OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Heel_Holland_Spot

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Heel_Holland_Spot schreef: za 12 jul 2025, 09:51 Volgens de DDZ vanaf Zwolle naar Leeuwarden kan ik op Heerenveen (9.56) overstappen op de Sprinter naar Assen om 9.22 van spoor 14. Is in Zwolle blijven hangen...
In navolging hierop: In DDZ 7507 van Roosendaal naar Zwolle kun je in Etten-Leur naar Vlissingen en Dordrecht overstappen, maar dat niet alleen, er is zelfs een verstoring tussen Den Bosch en Oss (die de NS-app niet kent).
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
teun

Bericht door teun »

Dat er nog steeds mensen zijn die die bug voor het eerst tegenkomen…
Sorry_geen_dienst

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Op station Tilburg zag ik een bus van De Lijn vertrekken maar die hele lijn staat nergens in de digitale reisinformatie verwerkt en dus ook niet op de vertrektijden op het busstation, een spooklijn dus alsof men niet wilt dat die lijn succesvol wordt :s Betreft na online opzoeken lijn 45 te zijn.
isadora

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Sorry_geen_dienst

Credits aan deze wiki, was de snelste manier om er info over te vinden :)
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

teun schreef: za 19 jul 2025, 16:02 Dat er nog steeds mensen zijn die die bug voor het eerst tegenkomen…
Welk van de twee bedoel je? Die eerste ben ik namelijk wel vaker tegengekomen, maar benoemde ik er gewoon maar bij.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
teun

Bericht door teun »

Die eerste, ik zie hem steeds maar voorbij komen in dit topic
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Sorry_geen_dienst schreef: za 19 jul 2025, 16:11 Op station Tilburg zag ik een bus van De Lijn vertrekken maar die hele lijn staat nergens in de digitale reisinformatie verwerkt en dus ook niet op de vertrektijden op het busstation, een spooklijn dus alsof men niet wilt dat die lijn succesvol wordt :s Betreft na online opzoeken lijn 45 te zijn.
Die lijn is een groot succes, gaat niet zelden volledig zitvol de grens over richting Poppel. Staat trouwens wel in de digitale reisinformatie, maar niet als halte Tilburg Centraal Station maar als Tilburg, Centraal Station perron B, die je zal zien in OVinfo als je op het busstation van Tilburg staat en de nabijgelegen haltes bekijkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

De Lijn gebruikt afwijkende haltecodes voor de haltes in Nederland. Dat is op zich niet erg (ook onze eigen RET gebruikt een afwijkend codesysteem), maar dan moeten die wel alsnog gekoppeld worden aan de NDOV-code, anders 'zien' de bijbehorende DRIS-panelen ze niet.
Feed the childrens
Sorry_geen_dienst

Duidelijk allebei, klinkt wel een beetje als een gemiste kans voor De Lijn. Maar wat ik ook gek vind is dat die hele lijn niet in de diverse Nederlandse reisplanners te vinden is waardoor die buslijn ook niet in reisadviezen naar voren komt. Nederlandse reisplanners (NS, 9292) kennen überhaupt heel Turnhout niet eens, alsof reizen bij de grens ophouden. Je moet als reiziger dus echt weten dat die lijn bestaat, anders kom je nooit bij die bus uit omdat je via een enorme omweg met de trein wordt gestuurd (reisplanner van NS Int kent Turnhout wel, maar kent weer geen bussen). Overigens kent de reisplanner van De Lijn dan wel weer alle bushaltes en buslijnen in Nederland (!), oftewel die reisplanner is veel completer dan 'onze' Nederlandse reisplanners.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het is in elk geval een hele verbetering dat die lijn nu ook weer in OVinfo e.d. te vinden is, want toen ik eerder dit jaar in de regio Tilburg was was die lijn helemaal nergens te vinden. OVinfo kende lijn 45 weliswaar, maar de laatste rit die er in stond was van maanden eerder en ook op Google Maps was die lijn niet te vinden. Daar stonden wel de haltes in maar zonder ritten, nu zie je daar lijn 45 ook weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het is wel vaker een probleem met buitenlandse lijnen dat die rond het ingaan wijzigingen in de dienstregeling 'verdwijnen' uit de Nederlandse databronnen. Dat gebeurt in Zuid-Limburg ook regelmatig met de lijnen van ASEAG (behalve lijn 44 die ook deels door Arriva wordt gereden). Die data moet kennelijk elke keer handmatig gekoppeld worden vanuit de Belgische of Duitse databron aan de data bij het NDOV-loket.

Lijn 45 is de opvolger van de voormalige lijn 450 en is bij de vernummering in frequentie verdubbeld van maandag t/m zaterdag. Er wordt sinds januari 2025 overdag elk half uur gereden tussen Tilburg en Turnhout. Verder rijdt de lijn ook steeds vaker met gelede bussen als ik Haltelink moet geloven (wel even Busposities of Zone01 ernaast zetten om de wagennummers aan merk en model te koppelen).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Ik heb het doorgezet aan OVInfo en degene die De Lijn info levert. Wordt vervolgd!
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

OVInfo is aangepast hoor ik.
Sorry_geen_dienst

Check *O* :pos:
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Zowel de NS-app als 9292 geven voor morgen overdag belachelijke adviezen voor Dvd-Dv. Naast de snelste route (ICD naar Amf, IC naar Dv in 1:07) worden er adviezen via Zwolle (Spr+Spr+IC+IC van 1:48, Spr naar Ut en dan IC van 2:01 en M54 naar Asb, IC naar Ut, IC naar Dv van 1:37 gegeven, allen meer overstappen en een half uur langer, dus de volgende ICD+IC via Amf is altijs sneller. Waarom is dit?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Zou de ICD ook op dat stuk (dus ten onrechte) vermeden worden vanwege de toeslag? Op de HSL heb je dat namelijk vaak wel, dat de langzamere opties er naast de HSL ook uitrollen. (En de 2:01 rolt er dan uit omdat die minder overstappen is ten opzichte van de 1:48)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De trein tussen Maastricht en Luik staat voor aankomend weekend niet in de reisplanner -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Dionysusnu schreef: za 19 jul 2025, 23:33 Zou de ICD ook op dat stuk (dus ten onrechte) vermeden worden vanwege de toeslag? Op de HSL heb je dat namelijk vaak wel, dat de langzamere opties er naast de HSL ook uitrollen. (En de 2:01 rolt er dan uit omdat die minder overstappen is ten opzichte van de 1:48)
Ah, dat zou kunnen. Het viel mij op dat de langzamere opties veel pricetimedeals hadden. Ik heb dat nog nooit gedaan, hoe werkt dat, is dat voor één specifieke trein inclusief route?

Maar het is vreemd dat 9292 daar ook mee komt, die heb ik nooit op prijs zien letten.
en-es

Bericht door en-es »

Suus schreef: zo 20 jul 2025, 07:46 De trein tussen Maastricht en Luik staat voor aankomend weekend niet in de reisplanner -0-
Ik zie voor zaterdag alleen bussen. Echter op ns.nl staat dat dit een fout reisadvies is en dat je vanaf vrijdag moet kijken. *O*
ICNG

Bericht door ICNG »

In de Sprinter Zwolle naar (wegens werkzaamheden ingekort tot) Hengelo werd omgeroepen dat het de Sprinter naar Enschede is.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

en-es schreef: zo 20 jul 2025, 09:47
Suus schreef: zo 20 jul 2025, 07:46 De trein tussen Maastricht en Luik staat voor aankomend weekend niet in de reisplanner -0-
Ik zie voor zaterdag alleen bussen. Echter op ns.nl staat dat dit een fout reisadvies is en dat je vanaf vrijdag moet kijken. *O*
Maastricht - Luik gaat de laatste tijd vaak mis in de reisinformatie, onlangs ook al een geval gezien waarbij treinen op de dag zelf pas voor enkele uren vooruit begonnen te verschijnen.
Op treinposities stond elke trein toen dubbel bij de actuele tijden: als 18900 en als 318900, wat later vanwege een knip in Maastricht bleek te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127

Bericht door cassie127 »

Komend weekend zijn daar werkzaamheden en rijden er bussen in plaats van treinen. In Hafas staan juist alle busritten er dubbel in.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es

Bericht door en-es »

Volgens mij zijn er overal werkzaamheden rond Luik komend weekend.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Hmpf, en dat nou net op de zaterdag dat ik daar twee keer langs wil…
Plaats reactie