OVer Missers in de Reisinformatie
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8802
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Werkzaamheden, alleen als je het niet wilt...
- Suus
- Berichten: 52258
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Niet overal. Ja, Guillemins - Liers is al dicht voor de tunnelrenovatie, maar Guillemins - Maastricht moet blijkbaar nog even snel voordat de IC Oostende - Welkenraedt 4 weken omgeleid gaat worden via Visé vanaf volgende week maandag.en-es schreef:Volgens mij zijn er overal werkzaamheden rond Luik komend weekend.
In augustus gaat de HSL2 nog twee weken dicht, en ook de twee lijnen de Ardennen in hebben in augustus nog beperkingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hoeveel jaar gaan ze in de zomer nog in de Luikse tunnels werken, trouwens? Ik kan me geen zomer meer herinneren waarin er daar níét gewerkt werd.
- Suus
- Berichten: 52258
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dit zou de zevende en laatste zomer moeten zijn. Station Saint-Lambert leek ook al een stuk verder toen ik daar in juni doorheen kwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8802
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
T is echter België
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat was anderhalve week geleden ook al zo (zelfs op de dag zelf), en er is eerder over geklaagd in dit forum.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat soort dingen verbaast me niks. Jaren geleden vroeg ik bij het busloket op station Maastricht waar de bus naar Hasselt vertrok; ze lachten me bijkans uit dat ik dacht dat ze daar informatie over Belgische bussen hadden.Sorry_geen_dienst schreef: ↑za 19 jul 2025, 16:11Op station Tilburg zag ik een bus van De Lijn vertrekken maar die hele lijn staat nergens in de digitale reisinformatie verwerkt en dus ook niet op de vertrektijden op het busstation, een spooklijn dus alsof men niet wilt dat die lijn succesvol wordtBetreft na online opzoeken lijn 45 te zijn.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Maastricht gebeurt echter hetzelfde als in Tilburg alleen dan met de TEC en De Lijn
Daar noemt De Lijn de halte "Maastricht Station perron D" en de TEC "MAASTRICHT Station (Perron D)" waardoor die halte er ook nog eens extra dubbel op staat op Google maps etc.

-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8802
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is dat recent?
-
- Donateur
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens mij niet, maar de lijnen hebben vroeger wel in OV Info gestaan, terwijl ze nu weer ontbreken.
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
GVB heeft hard gewerkt. Lijn 25 is toegevoegd, alleen tot Amstelveen (zelfde fout als op de kaart). En lijn 360 is toegevoegd (nog geen R-Net) ipv lijn 369.BasGeluk schreef: ↑za 22 mar 2025, 23:04 Op de klantenservicepagina https://www.rnet.nl/klantenservice van R-Net missen de GVB-lijnen 25 en 369. Op de 'interactieve' lijnnetkaart staan ze wel. Alleen staat lijn 25 daar ingetekend tot Amstelveen ipv Uithoorn.
Gr BasG
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Werkzaamhedeninfo op internationale trajecten is helaas nog steeds vaak een drama. Het is toeval als het eens klopt.
Wat op Luik-Maastricht ook foutloopt is dat er online geen kaartjes te koop zijn als de treinen een ander nummer krijgen wegens splitsen in Maastricht.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waar 'online'? De NS app/website of Arriva Glimble? Bij de Arriva Glimble app viel het me eerder al op dat treinen met een 300.000 treinnummer (vervangende trein) niet naar voren komen in de reisplanner waardoor daar ook geen kaartje op gekocht kan worden.
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op nsinternational.com en b-europe.com (NMBS), dus bij de vervoerders zelf.Sorry_geen_dienst schreef: ↑ma 21 jul 2025, 22:18 Waar 'online'? De NS app/website of Arriva Glimble?
NS laat de treinen zien met een opmerking dat ze helaas geen kaartje kunnen verkopen. Zie ook https://x.com/rvdborgt/status/1867577742927217080
Of het telefonisch wel kan, dat weet ik niet, maar ik heb mijn twijfels.
NMBS laat de treinen helemaal niet zien, want daar zie je alleen treinen waarvoor ze een kaartje kunnen verkopen.
- Hainje
- Berichten: 13728
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Straks wordt het nog een tram.

Dat valt mij de laatste tijd ook al op, nog maar zo af en toe zie ik een 12m rijden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
- mave94
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: aan het raam
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8802
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Huh, handmatig boeken is toch ook echt boeken? Je bedoelt dat de klantenservice niet meer meer kan boeken dan op de website kan. Je kon namelijk al zo veel boeken op de site van NSI



- mave94
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: aan het raam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik bedoel daarmee dat je als medewerker zelf een station op een ticket zet. Het systeem berekent dan een prijs op basis van afstand. Er zit dan geen dienstregeling aan het ticket gekoppeld, net zoals een ticket uit de automaat.
Dit in tegenstelling tot het boeken via een boekingsmodule, waar je een ticket boekt op basis van een dienstregeling. En inderdaad, bij de klantenservice van NS International kunnen ze tegenwoordig niet veel meer dan op de website, omdat heel veel al op de website te boeken is.
Dit in tegenstelling tot het boeken via een boekingsmodule, waar je een ticket boekt op basis van een dienstregeling. En inderdaad, bij de klantenservice van NS International kunnen ze tegenwoordig niet veel meer dan op de website, omdat heel veel al op de website te boeken is.

-
- Donateur
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op zo'n manier heb je als ervaren reiziger (maar ook als onervaren reiziger) dus helemaal niks meer aan de telefonische klantenservice. Datzelfde probleem had ik ook al toen mijn trein van Berlijn naar Praag gecanceld werd en op de overige treinen een boekingsstop zat, ondanks dat nog enkele plaatsen vrij waren volgens de Tsjechen. De vriendelijke meneer aan de telefoon kon precies hetzelfde wat ik zelf ook kon (of in dit geval niet kon). We hadden net zo goed van plek kunnen wisselen, waarbij hij de reiziger was en ik de klantenservice deed. 

-
- Donateur
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Gisteren in een late RE1 terug van Keulen naar Aken, uiteraard chaos met +20 en een overvolle trein met slechts één stel. “Überbesetzung ohne Kulanzleistungen” volgens de DB Navigator.
In Eschweiler Hbf kwamen we linkerspoor binnen. Vervolgens zetten drie mensen op het perron aan de overkant een flinke sprint in richting tunnel bij de opgang van het perron. Zo te zien was die informatie daar nog niet aangekomen; de trein leek gewoon op het gebruikelijke spoor aangekondigd te staan…

In Eschweiler Hbf kwamen we linkerspoor binnen. Vervolgens zetten drie mensen op het perron aan de overkant een flinke sprint in richting tunnel bij de opgang van het perron. Zo te zien was die informatie daar nog niet aangekomen; de trein leek gewoon op het gebruikelijke spoor aangekondigd te staan…
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat is dat met die defecte treinen bij NS, zo heb je ze nooit en zo meerdere keren per maand...
De reisinformatie is echter blijkbaar al wegbezuinigd, want die was echt om te huilen:
De 1838 werd in Hilversum opgeheven wegens "grote drukte op Amsterdam Centraal" volgens de omroep. Gaf wat vraagtekens bij een trein die via de Zuidtak gaat, maar er bleek dus in werkelijkheid een defecte trein te staan verderop.
In de 5840 werd wel weer netjes gemeld dat we nog even op wat tegentreinen moesten wachten door die defecte trein.
Vervolgens kijk ik even in de app of op Weesp overstappen richting Schiphol zin had, maar de aansluiting zou net weg zijn op het aankomsttijdstip. Na een ruime stop vanwege de volle trein zie ik vervolgens de Sprinter naar Den Haag ons rechts passeren, die had ik dus kunnen halen als er in de app had gestaan dat hij vertraagd was (bij aankomst in Weesp had die al 3 minuten weg moeten zijn namelijk, dus niet gekeken of er nog wat stond aan de overkant).
Toppunt was dan nog Amsterdam Muiderpoort waar de 5840 werd opgeheven, wat echter behalve het treinpersoneel niemand wist. De machinist keek oprecht verbaasd toen ze de cabine uit kwam en een bomvolle coupé in stapte. De automatische omroep had het slechts als tussenstop aangekondigd. Niet echt handig in een trein overvol met omreizende reizigers en ook veel toeristen, met al die koffers uitstappen zorgde dat de kering alsnog niet gehaald werd.
Edit: voordeel is dan wel weer dat de aansluitende bus ook +30 heeft, dus dat scheelt weer wachten
De reisinformatie is echter blijkbaar al wegbezuinigd, want die was echt om te huilen:
De 1838 werd in Hilversum opgeheven wegens "grote drukte op Amsterdam Centraal" volgens de omroep. Gaf wat vraagtekens bij een trein die via de Zuidtak gaat, maar er bleek dus in werkelijkheid een defecte trein te staan verderop.
In de 5840 werd wel weer netjes gemeld dat we nog even op wat tegentreinen moesten wachten door die defecte trein.
Vervolgens kijk ik even in de app of op Weesp overstappen richting Schiphol zin had, maar de aansluiting zou net weg zijn op het aankomsttijdstip. Na een ruime stop vanwege de volle trein zie ik vervolgens de Sprinter naar Den Haag ons rechts passeren, die had ik dus kunnen halen als er in de app had gestaan dat hij vertraagd was (bij aankomst in Weesp had die al 3 minuten weg moeten zijn namelijk, dus niet gekeken of er nog wat stond aan de overkant).
Toppunt was dan nog Amsterdam Muiderpoort waar de 5840 werd opgeheven, wat echter behalve het treinpersoneel niemand wist. De machinist keek oprecht verbaasd toen ze de cabine uit kwam en een bomvolle coupé in stapte. De automatische omroep had het slechts als tussenstop aangekondigd. Niet echt handig in een trein overvol met omreizende reizigers en ook veel toeristen, met al die koffers uitstappen zorgde dat de kering alsnog niet gehaald werd.
Edit: voordeel is dan wel weer dat de aansluitende bus ook +30 heeft, dus dat scheelt weer wachten

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De machinist wist het, en de conducteur wist het hopelijk ook. En geen van beiden bedachten toen: "even omroepen voor de klant". Tsja dan kan je verbaast zijn, maar het treinteam is dan toch echt zelf de oorzaak dat de reizigers van niets weten.De machinist keek oprecht verbaasd toen ze de cabine uit kwam en een bomvolle coupé in stapte
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja en volgens mij kan een machinist de omroep, of het ontbreken daarvan, ook in de cabine horen toch?
De conducteur zat er naast, die stapte via de buitendeur de cabine uit.
De conducteur zat er naast, die stapte via de buitendeur de cabine uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2334
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik heb wel eens gehoord dat de omroep in de voorste coupé (sprinters)/op het voorste balkon (intercity) onderdrukt wordt om verstoring bij de machinist te voorkomen, maar ik weet niet of dat (nog) klopt en of het bij SNG ook zo is.
Maar als de conducteur naast de machinist zat is het natuurlijk sowieso geen excuus.
Maar als de conducteur naast de machinist zat is het natuurlijk sowieso geen excuus.
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Een conducteur voorin de cabine is natuurlijk in principe tegen alle regels, als een trein rijdt. Daar zijn maar erg weinig uitzonderingen op.
Maar was het wel zeker de conducteur, of was het een andere NS of IL&T medewerker ?
Maar was het wel zeker de conducteur, of was het een andere NS of IL&T medewerker ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten