Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3226
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door nvdw »

Het gaat dus om deze locatie, waar de busbaan van rijrichting verandert en de bussen hier dus vanaf de rijstrook voor het overige verkeer invoegen.

Bij haaientanden verleen je voorrang aan bestuurders op de kruisende weg. Daar is hier geen sprake van. Technisch zou je de buschauffeur kunnen voorwerpen dat hij de auto voor had moeten laten gaan omdat hij wisselde van rijstrook of iets in die slinger, maar dat heeft met de haaientanden en voorrang niets te maken.

Bovendien: met extreem gevaarzettend gedrag hoef je van de rechtspraak niet op voorrang (of wat dan ook) te rekenen.

BMW M7, 'restauranteigenaar', gevlucht naar het buitenland: klinkt als een figuur waar we niet om hoeven te rouwen als hij per ongeluk in de hakselaar valt.
Feed the childrens
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9567
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door ArrivaBas »

Hier het artikel zonder betaalmuur.

De beste man is een ondernemer (geweest). Dat soort lieden kennen ontzettend veel trucjes en mazen in de wet om ongegeneerd geld te graaien. (A)

En als je tot op de letter van de verkeersregels nauwkeurig zou lezen zit er een kern van waarheid in zijn betoog dat de bus 'geen voorrang had verleend'. De bus was bezig met een zijdelingse verplaatsing, wat formeel een bijzondere verrichting is waar het overige verkeer voorrang op heeft. Maar het criminele rijgedrag van de BMW-bestuurder (pak er maar een blocnote bij: onder invloed van alcohol of drugs spookrijdend en met zeer hoge snelheid over een busbaan rijden met een auto) zelf had een gevaarzetting die vele malen hoger is. Ik ga ervan uit dat de rechter de gevaarzetting van verkeersovertredingen ook meeweegt bij zijn uitspraak, en dan zal meneer de asorijder gewoon een kwart miljoen euro moeten dokken, want als meneer zich netjes gedroeg en op een 'normale' manier tussen het overige verkeer had gereden, was dit zware ongeluk nooit gebeurd. Het is daarom bullshit dat Arriva of de buschauffeur aansprakelijk zou zijn voor de aangerichte materiële en letselschade.

Lang verhaal kort. Het relaas van de advocaat namens de veroorzaker van het ongeval heeft juridisch ergens gelijk, maar er zijn genoeg andere redenen te bedenken waarom zijn cliënt meer dan terecht in het ongelijk gesteld kan worden. Het feit dat hij niet op persoonlijke titel reageert en ergens onvindbaar in Verweggistan zit zegt eigenlijk al meer dan genoeg. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
EEO
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 06 mei 2020, 19:30

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door EEO »

Pilot busverbinding tussen vakantieparken, treinstations en Avonturenpark Hellendoorn
Deze zomer gaat er een nieuwe pilot van start: een speciale busverbinding die reizigers rechtstreeks naar de ingang van Avonturenpark Hellendoorn brengt. De bus rijdt op dindagen en woensdagen via diverse vakantieparken en campings in de omgeving en verbindt daarnaast ook de treinstations van Nijverdal en Ommen met het populaire familiepark.

https://pretwerk.nl/recreatie-actueel/p ... orn/94609/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13798
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of een pilot op maar 2 dagen in de week gedurende 4 weken echt iets gaat zeggen over de levensvatbaarheid van zo'n lijn. Het zal wel een geldkwestie zijn, maar ik zou zoiets wat meer kansen geven dan in totaal 16 ritten heen en 16 terug.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10263
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Milco »

Dienstregelingen staan al in ovinfo: lijn 85 naar Nijverdal en lijn 86 naar Ommen en Rheeze, enkele keren per dag…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Etienne
Donateur
Berichten: 8548
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Etienne »

Aha; de oude nummering van de TET keert weer deels terug.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten