De stammen zijn helemaal niet flexibel. Ze kunnen alleen met 146.5 of 147.5 rijden en het zijn altijd vaste stammen. En vast betekend in dit geval heel vast, dus het moeten altijd de vijf zelfde rijtuigen met elkaar rijden, er kan zelfs geen zesde erbij of als ene kapot is met vier rijden werkt ook niet. Het enige wat inmiddels mogelijk is twee stammen aan elkaar te koppelen, maar dan moet het ook dezelfde type locomotief zijn.Nitein-Repart schreef: ↑za 28 jun 2025, 15:45 maar mogelijk kunnen deze IC2-stammen verkocht worden aan het buitenland, weet niet hoe flexibel de IC2-stammen zijn met een locomotief die niet op 15 kV AC rijdt.
Kort buitenlands nieuws
- ICE11
- Berichten: 3446
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Kort buitenlands nieuws
Tussen Marseille en Nice is sinds zondag de SNCF niet langer de vervoerder op de TER-verbindingen. Marseille-Nice is de eerste TER-verbinding van Frankrijk die is aanbesteed met andere vervoerder als gevolg: Transdev heeft nu het stokje overgenomen. De frequentie is flink omhoog gegaan, voortaan rijdt er elk uur een trein, zeven dagen per week. Er is kritiek op de manier waarop de regio met de aanbesteding om is gegaan (er is uit andere regio's materieel gehaald dat de SNCF daar inzette om te laat geleverd materieel op te kunnen vangen), maar de start is goed gegaan (ICI/France Bleu).
-
- Berichten: 8509
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Kort buitenlands nieuws
Is hiermee de hegemonie van de SNCF doorbroken?
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat was al wat eerder gebeurd, in de regio Île-de-France is de spoorlijn Esbly - Crécy-la-Chapelle recentelijk overgegaan van SNCF Transilien naar Stretto (als tramlijn T14), en vorige maand werden de binnen Frankrijk rijdende Frecciarossa's Parijs - Lyon aangevuld met ritten naar Marseille. Het is wel de eerste TER-trein die niet meer door de SNCF gereden wordt.
-
- Berichten: 438
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Kort buitenlands nieuws
Het lijkt erop dat er eind augustus nu eindelijk de hogesnelheidstreinen tussen Novi Sad en Subotica gaan rijden:
Ik help het ze hopen dat het niet nog meer vertraging zal oplopen.
https://seenews.com/news/serbia-to-open ... ic-1277694June 30 (SeeNews) - Serbia will open for passenger traffic a high-speed railway link connecting the northern city of Novi Sad with Subotica on the border with Hungary at the end of August, after delays caused by the deadly railway station roof collapse last year, president Aleksandar Vucic said.
Ik help het ze hopen dat het niet nog meer vertraging zal oplopen.
-
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Erg snel zijn de Chinezen niet.
-
- Berichten: 438
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Kort buitenlands nieuws
In ieder geval wel in China, want daar is het grootste HSL-netwerk met 48.000 km. HSL in 15 jaar uit de grond gestampt.
- Suus
- Berichten: 52172
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
In Berlijn zijn een tijd geleden twee viaducten in de A100 wegens hun technische staat gesloten en inmiddels zelfs afgebroken.
Nu rijden er massa’s verkeer door het centrum. De BVG maakt zich nu zorgen of de 120 jaar oude metrotunnel onder de Kaiserdamm al dat gewicht wel aankan.
https://archive.is/2025.07.03-135543/ht ... 61399.html
Nu rijden er massa’s verkeer door het centrum. De BVG maakt zich nu zorgen of de 120 jaar oude metrotunnel onder de Kaiserdamm al dat gewicht wel aankan.
https://archive.is/2025.07.03-135543/ht ... 61399.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik snap alleen niet waarom de bus er nu ook niet meer overheen kan. Je kunt bij die gewichtsbeperking van 3,5t toch een onderbord 'ausgenommen Linienbusse' plaatsen?
- ICE11
- Berichten: 3446
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
Het probleem is, als je het bord "Linienverkehr frei" plaatst, dan zien dat de meeste vrachtwagens als uitnodiging "als er bussen mogen rijden dan kan ik dat ook". En omdat dergelijke overtredingen in Duitsland maar zelden worden gecontroleerd (behalve als je zo een grote apparatuur met slagbomen etc. plaatst als bij voorbeeld toen bij de A1-brug in Leverkusen) heeft zo`n gewichtsbeperking dan toch bijna geen effect.
-
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan zet je het er niet onder maar informeer je de politie dat ze er wel door mogen. Vaak genoeg werkzaamheden gehad waarbij er ook met opzet geen onderbord voor lijnbussen geplaatst is maar we er wel door mogen. En kentekencamera's kennen ze nog niet in Duitsland?
-
- Berichten: 7313
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij moet je in dat geval ook de bestuurder op de foto hebben. Anders kun je onder de boete uitkomen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ArrivaBas
- Berichten: 9548
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
In Duitsland gaan bekeuringen inderdaad altijd naar de bestuurder in plaats van de voertuighouder. Daarom wordt er in Duitsland ook uitsluitend van voren geflitst.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 7313
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
En daardoor is het mogelijk dat bij parkeerboetes (die bijvoorbeeld geschreven worden door commerciële bedrijven als je geen blauwe schijf hebt op sommige supermarkt parkeerplaatsen) je als voertuigeigenaar aangeeft dat je niet weet wie er gereden heeft, daartoe ben je de commerciële aanbieder niet verplicht, waardoor deze boete niet geïnd kan worden omdat deze alleen op kenteken is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten