
In december 2026 gaat Stuttgart 21 en de doortrekking naar de HSL richting Ulm grotendeels open, behalve de aftakking naar Bad Cannstatt (treinen richting Aalen en Nürnberg). Ergens in maart 2027 wordt dan de verbinding van de Gäubahn (treinen naar Singen en Zürich) naar het kopstation verbroken, de treinen vanaf de Gäubahn zullen echter nog niet direct naar hun nieuwe eindstation op het vliegveld geleid kunnen worden. In de zomer van 2027 wordt dan de route van de S-Bahn verlegd en gaat het nieuwe station Mittnachtstraße open en in november 2027 gaat het bovengrondse kopstation volledig dicht en kunnen alle regionale en langeafstandstreinen gebruik maken van het tunnelstation. Meer informatie en verwachte reistijden op https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... r-13446492
De gedeeltelijke opening gaat nog wel wat improvisatie opleveren, want een aantal van de voorziene doorgaande treindiensten worden een jaar lang niet mogelijk en het ondergrondse station heeft geen keercapaciteit, dus er zal wat uitwisseling van diensten moeten plaatsvinden.