Concessie Noordelijke Nevenlijnen
-
- Berichten: 7359
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Met Symmetrie bedoel ik ook binnen één serie en niet tussen verschillende series.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40756
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik kreeg vanmiddag het idee dat het nieuwe station Groningen wel erg gebouwd is op dat alles op tijd rijdt qua doorkoppelingen, anders wordt het er wel erg lastig allemaal...
Kwam zelf met een vertraagde RE1 uit Leeuwarden, daardoor kon de RS1 naar Leeuwarden nog niet vertrekken en hield spoor 2 bezet. De RS5 naar Veendam was daardoor uitgeweken naar spoor 1, maar kon daar pas weg nadat de RS5 naar Delfzijl binnen was op spoor 2. (Wel gezond, ik was net op spoor 1 toen 'ie naar spoor 2 gewijzigd werd dus twee keer de trappen af en op)
Overigens viel op dat behoorlijk wat treinen op de RS5 met RS7 op de koersdisplays reden (en ik twijfel nu even aan mezelf of het niet ook zo op de TBPs stond)
Kwam zelf met een vertraagde RE1 uit Leeuwarden, daardoor kon de RS1 naar Leeuwarden nog niet vertrekken en hield spoor 2 bezet. De RS5 naar Veendam was daardoor uitgeweken naar spoor 1, maar kon daar pas weg nadat de RS5 naar Delfzijl binnen was op spoor 2. (Wel gezond, ik was net op spoor 1 toen 'ie naar spoor 2 gewijzigd werd dus twee keer de trappen af en op)
Overigens viel op dat behoorlijk wat treinen op de RS5 met RS7 op de koersdisplays reden (en ik twijfel nu even aan mezelf of het niet ook zo op de TBPs stond)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het heeft amper een paar weken hoevem te duren voordat gebleken is hoe slecht het nieuwe Gn nou eigenlijk in elkaar zit. Ik vind het maar knap.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 778
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
ProRail heeft in maart al een overbelastverklaring uitgegeven, al gaat die vooral over het lastig kunnen inplannen van goederenpaden: https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... shaven.pdf
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het is verdorie nog aan toe een nieuw project. Had niemand dit aan zien komen?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 452
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En niemand hoor ik nog over het feit dat de helft van de treinen uit de Groningse knoop is gehaald. Een verbouwing van vele miljoenen en je krijgt een extra overstaptijd van een kwartier.
- isadora
- Berichten: 6021
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Heb je tijd van het mooie station te genieten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Heel eerlijk denk ik dat zeker op Zuidbroek - Sauwerd de kwartierdienst veel meer oplevert dan de langere reistijd naar bestemmingen voorbij Zwolle (want de sprinter sluit prima aan) kost, deze lijnen zijn echt in de eerste plaats op Groningen gericht.
-
- Berichten: 7038
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En Arriva had natuurlijk ook een sneltrein Groningen - Zwolle aangevraagd die zou aansluiten op de verschoven stoptrein uit Delfzijl. Alleen die kreeg men niet (en zelfs de paar paden die men kreeg waren niet met de gewenste tijden).
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
In mijn ogen zou het best een beetje kunnen helpen als er een kruiswissel komt te liggen net ten oosten van overweg Peizerweg én korte seinopvolging. Hiermee maak je het geheel in geval van vertragingen een stuk flexibeler en kun je in die gevallen de doorstroming beter reguleren.ThatPCDude schreef: ↑zo 20 jul 2025, 10:57 Het heeft amper een paar weken hoevem te duren voordat gebleken is hoe slecht het nieuwe Gn nou eigenlijk in elkaar zit. Ik vind het maar knap.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het allermooiste is natuurlijk dat het dubbelsporig word tussen Gn en Gnn en Gn en Hoogkerk aansluiting. Bij de aftakking ten westen van Groningen maak je zn zelfde aansluiting als bij Snippeling aansluiting. Kunnen de treinen richting Gnn/Lw vertrekken vanuit Gn zonder te wachten op de tegentrein en bouw je aan alle kanten een hoop marge en flexibiliteit in. Rond de 8 kilometer moet dan dubbel worden gemaakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten