Nee dat is een non-oplossing. Het probleem zit namelijk niet op de pagina zelf (daar blijkt het karakter van de lijn prima uit) maar in een onduidelijke route op de stations- en haltepagina's en daar veranderen jouw suggesties helemaal niets aan.
Je mist het punt. We kunnen nooit alles in de routeparameter vermelden, dus er zullen altijd tussenbestemmingen op een lijn ontbreken. Daarom zegt het ontbreken van tussenbestemmingen helemaal niks over hoe de lijn rijdt, dus kan je beter opnemen hoe de lijn wel rijdt.Bij lijn 101 kan er prima een plaats toegevoegd worden om het sneldienstkarakter eruit te halen.
Zie ook de naam van de parameter: we noemen het niet voor niks een routeparameter en niet een "hier-kan-je-in-en-uitstappen-stappen-parameter".
Juist wel, als je de lijn nu in het overzicht op de stationspagina ziet kan je slecht afleiden of hij nou nog op een beperkt aantal haltes van de 17 stopt en dan afslaat naar het bedrijventerrein (want dat is ook een mogelijke definitie van een sneldienst) of dat er een totaal andere route gevolgd wordt.
Als de reiziger het niet zou hoeven weten, waarom zet Syntus het dan wel op de lijnfilm (bij 280 dan, 217 zie ik niet zo vaak).
Precies dat! Een algemene richtlijn werkt gewoon niet, de vervoerders bedenken vanzelf weer iets wat daar onmogelijk aan te koppelen valtEn waar maak je het onderscheid? Waar is het noemen van een N- of A-weg wel relevant en waar niet? Dan zou je dat per lijn indiviudieel moeten bekijken

Een wildgroei aan lijnsoorten krijg je alleen als je het volledig vrij laat, niet als je in overleg een extra lijnsoort aan het al best beperkte lijstje toevoegt. Het soort lijnen waar het hier om gaat lijkt me toch vrij duidelijk te onderscheiden, is heel wat anders dan "Spitsbus" wat een heel breed begrip was.regenmaker schreef: ↑za 26 jul 2025, 19:26 en voor je het weet zit je op een glijdende schaal waarbij er weer een wildgroei aan lijnsoorten komt.