Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op de 300 is het de laatste tijd ook veel vertraging en uitval van ritten, AML loopt in z'n geheel niet echt lekker op dat gebied.
- Vinny
- Berichten: 13844
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat komt ook door langdurige en ingrijpende werkzaamheden. Iets meer overleg tussen de vervoerder en de stadsregio Amsterdam als opdrachtgever zou dan wel wenselijk zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wie zegt dat dat niet gebeurt?
Alleen in dit geval is CXX nou eenmaal een bedrijf die liever met vertraging rijdt dan de tijden/routes officieel aan te passen.
Alleen in dit geval is CXX nou eenmaal een bedrijf die liever met vertraging rijdt dan de tijden/routes officieel aan te passen.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanmiddag op lijn 171 was de chauffeur even vergeten dat de Oranjebaan dicht is. Via een creatieve route toch op de Ouderkerkerlaan gekomen. Mooi dat die ouwe diesels uit HWGO zo wendbaar zijn =D.
Er rijdt overigens echt een ratjetoe: een RRReiss Iveco op de 356, een Bravo Amba op de 174, enzovoorts.
Er rijdt overigens echt een ratjetoe: een RRReiss Iveco op de 356, een Bravo Amba op de 174, enzovoorts.
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik dacht dat de accuproblemen bij de Ebusco's alweer achter de rug waren, maar schijnbaar toch nog steeds issues dan?
Kwam gister overigens de Pride-VDL (de 9799) tegen op lijn 169. DIe schijnt daar de hele dag op gereden te hebben, dus de materieelinzet is inderdaad wel wat 'warrig' af en toe.
Kwam gister overigens de Pride-VDL (de 9799) tegen op lijn 169. DIe schijnt daar de hele dag op gereden te hebben, dus de materieelinzet is inderdaad wel wat 'warrig' af en toe.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat overleg is er wel regelmatig. Alleen als het bijvoorbeeld gaat om de Rijkswaterstaat-werken worden de overheden en vervoerders vrij laat (en soms niet) op de hoogte gebracht, bijvoorbeeld als het gaat om die langdurige afsluiting van de afrit Amstelveen.
De werkzaamheden van de N201 laatst was ook een mooie; Provincie Noord-Holland besloot eenzijdig vanwege de NAVO-top om af te wijken van de planning en ipv een gedeeltelijke afsluiting een volledige afsluiting te doen zodat de werkzaamheden sneller klaar waren. Waardoor de calamiteitenroute van de Abdijtunnel ook onbereikbaar werd. Zolang er niks gebeurd bij de Abdijtunnel geen probleem, maar zal je net zien dat dat in die dagen er 2x issues waren in de Abdijtunnel. De 300, 341 en 397 hebben toen de hele dag met +20 gereden tussen Hoofddorp en Schiphol.
Er valt de Vervoerregio Amsterdam (Stadsregio bestaat als sinds 2016 niet meer

We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat er overmacht is is natuurlijk rottig en kan je weinig aan doen. Maar eigenlijk sinds het opschalen is er structureel best veel rituitval op de 300 in ieder geval. De rest van de lijnen krijg ik wat minder van mee.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 356 rijdt tot en met 11 juli van Haarlem tot aan knooppunt Noord, wacht daar z'n tijd af en gaat dan weer op tijd terug naar Haarlem.
Passagiers moeten overstappen op lijn 300 (die momenteel in Amstelveen als omleiding route 356 volgt). Deze zal naast halte Ouderkerkerlaan ook Langerhuize aandoen.

Passagiers moeten overstappen op lijn 300 (die momenteel in Amstelveen als omleiding route 356 volgt). Deze zal naast halte Ouderkerkerlaan ook Langerhuize aandoen.

-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 30 jun 2024, 21:54
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Maar hoe zit het dan nadat de omleiding voor bus 300 in Amstelveen voorbij is, na 7 juli 05:00?
Rijdt bus 300 dan weer normaal en worden haltes Ouderkerkerlaan en Langerhuize dan niet bediend door een Rnet bus?
Rijdt bus 300 dan weer normaal en worden haltes Ouderkerkerlaan en Langerhuize dan niet bediend door een Rnet bus?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is me niet bekend, het kan goed dat ze er dan een pendel bijlmer-Amstelveen of knooppunt op zetten. Zal het eens navragen
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is dat vanwege de extreme vertragingen van de laatste tijd?
En stellen ze dan de verkeerslichten goed in, want de 300 mag nu niet over de busbaan bij Langerhuize, omdat het negenoog dan niet goed reageert.
En stellen ze dan de verkeerslichten goed in, want de 300 mag nu niet over de busbaan bij Langerhuize, omdat het negenoog dan niet goed reageert.
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is idd vanwege de vertragingen.
Tot gisteren reed 300 gewoon over de busbaan op de Laan van Langerhuize. De bussen krijgen inderdaad geen prioriteit bij de verkeerslichten maar waarschijnlijk d.m.v. o.a. massadetectie kunnen ze op een gegeven moment gewoon door. Is niet anders op andere plekken of bijv bij trams die een omleiding rijden.
Tot gisteren reed 300 gewoon over de busbaan op de Laan van Langerhuize. De bussen krijgen inderdaad geen prioriteit bij de verkeerslichten maar waarschijnlijk d.m.v. o.a. massadetectie kunnen ze op een gegeven moment gewoon door. Is niet anders op andere plekken of bijv bij trams die een omleiding rijden.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Blijkbaar rijdt lijn 356 weer door naar Amsterdam Bijlmer ArenA, maar in de reisinfo staat er nog steeds dat de lijn is ingekort tot Knooppunt Schiphol Noord.
Top communicatie.
Daarnaast is lijn 171 ingekort tot Hoofdenburg vanwege "Werkzaamheden".
Top communicatie.
Daarnaast is lijn 171 ingekort tot Hoofdenburg vanwege "Werkzaamheden".
-
- Berichten: 2151
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat laatste klopt; bij de halte De Entree wordt de ligging van de busbaan verplaatst om ruimte te maken voor een trailerparkeerplaats tijdens evenementen. De 300 en 356 rijden over de normale rijbaan.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat laatste verschilt per moment en richting lijkt het wel. Overigens draagt het niet bij aan die al dramatische punctualiteit. Bij Langerhuize moet je over de rijbaan, tussen Ouderkerk en de A2 sta je stil door terugslag van de files, bij de Entree moet je over de rijbaan, in Amstelveen is de Oranjebaan dicht, op de A9 ontbreken stukken vluchtstrook en staat er file door de afsluiting van de A10. Heerlijke combinatie.
-
- Berichten: 2151
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Voor die werkzaamheden bij De Entree zijn de rijtijden overigens wel aangepast, in tegenstelling tot de situatie rond de Oranjebaan.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Connexxion maakt het nu helemaal bont. De 356 rijdt niet tussen Amstelveen en Bijlmer. Volgens de reisinformatie zou de 300 via de Ouderkerkerlaan en Langerhuize moeten rijden, maar in de praktijk gaat die via de Oranjebaan. Schandalige bende.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In plaats van de 300 nog een weekje langs langerhuize te sturen is het volgende bedacht:
Lijn 356 zet op Amstelveen busstation iedereen op de 300, behalve passagiers voor langerhuize en ouderkerkerlaan.
Vervolgens rijdt de 356 via de Oranjebaan, (stukje route 300) bij de brandweer rechtsaf.
Chauffeur zet de omloop om op de volgende regel, de 'terugrit' wordt geselecteerd en de bus is nu 356 richting Haarlem. Haltes langerhuize (kpmg kant) en ouderkerkerlaan worden aangedaan, chauffeur wacht zn tijd af op Amstelveen en rijdt verder naar Haarlem.
Lekker duidelijk voor iedereen dus
Passagiers op langerhuize ri. Bijlmer moeten dus eerst naar Amstelveen busstation.
Lijn 356 zet op Amstelveen busstation iedereen op de 300, behalve passagiers voor langerhuize en ouderkerkerlaan.
Vervolgens rijdt de 356 via de Oranjebaan, (stukje route 300) bij de brandweer rechtsaf.
Chauffeur zet de omloop om op de volgende regel, de 'terugrit' wordt geselecteerd en de bus is nu 356 richting Haarlem. Haltes langerhuize (kpmg kant) en ouderkerkerlaan worden aangedaan, chauffeur wacht zn tijd af op Amstelveen en rijdt verder naar Haarlem.
Lekker duidelijk voor iedereen dus
Passagiers op langerhuize ri. Bijlmer moeten dus eerst naar Amstelveen busstation.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Maar waarom wordt dat nergens vermeld in de reisinformatie, de Transdev App (waar je mee doodgegooid wordt qua reclame), de DRIS-panelen, enzovoorts. Nu stonden alle haltes vol met verbaasde reizigers die afdropen richting tram, fiets en dergelijke.
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Gisteren kwam tram 24 niet opdagen dus heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens bus 397 genomen.
Vanaf het Haarlemmermeerstation werd zonder iets om te roepen of zichtbaar op de displays opeens rechtdoor gereden richting de Zeilstraat. Toen sloegen we - tot m'n enorme verbazing eigenlijk - met een gelede bus rechtsaf de Koninginneweg (de smalle slingerstraat waar tram 2 doorheen rijdt) in. Dit was voor mij een unieke ervaring: ik heb nóg nóóít met een bus op de Koninginneweg gereden, never mind een gelede. Bij halte Cornelis Schuytstraat werden midden op de kruising, direct langs een parallel lopend fietspad, zonder wat te zeggen de deuren open gegooid. Vervolgens om de hoek nét voorbij de kruising met de Willemsparkweg op de Van Baerlestraat opnieuw. Daar is bijna iedereen met koffers op de weg/fietspad uitgestapt.
Het was een interessante maar beetje surrealistische ervaring midden in de avondspits in Amsterdam.
Vanaf het Haarlemmermeerstation werd zonder iets om te roepen of zichtbaar op de displays opeens rechtdoor gereden richting de Zeilstraat. Toen sloegen we - tot m'n enorme verbazing eigenlijk - met een gelede bus rechtsaf de Koninginneweg (de smalle slingerstraat waar tram 2 doorheen rijdt) in. Dit was voor mij een unieke ervaring: ik heb nóg nóóít met een bus op de Koninginneweg gereden, never mind een gelede. Bij halte Cornelis Schuytstraat werden midden op de kruising, direct langs een parallel lopend fietspad, zonder wat te zeggen de deuren open gegooid. Vervolgens om de hoek nét voorbij de kruising met de Willemsparkweg op de Van Baerlestraat opnieuw. Daar is bijna iedereen met koffers op de weg/fietspad uitgestapt.
Het was een interessante maar beetje surrealistische ervaring midden in de avondspits in Amsterdam.
-
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De bussen rijden deze week vanwege werkzaamheden (al weet ik niet waar precies) de Koningsdagroute. Dat ter vervanging van de haltes Emmastraat (waar de bus op de terugweg langskomt) en Museumplein kennelijk midden op de weg gestopt wordt is voor mij ook nieuw.
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het bizarre was dat de chauffeur echt helemaal niks omriep of even een waarschuwing gaf rondom de omleiding/inkorting en rare uitstap 2x.
Dat we op de enorm drukke kruising Willemsparkweg/Van Baerlestraat moesten uitstappen op het fietspad terwijl de bus midden op de weg stond was eigenlijk ronduit onverantwoord. Er kwam een hele groep fietsers aan die op hun beurt vol in de remmen moesten voor ons. Een stukje verderop heb je gewoon de halte Concertgebouwplein met prima overstap op tram 5 en 12 naar het Leidseplein. Dus die gevaarlijke stop had weinig toegevoegde waarde.
De bus filmde overigens het normale Elandsgracht / Leidseplein City Center (of zo) ipv Museumplein en de displays in de bus gingen ook door tot alle haltes tot het normale eindpunt. Slechte informatievoorziening zo.
Dat we op de enorm drukke kruising Willemsparkweg/Van Baerlestraat moesten uitstappen op het fietspad terwijl de bus midden op de weg stond was eigenlijk ronduit onverantwoord. Er kwam een hele groep fietsers aan die op hun beurt vol in de remmen moesten voor ons. Een stukje verderop heb je gewoon de halte Concertgebouwplein met prima overstap op tram 5 en 12 naar het Leidseplein. Dus die gevaarlijke stop had weinig toegevoegde waarde.
De bus filmde overigens het normale Elandsgracht / Leidseplein City Center (of zo) ipv Museumplein en de displays in de bus gingen ook door tot alle haltes tot het normale eindpunt. Slechte informatievoorziening zo.
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Werkzaamheden A10 zuid, waardoor alles binnendoor gaat en tussen elandsgracht en leidseplein vertragingen van meer dan 30 minuten ontstaan aangezien het GVB zonodig absoluut niet wilt dat cxx gebruik maakt van de marnixstraat cq leidseplein.
Vandaar dat gekozen is voor de koningsdag route, maar dat kon niet meer in de systemen aangepast worden. Dat moet helaas in 6 voud minimaal paar maanden van te voren aangemeld worden.
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Handig zo’n systeem en dan ook nog eens te lastig voor de chauffeur om zelf iets om te roepen en te waarschuwen bijkbaar.
Ik snap goed dat GVB geen gelede bussen bij haltes wil hebben waar nu al 3 à 5 frequente tramlijnen stoppen. Tram 3 heeft bij stremmingen weinig andere opties dan via de binnenring te rijden. Dan komt er nog een lijn bij.
Je kan trouwens ook de vraag stellen waarom Connexxion per se tijdens deze werkzaamheden met hun bussen wil doorrijden de stad in als alles gridlocked staat. Met bovenstaande situatie als consequentie. Kort die lijnen in tot de metro en/of tram want dit is voor niemand wat.

Ik snap goed dat GVB geen gelede bussen bij haltes wil hebben waar nu al 3 à 5 frequente tramlijnen stoppen. Tram 3 heeft bij stremmingen weinig andere opties dan via de binnenring te rijden. Dan komt er nog een lijn bij.
Je kan trouwens ook de vraag stellen waarom Connexxion per se tijdens deze werkzaamheden met hun bussen wil doorrijden de stad in als alles gridlocked staat. Met bovenstaande situatie als consequentie. Kort die lijnen in tot de metro en/of tram want dit is voor niemand wat.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22871
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tot waar zou je de buslijnen dan willen inkorten?
Museumplein lijkt mij dan eigenlijk wel een goede keuze, want daar komen diverse tramlijnen richting het centrum.
Museumplein lijkt mij dan eigenlijk wel een goede keuze, want daar komen diverse tramlijnen richting het centrum.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten