Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 11:42 Die lijkt me vrij duidelijk aangezien die in meerdere plaatsen komt.
Maar een bus die in Amsterdam en Diemen komt is weer wel een stadsbus ;)
Maar voor beide opties valt wat te zeggen, maar is het dan een stadslijn van Rotterdam of van Barendrecht?
Van Barendrecht, daar stopt hij het meest.
Nee, het is juist andersom. Destijds was er zo'n wildgroei aan lijnsoorten dat iedereen wat anders hanteerde. Jij vindt het een HOV-stadslijn, de vervoerder vindt het een streeklijn en Piet vindt het een HOV-semi-stadslijn. We gaan daar niet uitkomen, want voor meerdere opties valt wat te zeggen.
Ik zeg ook niet dat het aantal opties onbeperkt moet zijn, maar het huidige lijstje is wat te beperkt.
Kijk daar gaan we al: jij bent van mening dat het een wijkbus is. Wijkbus wordt nergens actief in de communicatie voor reizigers gebruikt.
Ow? zie hier en kijk ook maar even bij 501 in het lijnoverzicht van Syntus Utrecht ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik snap in zijn geheel niet hoe tabellen worden gemaakt ?
Hoe krijg je een tabel van flexnetten in een vervoerregio
Zoals bijvoorbeeld van Antwerpen.

Dit staat er nu voor de reguliere en oude lijnen...

== Lijnennet ==
<dpl>
category=Vervoerregio Antwerpen
titlematch=Lijn%
include={LijnInfo}:lijnnr:route:lijnsoort
tablesortcol=1
table=class="wikitable ovnl sortable",-,Lijn,Route,Lijnsoort
tablerow=%%,[[%PAGE%|%%]],%%,%%,%%
</dpl>

== Voormalige lijnen ==
{{VLijnenConcessie}}

waarom werkt de ene lijn met <DPL> en de andere met een compleet andere tabel ?
Overigens had ik gewoon {{LijnenConcessie}} voor een overzicht met regulieren lijnen in de concessie. Maar dat werkt dan weer niet.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Dionysusnu schreef: di 15 jul 2025, 20:21 Dat wordt gedaan door Sjabloon:Grenslijnentabel. Mocht je er daarmee nog niet uitkomen kan ik er later even naar kijken.
gelukt, er stond geen <BR> tussen de de concessies en voormalige regios
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 10:08 Het begrip pendelbus is ook vaag, wanneer is iets een pendelbus? Elke buslijn pendelt op-en-neer. Het is in mijn optiek een bus die door de streek rijdt (tussen 2 verschillende plaatsen) met weinig haltes en alleen in de zomer rijdt. Het aantal haltes of de periode bepaalt toch niet of iets een streekbus is?

Wat is in jouw optiek een streekfunctie? Want tussen de Nijverdal en Hellendoorn is een streekverbinding.
Er wordt eigenlijk niet tussen 2 "plaatsen" gereden, alleen tussen 1 OV-knooppunt (Nijverdal) en een trekpleister buiten bebouwd gebied (Avonturenpark). Er zullen geen streekreizigers van de lijn gebruik maken, bijna alleen maar dagjesmensen.
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 10:08 Maar ik denk dat we dit het beste kunnen oplossen door het type zomerbus, buurtbus en belbus zichtbaar te maken in de Lijnentabel naast de stads-, streek- of schoolbus. Want is een buurtbus die binnen een stad rijdt nu een stadsbus of buurtbus? Eigenlijk beide.
Dat is een goed idee, maar ik zou dan nog een keer kijken naar de combinaties die gebruikt worden. Ik vind het nog steeds onlogisch om lijn 85 als "streekbus (zomerbus)" aan te duiden.
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 11:42 Wijkbus wordt nergens actief in de communicatie voor reizigers gebruikt.
Streek/stad ook lang niet altijd. Dat is onze eigen inschatting op de wiki.
Daniel schreef: za 26 jul 2025, 11:04 Net zoiets is de ban op snelwegen in de routeparameter die allerlei rare constructies oplevert die eigenlijk de route niet beschrijven, ook daar werken juist te strikte richtlijnen de duidelijkheid tegen.
Wat dit betreft is het punt m.i. vooral: De route van een lijn moet de bedieningsgebieden beschrijven, niet per se de rijroute. Bijvoorbeeld bij Lijn 305 Oss Centraal Station - Eindhoven Centraal Station is de huidige routeparameter "Eindhoven - Sint-Oedenrode A50 - Veghel - Uden" prima, maar simpelweg "Eindhoven - A50 - Veghel - Uden" zou dat niet zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik ben ook geen voorstander van het opnemen van N/A-wegen in routeparameters zonder plaats erbij. De A27 loopt van Almere naar Breda, hoe kun je dan exact weten waar de bus via deze snelweg rijdt als je enkel "A27" gebruikt? Een plaats erbij is prima: "Vianen A27" - even als voorbeeld.

Lijn 85 is wel een lastige, maar is feitelijk gewoon een streekbus. Lijn 86 heeft dezelfde functie, maar heeft meer haltes. Een lijn een zomerbus noemen is een relatief vaag begrip, terwijl je met een "streekbus" direct ziet dat het een buslijn is tussen een aantal plaatsen. De term zomerbus toevoegen als type naast streekbus vind ik overigens prima. Dat lijn 85 dan weer geen tussenstops heeft en een beperkt aantal ritten maakt het wel wat anders dan een doorgaande streekbus.

Pendelbus vind ik zelf puur iets voor een evenement of een vervangende busdienst bij werkzaamheden, waarop soms afwijkende vervoerbewijzen worden gehanteerd en de ov-chipkaart niet geldig is bijvoorbeeld. Dat is hier dan weer niet het geval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Dionysusnu schreef: za 26 jul 2025, 16:53 Er wordt eigenlijk niet tussen 2 "plaatsen" gereden, alleen tussen 1 OV-knooppunt (Nijverdal) en een trekpleister buiten bebouwd gebied (Avonturenpark). Er zullen geen streekreizigers van de lijn gebruik maken, bijna alleen maar dagjesmensen.
Maar dan moeten we dus eerst gaan bepalen wat voor'n type reizigers er met een bepaalde lijn gaan. Want wat is nu weer een streekreiziger? Dagjesmensen kan toch ook een streekreiziger zijn? Ik vermoed eerder dat er nog geen kip gebruik gaat maken van die lijnen 85 en 86 met uitzondering van een verdwaalde hobbyist aangezien het aanbod echt onaantrekkelijk is. Een schoollijn bijvoorbeeld, wordt die echt door scholieren gebruikt of vooral door forensen? Moet het in dat laatste geval dan een forensenlijn heten i.p.v. scholierenlijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dionysusnu schreef: za 26 jul 2025, 16:53 Wat dit betreft is het punt m.i. vooral: De route van een lijn moet de bedieningsgebieden beschrijven, niet per se de rijroute. Bijvoorbeeld bij Lijn 305 Oss Centraal Station - Eindhoven Centraal Station is de huidige routeparameter "Eindhoven - Sint-Oedenrode A50 - Veghel - Uden" prima, maar simpelweg "Eindhoven - A50 - Veghel - Uden" zou dat niet zijn.
In jouw voorbeeld logisch, maar er zijn ook gevallen waar de snelweg juist de onderscheidende parameter is.
Neem lijn 217: die bedient niks tussen Amersfoort en Leusden en had oorspronkelijk dus A28 in de routeparameter. De huidige parameter beschrijft de route slechter, je kunt op nogal wat manieren van Amersfoort Centrum naar Leusden komen, maar omdat er op die lijn niks tussen zit valt dat niet te beschrijven.
Net als dat ik 80 en 82/280 nu onderscheid qua route op iets wat op geen kaart terug te vinden is, want ik kan geen N226 gebruiken.
Milco schreef: za 26 jul 2025, 17:02 Ik ben ook geen voorstander van het opnemen van N/A-wegen in routeparameters zonder plaats erbij. De A27 loopt van Almere naar Breda, hoe kun je dan exact weten waar de bus via deze snelweg rijdt als je enkel "A27" gebruikt?
Nou, wat dacht je van door de plaatsnaam die er voor en achter staat? Een buslijn met Gorinchem - A27 - Utrecht als parameter om maar wat te noemen zal niet tussen Werkendam en Breda over de A27 rijden.
Eigenlijk lost zo'n harde ban op N/A wegen dus een probleem op wat er helemaal niet was.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Dan nog voegt het i.m.o. niets toe over welke wegen een bus rijdt zolang er geen haltes liggen. Een reiziger wil weten in welke plaatsen de bus stopt om in en uit te kunnen stappen en zal het vrij weinig boeien over welke wegen de bus rijdt. Bij intercity's voegen we toch ook niet stations toe die gepasseerd worden zonder te stoppen?

Bij lijn 217 kan dan denk ik beter |type=snelbus worden gebruikt als je per se wil aantonen dat de bus sneller is dan in dit geval lijn 17. Ik denk dat je daarmee al een belangrijk onderscheid maakt: lijn 17 is de lijn met veel stops en lijn 217 is daar de snelle variant van. Een reiziger die met lijn 217 gaat hoeft echt niet te weten dat er een stukje over de A28 wordt gereden; die is al blij om te weten dat lijn 217 een sneldienst is ten opzichte van lijn 17. En waar maak je het onderscheid? Waar is het noemen van een N- of A-weg wel relevant en waar niet? Dan zou je dat per lijn indiviudieel moeten bekijken, en het hangt ook weer van de lezer af of het relevant is: de een vindt van wel, de andere van niet.

Mijn "standpunt" blijft: geen wegnummers benoemen in de routeparameters zolang je niet aan die weg kunt in- of uitstappen. Het benoemen van wegnummers in de inleidende tekst vind ik prima, of het opnemen van een regel dat lijn x sneller is dan lijn y bijvoorbeeld.

Updates:
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Dionysusnu

regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 18:11 Ik vermoed eerder dat er nog geen kip gebruik gaat maken van die lijnen 85 en 86 met uitzondering van een verdwaalde hobbyist aangezien het aanbod echt onaantrekkelijk is.
Tja :lol:
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 18:11 Maar dan moeten we dus eerst gaan bepalen wat voor'n type reizigers er met een bepaalde lijn gaan. Want wat is nu weer een streekreiziger? Dagjesmensen kan toch ook een streekreiziger zijn?
In ieder geval waar de lijn voor bedoeld is.. voor streekbus zou ik zeggen "een lijn waarmee je tussen verschillende losse bebouwde kernen kunt reizen". Stadsbus: "een lijn waarmee je binnen aaneengrenzende bebouwde kernen kan reizen". Lijn 86 is in ieder geval geen van beide. (Dat is precies het probleem, het is geen lijn tussen 2 plaatsen, het is een lijn tussen 1 plaats en een trekpleister die buiten een bebouwde plaats ligt. Waarbij de plaats die wel bedient wordt, vooral als overstap dient, en niet als )
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 18:11 Een schoollijn bijvoorbeeld, wordt die echt door scholieren gebruikt of vooral door forensen? Moet het in dat laatste geval dan een forensenlijn heten i.p.v. scholierenlijn?
Dat zou dan een spitsbus zijn ipv scholierenlijn, maar zie ook bovenstaande punt.
Sowieso, waarom zijn schoollijnen dan niet ook streekbussen? Die zijn net zo beperkt in hun aantal ritten als lijn 86, maar die krijgen wel hun eigen lijnsoort.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Milco schreef: za 26 jul 2025, 19:00 Dan nog voegt het i.m.o. niets toe over welke wegen een bus rijdt zolang er geen haltes liggen. Een reiziger wil weten in welke plaatsen de bus stopt om in en uit te kunnen stappen en zal het vrij weinig boeien over welke wegen de bus rijdt. Bij intercity's voegen we toch ook niet stations toe die gepasseerd worden zonder te stoppen?
Het voegt voor een reiziger wel wat toe om te zien dat een lijn een sneldienst is die rechtstreeks via een snelweg rijdt in plaats van een lijn die dwars door de stad boemelt.
We kunnen immers niet alles waar een lijn langs rijdt in de parameter opnemen, dus dat iets er niet staat zegt niet dat er niet gestopt wordt.
Mooi voorbeeld is lijn 101 die non-stop van Vathorst naar Amersfoort Centraal lijkt te rijden, maar dat natuurlijk niet doet, dus zegt het overslaan van tussenbestemmingen helemaal niks.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

En dat kun je prima toevoegen met Snelbus als type te gebruiken en een regel toe te voegen op de pagina zelf. Bij lijn 101 kan er prima een plaats toegevoegd worden om het sneldienstkarakter eruit te halen.
Sowieso, waarom zijn schoollijnen dan niet ook streekbussen? Die zijn net zo beperkt in hun aantal ritten als lijn 86, maar die krijgen wel hun eigen lijnsoort.
Daar hebben we juist voor gekozem omdat scholierenlijnen een eigen karakter hebben ten opzichte van een reguliere stads- of streekbus: scholierenlijnen zijn gericht op scholen, rijden niet op schoolvrije dagen, worden vaak met touringcars gereden en hebben vaak routes gericht op scholieren. Een doorsnee reiziger zal niet snel met een schoolbus reizen om naar het werk of naar het centrum te gaan, bijvoorbeeld.

Laten we wel wezen: lijnen 85 en 86 zijn gewoon bijzondere gevallen met slechts een enkele rit op twee dagen in de week. Hoe Arriva denkt daarmee te kunnen verdienen, geen idee :')

Updates:
Dionysusnu

Maar dat is mijn punt: waarom heeft lijn 85 dan niet een eigen karakter met aparte lijnsoort? Één rit per richting per dag, met een route gericht op de zomerreizigers (bedient alleen Nijverdal Station en Avonturenpark), en doorsnee reizigers zullen er niet ver mee komen.

Bij iets als lijn 803 naar Rockanje zou ik je redenering van een streekbus wél snappen omdat die regelmatiger rijdt, maar bij lijn 85 echt niet.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ja, maar een schoolbus is een breed voorkomend begrip. Lijn 85 is een uitzondering en voor je het weet zit je op een glijdende schaal waarbij er weer een wildgroei aan lijnsoorten komt. En in mijn optiek is het nog steeds een streeklijn die 1x/dag rijdt. Beetje vergelijkbaar met https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... ammersmann
Dionysusnu

Een glijdende schaal vind ik geen goed argument. Jullie stellen als beheer de richtlijnen op, dus die wildgroei gebeurt niet zomaar.
Als zomerbus (in tegenstelling tot schoolbus) geen algemeen begrip is, zouden we het helemaal niet moeten hanteren, ipv wel nog in |type.

Je voorbeeldlijn lijkt zo op het gezicht wel een streekfunctie te hebben. Lijn 85 niet.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik geef toe dat lijn 85 lastig is, maar om er een zomerbus van te maken. Nu rijdt hij toevallig in de zomervakantie, maar straks wordt het de herfstvakantie. Hoe wil je 'm dan noemen? Dat we zomerbus als type gebruiken heeft als voordeel dat je er een gewone lijnsoort aan kunt hangen, zoals stadsbus of streekbus (zie lijn 84 tussen Haarlem en Zandvoort). Ik zou misschien nog eerder neigen naar het toevoegen van een nieuwe lijnsoort voor zulke "toeristenlijnen" (in eigen land), zoals ook de lijnen 800 en 801 in ZaWa zijn en de lijnen rond Renesse. Welke naam? Geen idee: toeristenlijn, attractielijn?

Wat lijn 85 wellicht lastiger maakt is dat lijn 86 wel weer meerdere haltes heeft en meer als streekbus kan worden beschouwd, terwijl beide lijnen hetzelde doel hebben: reizigers vervoeren naar een pretpark. Alleen met lijn 86 bestaat de kans dat er reizigers mee reizen van het ene naar het andere dorp omdat het toevallig zo uitkomt en er tussenhaltes zijn (nog even los van de belachelijke frequentie, maar dat terzijde).

Updates:
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Dionysusnu schreef: za 26 jul 2025, 19:31 Een glijdende schaal vind ik geen goed argument. Jullie stellen als beheer de richtlijnen op, dus die wildgroei gebeurt niet zomaar.
Als zomerbus (in tegenstelling tot schoolbus) geen algemeen begrip is, zouden we het helemaal niet moeten hanteren, ipv wel nog in |type.

Je voorbeeldlijn lijkt zo op het gezicht wel een streekfunctie te hebben. Lijn 85 niet.
Ik heb nog geen steekhoudende argumenten gehoord dat het geen streekbus is...
Dionysusnu

Kies maar:
Dionysusnu schreef: za 26 jul 2025, 19:12
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 18:11 Maar dan moeten we dus eerst gaan bepalen wat voor'n type reizigers er met een bepaalde lijn gaan. Want wat is nu weer een streekreiziger? Dagjesmensen kan toch ook een streekreiziger zijn?
In ieder geval waar de lijn voor bedoeld is.. voor streekbus zou ik zeggen "een lijn waarmee je tussen verschillende losse bebouwde kernen kunt reizen". Stadsbus: "een lijn waarmee je binnen aaneengrenzende bebouwde kernen kan reizen". Lijn 86 is in ieder geval geen van beide. (Dat is precies het probleem, het is geen lijn tussen 2 plaatsen, het is een lijn tussen 1 plaats en een trekpleister die buiten een bebouwde plaats ligt. Waarbij de plaats die wel bedient wordt, vooral als overstap dient, en niet als lokale bediening)
Dionysusnu schreef: za 26 jul 2025, 16:53
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 10:08 Het begrip pendelbus is ook vaag, wanneer is iets een pendelbus? Elke buslijn pendelt op-en-neer. Het is in mijn optiek een bus die door de streek rijdt (tussen 2 verschillende plaatsen) met weinig haltes en alleen in de zomer rijdt. Het aantal haltes of de periode bepaalt toch niet of iets een streekbus is?

Wat is in jouw optiek een streekfunctie? Want tussen de Nijverdal en Hellendoorn is een streekverbinding.
Er wordt eigenlijk niet tussen 2 "plaatsen" gereden, alleen tussen 1 OV-knooppunt (Nijverdal) en een trekpleister buiten bebouwd gebied (Avonturenpark). Er zullen geen streekreizigers van de lijn gebruik maken, bijna alleen maar dagjesmensen.
(En net zoals een schoollijn met forenzen een schoollijn blijft, zal een verdwaalde streekreiziger het niet opeens een streekbus maken)
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

De eerste is gewoon een andere definitie hanteren van streeklijn = een lijn tussen 2 plaatsen, wel of geen bebouwde kom. De tweede slaat nergens op zoals ik al aangaf aangezien we niet uitgaan van het type reiziger in de bus. Ga jij die reizigersenquêtes afnemen dan? Dus ik zoek nog steeds steekhoudende argumenten.
Dionysusnu

Dat is precies wat ik zeg: Het gaat om waar de lijn voor bedoeld is: Zomerdagjesmensen. Niet streekreizigers. Het dorp Hellendoorn wordt niet bediend.

Net als dat je bij schoolbussen de scholierenfunctie meetelt.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 26 jul 2025, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Maar wat is een streekreiziger dan? Een dagjesmens is geen streekreiziger? Die reist immers door de streek van Nijverdal naar Hellendoorn Avonturenpark in dit geval.
Dionysusnu

Zeg jij het dan maar, wat is een streekreiziger? Wat maakt het wél een streekbus? Dit oneerlijke reageren wordt een beetje vermoeiend.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Streekbus: een buslijn die tussen twee of meer plaatsen rijdt, niet meer niet minder. Van Nijverdal naar Hellendoorn Avonturenpark.
Dionysusnu

Dan mogen alle semi-stadsbussen die als stadsbus op de wiki staan ook in de prullenbak. Maar dan nog: wat is een plaats? Tel je het Avonturenpark als 2de plaats omdat het toevallig in de buurt van een ander dorp ligt?

Edit: Ik ben overigens voorstander van het voorstel voor "toeristenlijn".
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 26 jul 2025, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Milco schreef: za 26 jul 2025, 19:36 Ik geef toe dat lijn 85 lastig is, maar om er een zomerbus van te maken. Nu rijdt hij toevallig in de zomervakantie, maar straks wordt het de herfstvakantie. Hoe wil je 'm dan noemen? Dat we zomerbus als type gebruiken heeft als voordeel dat je er een gewone lijnsoort aan kunt hangen, zoals stadsbus of streekbus (zie lijn 84 tussen Haarlem en Zandvoort). Ik zou misschien nog eerder neigen naar het toevoegen van een nieuwe lijnsoort voor zulke "toeristenlijnen" (in eigen land), zoals ook de lijnen 800 en 801 in ZaWa zijn en de lijnen rond Renesse. Welke naam? Geen idee: toeristenlijn, attractielijn?
Ik wilde inderdaad al opperen om dit (zowel lijn 85 als 86) een toeristenlijn te noemen. Diezelfde naam zou bijvoorbeeld ook voor Lijn 247 (Walibi Express), de zomerbussen in NHN, de "stadsbussen" in Renesse, de lijnen 800 en 801 in ZaWa en soortgelijke lijnen gebruikt worden. De benaming sluit daarbij wat mij betreft beter aan bij het primaire doel van de lijnen, en daarnaast is het ook minder verbazend als deze lijnen buiten het toeristenseizoen niet (of veel minder) rijden. Hiermee ben je daarnaast het nadeel van de winter-, lente-, zomer- en herfstbus (of de kerstbus ;) ) kwijt.

Wat betreft het argument streekbus: ik lees dat vooral als een buslijn die een streek ontsluit (wat dus iets meer is dan een stad of een wijk van die stad). Aangezien lijn 85 dat niet doet (het ontsluit slechts één specifieke locatie: het attractiepark), vind ik de benaming streekbus daar verre van passend. De niet goedgekeurde lijnsoort Pendelbus vind ik dan zelfs nog beter passend: de bus pendelt tussen één OV-knooppunt en één specifieke locatie (of in geval van lijn 86 slechts enkele specifieke locaties) en heeft daarbuiten geen (of in minimale mate een) ontsluitende functie.
regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 19:55 Streekbus: een buslijn die tussen twee of meer plaatsen rijdt, niet meer niet minder. Van Nijverdal naar Hellendoorn Avonturenpark.
Hellendoorn Avonturenpark is geen plaats, dus zou dit dan niet een stadsbus moeten zijn? ;)
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: za 26 jul 2025, 19:26 Ja, maar een schoolbus is een breed voorkomend begrip. Lijn 85 is een uitzondering en voor je het weet zit je op een glijdende schaal waarbij er weer een wildgroei aan lijnsoorten komt. En in mijn optiek is het nog steeds een streeklijn die 1x/dag rijdt. Beetje vergelijkbaar met https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... ammersmann
Dat is zeker geen streeklijn, eerder een school of spitsbus.
Plaats reactie