849
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De naam Connexxion wordt sinds de parkshuttle niet meer gebruikt bij nieuwe concessies.Wageningen1998 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:12 Ik vind Transdev een prima uitkomst. Ben wel benieuwd of Transdev onder eigen naam gaat opereren of onder Connexxion/Hermes

-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
RRReis met Transdev
-
- Berichten: 813
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Het persbericht met wat meer informatie:
https://www.gelderland.nl/persberichten ... foodvalley
https://www.gelderland.nl/persberichten ... foodvalley
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Dubbel geleed 

Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Het trolleybusnetwerk wordt enorm uitgebreid: er komen 4 stadslijnen in Arnhem bij en er wordt gesproken over: 'Hierdoor kunnen trolleybussen ook Ede, Heteren, Duiven, Westervoort, Elst en Nijmegen.' ; ik gok dat het woord 'bereiken' ontbreekt, desondanks een flinke uitbreiding van het netwerk. Er wordt zelfs gesproken over een trolleylijn tussen de HAN en Heijendaal, oftewel een trolleybuslijn vanaf de campus in Presikhaaf helemaal naar Heijendaal
Ook wordt de gehele bestaande vloot (behalve de Solaris Trollino's) vervangen door nieuwe trolleybussen.

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Nu dat de Transdev de concessie heeft gewonnen verwacht ik dat het trolley materieel dat er offertes ingediend zullen worden bij Solaris Skoda en heel misschien HESS van de nieuwste generatie. Voor de elektrische bussen verwacht ik VDL Volvo Solaris Urbino en heel misschien MAN en/of Mercedes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten