Er was toch ooit een verschil was tussen de eis voor 1e klas bij Groningen en Friesland? Bij de ene provincie moest er 1e klas zijn, bij de ander hoefde dat niet. Dan is met 1e klas rijden in een provincie waar je dat niet aanbiedt (en dus ook geen 1e klas kaartjes verkoopt) niet handig.
Want een doorgaande trein Leer - Harlingen zou ik vanuit historisch perspectief ook wel kunnen waarderen.
Concessie Noordelijke Nevenlijnen
-
- Berichten: 1176
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar nu heeft toch geen enkele trein hier eerste klas, dus dan is dat toch niet echt een verklaring voor deze koppelingen?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 983
- Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Hier is tijdelijk voor gekozen omdat in Duitsland het spoor nog niet klaar is. In de definitieve variant gaat de sneltrein vanuit Leeuwarden doorrijden naar Leer. Eemshaven wordt dan gekoppeld aan Winschoten. Eigenlijk worden die twee dan dus omgedraaid ten opzichte van nu. Naar ik begreep was het niet op een andere manier in te plannen.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat klopt niet, als het spoor naar Duitsland gereed is gaat de stoptrein uit Leeuwarden doorrijden naar Leer. Dus net als nu als RS1 naar Groningen, verder als RE6 naar Winschoten en vanaf daar weer verder als stoptrein naar Leer. De sneltrein RE1 blijft tot Groningen rijden, maar zal op lange termijn worden doorgetrokken als sneltrein naar Veendam en Stadskanaal.
Qua doorkoppelingen zijn de mogelijkheden sowieso beperkt. Het vele enkelspoor maakt dat op veel spoorlijnen de dienstregeling sowieso al zo goed als vastligt. In Groningen moet zo veel mogelijk worden aangesloten op de treinknoop. De dienstregeling naar Leeuwarden ligt sowieso muurvast en ook de treinen naar Winschoten liggen vast door enkelspoor en in de toekomst aansluitingen in Leer en de spoorbrug over de Ems. Daarnaast wilde men graag een kwartiersdienst Sauwerd - Zuidbroek wat dus ook al in het PvE is geëist voor deze concessie.
Qua doorkoppelingen zijn de mogelijkheden sowieso beperkt. Het vele enkelspoor maakt dat op veel spoorlijnen de dienstregeling sowieso al zo goed als vastligt. In Groningen moet zo veel mogelijk worden aangesloten op de treinknoop. De dienstregeling naar Leeuwarden ligt sowieso muurvast en ook de treinen naar Winschoten liggen vast door enkelspoor en in de toekomst aansluitingen in Leer en de spoorbrug over de Ems. Daarnaast wilde men graag een kwartiersdienst Sauwerd - Zuidbroek wat dus ook al in het PvE is geëist voor deze concessie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten