Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
trolly schreef: ↑ma 07 jul 2025, 08:25
We hebben het over zeer aardbevingsgevoelig gebied in het zuiden van Italië. Dat is toch iets anders dan een brug over de één of andere Belt, lijkt me zo. Ik laat me graag verrassen, maar vijf jaar bouwtijd lijkt me lachwekkend optimistisch.
Italië en de Krim zijn allebei schiereilanden en het gaat over een brug. Daarmee zijn de overeenkomsten dan ook wel meteen op: Italië is (nog) geen totalitaire staat die van plan is die brug in te zetten voor de logistiek van een invasiemacht. Daarnaast moet je vooral even kijken naar de grenzen van de zgn. Euraziatische tektonische plaat. De Krim ligt midden op die plaat, Italië (en daarmee Sicilië) aan het randje. Net op de plek waar best wel regelmatig een aandbevinkje gebeurt. Zal je toch rekening mee moeten houden, want je wil zo'n brug nou ook weer niet de hele tijd overnieuw moeten bouwen. En dan wil het ook nog weleens zo zijn dat grote projecten de aandacht van een bekende Italiaanse multinational trekken, wat de prijs kan opdrijven, maar wat niet per definitie ten goede komt van de kwaliteit.
Ik hoop kortom van harte dat je gelijk hebt, en als je toevallig een lijntje hebt met een lokale heilige kan je er allicht nog eens een kaarsje aan wagen.