Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Re.tep schreef: ↑ma 28 jul 2025, 11:17Is het zo vervelend dat wat wordt uitgelegd ?
Ja.
Misschien bedoel je het behulpzaam, maar het komt over als "ik weet alles perfect, en ik zal de rest van jullie eens haarfijn uitleggen waar die machinisten blijkbaar te dom voor zijn". De manier waarop je hier schrijft is vaak echt volstrekt toondoof. Een beetje zelfreflectie a.u.b., voordat je op Verstuur klikt.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Jultar schreef: ↑ma 28 jul 2025, 08:37
Ik heb dat als machinist werkelijk nog nooit gehad, maar wellicht is het dat de machinist vergeet om de ATB te activeren bij het in dienst nemen van de cabine. Dit is namelijk de enige trein waarbij je dat nog moet doen.
Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik kan niet uit eigen ervaring praten, maar als ik mij niet vergis krijg je dan een snelremming zodra de trein een codewisseling detecteert van de ATB en het zou mij ook niet verbazen als de snelschakelaar uitgezet wordt, zoals dat ook bij de 1700 het geval was (en nu weer bij de ICNG, tot mijn frustratie, maar blijkbaar is dat vereist in België en Frankrijk bij een snelremming en heeft Alstom dus dat standaard bij hun treinen erin zitten).
Je schrikt je dus al rot van die snelremming, beseft je fout, zet de ATB weer in dienst en vergeet compleet die snelschakelaar :X
Interessante discussie, maar geen defect dus.
En inderdaad, bij de snelremming ook altijd het voor DDZ kenmerkende geknipper van de lampen en uitval van systemen.
Meestal gebeurd(e) het ook altijd na het kopmaken o.i.d.
Ik ken er verder het fijne niet van, maar volgens mij is DDZ wat dat betreft een interessante machine. 😅
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Ik heb nog op trajecten gereden zonder ATB, waar je inderdaad handmatig de ATB weer aan moest zetten bij het inschakelbord
Ook als de ATB op Blauw (buiten dienst) staat, staat de ATB gewoon aan. Daarom grijpt deze juist ook in bij een codewisseling.
Je kan de ATB ook buiten gebruik zetten, met de SG schakelaar / KG-kraan, dan staat deze uit en doet niets meer.
Blijkbaar begrijp je, ondanks dat meerdere users je al hebben gewezen op je postgedrag, nog steeds niet dat dit soort berichten betweterig en irritant zijn. Kan je daarmee gewoon kappen?
Is het zo vervelend dat wat wordt uitgelegd ?
Je kan ook aangeven of het goed of fout is wat ik schrijf, een leermoment voor alle forumlezers.......
Interessant en dit is inderdaad een leermoment
Ik zit zelf 3 tot 4 keer per week in de trein vanuit Amsterdam Centraal en ik heb een YouTube kanaal en mijn favoriete trein is VIRM/DDZ.
Wellicht iets loos te Ed, wellicht paniek om niks: 3081 reed perfect op tijd, maar kwam voor de inrijder van Ed tot stilstand. Uiteindelijk met +5 aangekomen en vertrokken van Ed. Als ik op treinposities kijk zie ik dat zo ongeveer alle treinen tussen 22:15 en 23:00 min of meer op tijd onderweg waren, maar met vertraging uit Ed vertrokken.
Wat zijn de werkzaamheden waardoor de 2800 niet rijdt en de 2000 (1 minuut) en de 4000 (6 minuten) uitgebogen zijn? Op het informatiebord buiten bij station Gouda werden deze werkzaamheden overigens niet gemeld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re.tep schreef: ↑ma 28 jul 2025, 11:17
Is het zo vervelend dat wat wordt uitgelegd ?
Je kan ook aangeven of het goed of fout is wat ik schrijf, een leermoment voor alle forumlezers.......
Niet perse, maar wel als de toon betweterig is en dat was ie.
Suus schreef: ↑di 29 jul 2025, 08:27
En door de werkzaamheden rijdt er vandaag maar één ICR-stam rond (gisteren waren dit er nog 4).
Wen er maar alvast aan, binnenkort is dat al de Realiteit (in het weekend).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zo te zien was mijn 559 de eerste trein van Den Haag Centraal naar Gouda vanmiddag, na afloop van de herstelwerkzaamheden. Het was een gevalletje 'vooraan instappen', omdat er op spoor 4 aan de kant van de hal nog een ander treinstel stond. Overigens was er eerder op de dag technisch onderzoek op dit traject, dus ik gok dat ze iets hebben gevonden wat snel gerepareerd moest worden?