Wat drinken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door MdJ »

Tinto de Verano :)
Bij twijfel: gebruik beton.
diederickx

Bericht door diederickx »

^^ lekker.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zo mensen, ik moet even ranten. Ik ben per 1 januari bijna volledig van de frisdranken afgestapt. Ik dronk altijd al light/zero versies, na twee maanden helemaal zonder drink ik nu slechts heel af en toe een light frisdrank, en dan eigenlijk nooit meer cola want dat is na een paar maanden zonder echt niet meer lekker.

Anyway, mijn alternatief is nu sinas, en dan de light/zero variant. Wel een beetje suiker want dat mag best na een lange wandeling, maar niet teveel. Maar wat is er in vredesnaam met Fanta Zero gebeurd? Het smaakt tegenwoordig naar mandarijntjes, terwijl de sinas zero van de huismerken van de Jumbo, AH en Plus nog wel gewoon met sinaasappelsmaak zijn. En hoewel mandarijntjes best lekker zijn, wil ik als ik een sinas drink de smaak van sinaasappels, en niet van mandarijntjes. Is dit nu die 'verbeterde' Fanta Zero waar de blikjes het over hebben -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Kennelijk.
Ik drink allang geen frisdranken meer en het bevalt prima.
Mijn favorieten nu:
Afbeelding
en
willekeurig welke goede single malt whiskey.
Op dit moment is dat deze
Afbeelding

Eerst wel even mijn dienst uitrijden natuurlijk :)
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik ben tijdens mijn revalidatie gestopt met frisdrank drinken. Cola mocht daar sowieso niet want slecht voor je botten, slecht voor je astma en slecht voor je slaap blabla. Dat drink ik alleen bij patat of pizza. Ik dronk ook veel ijsthee en aanmaak limonade maar dat drink ik nu sporadisch in het weekend en verder gewoon water, thee en een bakkie koffie op een dag
ITF

Bericht door ITF »

Water.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Ivan

Bericht door Ivan »

Enorm veel zelfs
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Oasis Tropical. Mijn favoriete vakantiedrankje in Frankrijk/België/Luxemburg is de laatste tijd steeds beter in Nederland verkrijgbaar *O*
En blandning av sött och salt.
teun

Bericht door teun »

Pineau. *O*
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

AppleMoose schreef: vr 13 jun 2025, 18:52 Oasis Tropical. Mijn favoriete vakantiedrankje in Frankrijk/België/Luxemburg is de laatste tijd steeds beter in Nederland verkrijgbaar *O*
Toevallig maandag nog een Nederlands gezin gezien in een Franse Carrefour die dat massaal insloeg en tevens checkte of het Nederlandse statiegeldsymbool erop stond... en dat was het geval :mrgreen: net zoals de Schweppes- blikjes en flessen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Oasis Tropical kan de wekelijkse uitzondering zijn op een verder gezond voedingspatroon. Maar frisdrank zoals Oasis Tropical is niet geschikt als onderdeel van je dagelijkse gezonde voedingspatroon. Oasis Tropical kun je wel als extraatje drinken. Het advies is om dat niet meer dan drie keer per week te doen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

TomSteyl schreef:en dat was het geval :mrgreen: net zoals de Schweppes- blikjes en flessen.
Opzich niet zo gek, aangezien Oasis van Orangina Schweppes is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Dan is dan puur een toevalligheid in deze. Je ziet bijvoorbeeld op blikjes Coca Cola geen statiegeldsymbool, maar Fanta weer wel.

Opzich heb ik er geen problemen mee dat dit gedaan wordt. Want in zowel Frankrijk als België is het heel gebruikelijk om blikjes en flesjes op straat te mieteren. Naar mijn eigen waarneming nog veel meer dan in Nederland vóór het invoeren van het statiegeld op kleine flesjes en blikjes.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
trolly

Bericht door trolly »

Re.tep schreef: vr 25 jul 2025, 09:07 Oasis Tropical kan de wekelijkse uitzondering zijn op een verder gezond voedingspatroon. Maar frisdrank zoals Oasis Tropical is niet geschikt als onderdeel van je dagelijkse gezonde voedingspatroon. Oasis Tropical kun je wel als extraatje drinken. Het advies is om dat niet meer dan drie keer per week te doen.
Dank U beleefd, Captain Obvious. Misschien nog een waarschuwend woord bij de laatste post van erjeebee hierboven?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

TomSteyl schreef:Opzich heb ik er geen problemen mee dat dit gedaan wordt. Want in zowel Frankrijk als België is het heel gebruikelijk om blikjes en flesjes op straat te mieteren. Naar mijn eigen waarneming nog veel meer dan in Nederland vóór het invoeren van het statiegeld op kleine flesjes en blikjes.
In België is afval een taak van de gewesten, en die hebben ruzie over de implementatie van het statiegeld dus gebeurt er niets. België heeft enorm veel last van sluikstorten, deels omdat je vuilniszakken van de gemeente moet kopen (in plaats van afvalstoffenheffing) en mensen dat omzeilen door de boel gewoon ergens in de bosjes te dumpen.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Ik weet er alles van met die betaalde zakken :roll: men heeft absoluut last van sluikstorten, maar idd door het navelstaren van die gewesten verandert er niks...
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Kölsch
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

teun schreef: do 24 jul 2025, 22:54Pineau. *O*
Diteau *O*
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: vr 25 jul 2025, 20:10Kölsch
Hee, dat dronk ik gisteren ook. :D
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Hee, dat dronk ik op 17 augustus 2015 ook!

Nu drink ik
Afbeelding
mave94

Bericht door mave94 »

Spezi, of bij sommigen ook wel bekend als Mezzo Mix 8-)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Snap echt niet wat (met name) Duitsers daar nou zo lekker aan vinden hoor. -0-
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Gösser
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan

Bericht door Stefan »

Tom024 schreef: ma 28 jul 2025, 16:27 Snap echt niet wat (met name) Duitsers daar nou zo lekker aan vinden hoor. -0-
Oh, ik haal regelmatig een kratje Spezi bij onze lokale Getränkemarkt :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mave94

Bericht door mave94 »

Ik vind Spezi lekkerder dan de andere "klassieke" frisdranken, zoals Cola, Fanta of 7-Up. Als kind mengde ik ook altijd al Cola en Fanta, omdat dat toen de enige klassieke frisdrank was die ik lustte. Tot ik erachter kwam dat het blijkbaar een ding is in Duitsland :mrgreen:
Plaats reactie