Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Berichten: 318
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Om wat voor materieel zou het dan gaan?
- ArrivaBas
- Berichten: 9562
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Afgaande op de artikelen in de landelijke media gaat het om ICR-rijtuigen. Daar hoef je namelijk het minst aan om te bouwen als je deze ook nog met een locomotief ergens heen wilt vervoeren om als noodhospitaal te fungeren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13787
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik verwacht dat er geen sprake meer zal zijn van een normale treinenloop als er een noodhospitaal nodig is. Dan is er in die plaats echt wel wat anders nodig dan elke 10 of 15 minuten een Intercity.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
- Berichten: 1953
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Stel het wordt oorlog, dan zijn troepen- of evacuatietreinen erg handig.
Maar in bijv Kiev gaat het dagelijks leven behoorlijk normaal door, maar bij een voltreffer op een ziekenhuis kan je hospitaaltreinen nodig hebben. Of zelfs in vredestijd, als door een dijkdoorbraak een ziekenhuis onbruikbaar wordt, dan hoeft de rest van het land daar niet stil door te liggen!
Maar in bijv Kiev gaat het dagelijks leven behoorlijk normaal door, maar bij een voltreffer op een ziekenhuis kan je hospitaaltreinen nodig hebben. Of zelfs in vredestijd, als door een dijkdoorbraak een ziekenhuis onbruikbaar wordt, dan hoeft de rest van het land daar niet stil door te liggen!
-
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: West-Brabant
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de specifieke inzet nog wel wat hoor. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe de dragende constructie van de rijtuigen is, maar het lijkt mij praktisch als er liggende patiënten in en uitgeladen kunnen worden, zonder door de ramen te moeten.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
-
- Berichten: 8527
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Allicht zal Defensie ICR in overweging nemen, omdat het rijtuigen zijn waaraan relatief weinig verbouwd hoeft te worden. En in principe kunnen er ook locs voor 3 kV gelijkspanning aan gekoppeld worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Pim-AllianceB95, Re.tep en 5 gasten