Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Hans

Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)

Bericht door Hans »

Met ingang van vandaag (maandag 7 juli) wordt de keerlus voor lijn 119 bij ASML in gebruik genomen. Ik kwam er met lijn 19 langs, het is een mooie ruime keerlus geworden.
Er is een uitstaphalte in de keerlus, aldaar wachten we onze tijd af zodat we de bussen van lijn 18, 19 en 319 niet in de weg staan.

Ander pluspunt is dat alle bussen richting NS nu vanaf dezelfde halte vertrekken.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Lang geleden dat Hermes bij mij de fout inging met de OV-chip maar vandaag sloeg de 5524 de plank volledig mis. Netjes ingecheckt thuis. In Helliemond op het station wil ik uitchecken "ongeldige kaart". WTF? Ik bied hem nog een keer aan "check in". Dubbele WTF. En ik zie op het scherm dat er opeens "Gemert, Pelgrimsrust" staat. Nog een keer, check out met ,67 cent instaptarief (korting). Ik zag de bus inmiddels "25 Helmond via Beek en Donk" stond te filmen dus iets was er met de data misgegaan. In OVInfo stond deze ook opeens met 30 minuten vertraging erin terwijl we 4 minuten te vroeg waren.

Gast die met mij uitstapte had overigens hetzelfde.

Enfin, ik heb dus nu een gemiste check-out op mijn kaart staan. Restitutie is iig aangevraagd. Gaat een gemiste checkout nog verdere consequenties hebben? Zoals kaart geblokkeerd als dit te vaak gebeurd?
"Een touringcar is geen bus"
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Wellicht, maar het zit 'm dan in "als het te vaak gebeurt". Dan moet je denk ik wel heel veel pech hebben met foute apparatuur voordat dat een probleem wordt.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Maar wat is te vaak? Mijn chipkaart is redelijk nieuw (februari) dus heeft nog bijna 5 jaar te gaan en ik reis tegenwoordig weer vaker met de bus. Als de nieuwe apparatuur storingsgevoeliger is waardoor dit vaker voor gaat komen then what? Hoe vaak is te vaak? 5x? 10x?
"Een touringcar is geen bus"
Hainje

Bericht door Hainje »

Er staat mij het getal twaalf bij.
Bij twaalf keer niet uitchecken word je kaart geblokkeerd. Maar ik ben te lui om het uit te zoeken, dus als je het echt zeker wil weten dan moet je even onze matties bij Google vragen. Of ChatGTP, die wit da denk ok wel.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Twaalf keer in een half jaar meen ik. Ik had standaard een probleem met uitchecken op de toenmalige 89 in IJssel-Vecht bij Keolis en dat heeft me nooit een geblokkeerde kaart opgeleverd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie