Spoordienstregeling Duitsland 2027

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52228
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Spoordienstregeling Duitsland 2027

Bericht door Suus »

Want je kan er nooit vroeg genoeg bij zijn *O*

In december 2026 gaat Stuttgart 21 en de doortrekking naar de HSL richting Ulm grotendeels open, behalve de aftakking naar Bad Cannstatt (treinen richting Aalen en Nürnberg). Ergens in maart 2027 wordt dan de verbinding van de Gäubahn (treinen naar Singen en Zürich) naar het kopstation verbroken, de treinen vanaf de Gäubahn zullen echter nog niet direct naar hun nieuwe eindstation op het vliegveld geleid kunnen worden. In de zomer van 2027 wordt dan de route van de S-Bahn verlegd en gaat het nieuwe station Mittnachtstraße open en in november 2027 gaat het bovengrondse kopstation volledig dicht en kunnen alle regionale en langeafstandstreinen gebruik maken van het tunnelstation. Meer informatie en verwachte reistijden op https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... r-13446492

De gedeeltelijke opening gaat nog wel wat improvisatie opleveren, want een aantal van de voorziene doorgaande treindiensten worden een jaar lang niet mogelijk en het ondergrondse station heeft geen keercapaciteit, dus er zal wat uitwisseling van diensten moeten plaatsvinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2027

Bericht door tjoektjoek »

Dat zou betekenen dat de 6:57 uur durende ICE Amsterdam - München Hbf met 19 minuten korter 6:38 uur gaat duren. Vanaf Utrecht zou het nog net iets meer zijn dan 6 uur met 6:08.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RobertT en 1 gast