Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wat makkelijk oordelen we toch vanachter onze schermpjes over wat er "had moeten gebeuren".
In stressvolle situaties zoals deze is een fout zo gemaakt. Had de machinist eerder de deuren kunnen openen? Misschien wel. Maar het is ook volkomen begrijpelijk dat de machinist ervoor kiest om mensen ín de trein te houden in plaats van op het spoor. En als er dan een raampje wordt ingetikt en mensen klimmen naar buiten, is het logisch dat de deuren alsnog geopend worden. Beter dat, dan iedereen via een kapot raampje naar buiten laten klauteren.
Er zijn geen gewonden gevallen en wat mij betreft is dat het belangerijkste, er is dus gewoon prima gehandeld. Een trein is vervangbaar, een mens niet.
Laatst gewijzigd door Gorott op za 19 jul 2025, 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gorott schreef: ↑za 19 jul 2025, 08:59
Wat makkelijk oordelen we toch vanachter onze schermpjes over wat er "had moeten gebeuren".
Ik oordeel helemaal niets in mijn laatste bericht, ik geef alleen aan dat die trein al een halfuur stilstond toen de reizigers er o.a. via de ramen de trein uit zijn gegaan.
Waar een woordvoerder van Arriva bij RTL Nieuws zegt zich niet te herkennen in dit beeld dat de trein daar al een halfuur stilstond.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik heb het natuurlijk over de algehele discussie en niet dat ene specifieke bericht van jou, geen zorgen.
Iedereen raakt in paniek wanneer ze in een afgesloten, benauwde ruimte zitten zonder licht en airco, daar is geen alcohol voor nodig. Dat sommige mensen hier vervolgens oordelen over de gemaakte keuzes en zeggen dat zij het 'beter' zouden doen, is volkomen ongeloofwaardig. Onder stress ben je jezelf niet. We weten ook niet wat de machinist in dat halve uur allemaal geprobeerd heeft.
En als je zelf nog rustig bent, dan raak je misschien wel in paniek door de mensen om je heen. Paniek werkt aanstekelijk, het springt over van de een op de ander, net als een virus
Laatst gewijzigd door Gorott op za 19 jul 2025, 10:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Verder wel met je eens hoor dat het makkelijk oordelen is als je niet alle informatie(bronnen) tot je beschikking hebt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zojuist gaf het personeel op m'n trein aan een instructie gekregen te hebben om langzamer te rijden. Dat gaf wel goed zicht op hoe iemand tussen Amersfoort Schothorst en Vathorst langs het spoor zat om z'n schutting/schuur of wat het ook was af te bouwen aan de spoorzijde.
Die dacht waarschijnlijk zonder hesje niet op te vallen voor passerende treinen ofzo, het oogde niet bepaald als een handige actie althans.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat is daar blijkbaar een bekend patroon, ik stond daar een week geleden nog stil omdat iemand bij Amfs langs het perron in het spoor was geklommen om zijn behoefte te doen…
Suus schreef: ↑zo 13 jul 2025, 09:48Na[/station] Woerden ging de trein nog wat sneller rijden, wat niet helemaal de bedoeling is (heel Utrecht - Gouda is 130 km/uur) en dus volgde er een ATB-ingreep
Niets "dus"...
Niet het sneller rijden zorgde voor een ATB ingreep, maar het niet of niet juist opvolgen van een ATB-opdracht veroorzaakt dit. Even uitgaande dat het een ATB ingreep was (ik zat immers niet in die trein).