Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3561
- Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
- Locatie: Amstelveen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er wordt roch weer nagedacht om op de (noordelijk deel) Ferdinand Bolstraat en Vijzelstraat een tram te laten rijden, dat valt me op.
Verder mis ik wat er gaat gebeuren met lijn 25, die als enkeltje gaat rijden naar Muiderpoort. Er zou een spitstram gaan rijden tussen Westwijk en Zuid. Daar lees ik niets over. Enfin het is nog geen maart 2026.
Verder mis ik wat er gaat gebeuren met lijn 25, die als enkeltje gaat rijden naar Muiderpoort. Er zou een spitstram gaan rijden tussen Westwijk en Zuid. Daar lees ik niets over. Enfin het is nog geen maart 2026.
-
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het gaat in dit bericht om de hoofdpunten. Die spitstram (waar tijdens de drukste momenten blijkbaar wel prima personeel voor gevonden kan worden) zal vast in het definitieve vervoersplan naar boven komen.
-
- Donateur
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoewel dat definitieve vervoersplan nog lang niet bekend is, laat staan dat de dienstregeling er al is, vraagt het Priool zijn lezers alvast wat ze van die niet-bestaande dienstregeling vinden:
https://www.parool.nl/columns-opinie/tr ... ~ba911aa6/
Lang leve de feitenvrijheid.
https://www.parool.nl/columns-opinie/tr ... ~ba911aa6/
Lang leve de feitenvrijheid.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het helpt niet mee dat GVB schrijft dat er 4% meer OV komt maar niet tov wat of wanneer. Dan krijg je speculaas idd.
Gr BasG
-
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
GVB verwijst op hun eigen blog in een nieuw bericht naar het eerdere concept jaarplan met de tekst:TffpaA schreef: ↑vr 18 jul 2025, 09:52 Hoewel dat definitieve vervoersplan nog lang niet bekend is, laat staan dat de dienstregeling er al is, vraagt het Priool zijn lezers alvast wat ze van die niet-bestaande dienstregeling vinden:
https://www.parool.nl/columns-opinie/tr ... ~ba911aa6/
Lang leve de feitenvrijheid.
https://over.gvb.nl/nieuws/lijnennet-va ... stgesteld/Met dit Jaarplan komt er 4% meer ov op straat. Die 4% is voornamelijk op plekken waar het de fijnmazigheid van het ov verbetert.
Ze wekken hiermee de indruk dat het concept jaarplan gewoon definitief is geworden en er verder niks meer veranderd is voor 2026. De vraag van Het Parool lees ik dan ook als "wat is je mening hierover?" wat ik niet zo heel gek vind.
Alle puntjes op de i qua exacte uitwerking daargelaten lijkt mij dat in de maanden tussen het concept dat afgekeurd is en het akkoord nu dingen zijn veranderd, en dat daar documentatie van is. Deel dat op een begrijpelijke manier in plaats van te verwijzen naar een concept uit april, dat niet eens op je eigen site gehost staat en waarbij na een zoektocht op een externe pagina de link een fout geeft. Het is nu maar onoverzichtelijk en vaag waarop de definitieve gunning gebaseerd is en wat er verbeterd is tov eerder.
De VRA en GVB werken dit soort berichtgeving zelf in de hand.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben benieuwd wat dit betekent voor Ganzenhoef, dat een zeldzame diagonale lift bevat (vziw één van de vier in Nederland). Dat is een dure exercitie die vaak langdurig in storing lag, na de bomaanslag op dat station zelfs ruim 9 maanden.VIRM schreef: ↑do 17 jul 2025, 08:48 GVB gaat alle 93 liften en 177 roltrappen vervangen
Vanaf 2027 begint GVB met het vervangen van alle liften en roltrappen op metro-, tram- en busstations in de stad. Veel installaties zijn verouderd en zorgen regelmatig voor storingen. Eerst zijn de liften en roltrappen op de metrostations van de ringlijn (lijn 50) aan de beurt, daarna volgen de andere stations.
Bron en meer:
AT5
-
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat ie vervangen wordt?
-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat ik heb begrepen is dat deze lift geen inclined wordt, maar een normale. Maar het is best een dingetje. Zelfs de nieuwere liften op de NZlijn en op de Amstelveen worden al vervangen.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13294
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer / Doesburg
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik wilde al vragen inderdaad, worden die nu ook al vervangen? Want dat wordt zeker op Vijzelgracht en De Pijp nog wel een dingetje.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoezo? Ik neem aan dat ze indien mogelijk altijd proberen een lift werkend te houden, terwijl de andere vervangen wordt. De vraag is ook in hoeverre de lift vervangen wordt. Is het alleen de machine, of ook de kooi of ook de logic. Bepaalt allemaal de lengte van de buitendienststelling.
-
- Donateur
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de niet-liftkundigen onder ons (zoals ondergetekende): wat is dat laatste?hauptbahnhof schreef: ↑za 19 jul 2025, 01:01 Is het alleen de machine, of ook de kooi of ook de logic.
-
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Misschien het redeneervermogen van de lift. Als je op 1 drukt dat je niet naar 2 gaat. 

-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat ja... Zeg maar de "programma" die zorgt dat de lift doet wat ie moet doen.
-
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Goh en ik was niet eens serieus.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In onze VvE is de lift uit 2007 ook aan vervanging toe. Een liftkooi gaat ongeveer 20 jaar mee, een liftgeleiding ongeveer 10 jaar, en de electronica hangt heel erg af van de vochtigheid, maar meestal zo'n 10 jaar, al is die van ons al een keer vervangen door blikseminslag, een keer door overstroming van de liftkelder en eenmaal na veelvuldige stroomstoringen (16 brownouts in een jaar, houdt electronica niet van) en een keer gewoon.
Onze liften hebben zo'n 800000 ritten per stuk gedaan, dus ruim 100 per dag.
Nou verwacht ik dat een lift in een publieke ruimte als een metrostation een heel andere kwaliteitsklasse zijn, het zal mij niets verbazen als daar eerder 1000 ritten per dag gemaakt worden.
Onze liften hebben zo'n 800000 ritten per stuk gedaan, dus ruim 100 per dag.
Nou verwacht ik dat een lift in een publieke ruimte als een metrostation een heel andere kwaliteitsklasse zijn, het zal mij niets verbazen als daar eerder 1000 ritten per dag gemaakt worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Selivio en 23 gasten