Dienstregeling 2025
-
- Berichten: 679
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Dienstregeling 2025
Wat ik heb vernomen zou het in oktober afgelopen moeten zijn met ICR in de 1100
-
- Berichten: 8363
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Dienstregeling 2025
Er sluipt overigens nu al ICM in de 500 en 600. Is dat gewoon gewijzigde materieelplanning vanwege de zomervakantie?
Beul van de blindegeleidelijn
- mave94
- Berichten: 530
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: aan het raam
Re: Dienstregeling 2025
Begin dit jaar reed er ook al af en toe ICMm in de 500 en 600, dus dat is niet iets van nu alleen in de zomerdienstregeling.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Dienstregeling 2025
Er gaan geruchten dat per 1 september alle ICM uit de 1700 gehaald wordt en vervangen door VIRM/DDZ, ICM zal voornamelijk in de 1500/500 en 600 gaan rijden.
Ben er als gebruiker van de 1700 wel blij mee want nu wordt er erg vaak veel te weinig materieel ingezet en staan de gangpaden regelmatig helemaal vol, dat kan gewoon niet.
Ben er als gebruiker van de 1700 wel blij mee want nu wordt er erg vaak veel te weinig materieel ingezet en staan de gangpaden regelmatig helemaal vol, dat kan gewoon niet.
-
- Berichten: 7061
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Lees de vorige twee pagina's maar terug, daat is dit al uitgebreid behandeld.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Dienstregeling 2025
Staat idd wel iets over in, hier en daar met wat tegenstrijdigheden zoals dat alle ICM juist naar de 1700 zullen gaan...
Gezien het onderhoud van ICM's in Onnen lijkt het me logisch om ICM met name op de 500/600 in te zetten, scheelt veel kilometers
Gezien het onderhoud van ICM's in Onnen lijkt het me logisch om ICM met name op de 500/600 in te zetten, scheelt veel kilometers

-
- Berichten: 7406
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Eerdere berichtgeving hier op het forum klopt gewoon. En de 700/800 blijven ICM.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Dienstregeling 2025
Waar lees jij dat er wordt gesproken over ICM in de 1700? Twee pagina's eerder wordt er juist gesproken over DDZ in de 1700. Waar je verder VIRM in de 1700 vandaan haalt ook geen idee, want daar werd twee pagina's geleden ook niet over gesproken.
De 600 wordt dus gemengd ICM/VIRM. Op somda werd gemeld dat het maar 1 omloop VIRM betreft en in verband met onderhoudsbinding met On. Waarom de uitwisseling niet gewoon via de 500 kan lopen (die wordt immers toch volledig VIRM) is mij niet duidelijk.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Dienstregeling 2025
Ja klopt voor 1 september en dan volgend jaar mogelijk weer ICM naar de 1700. Ze zijn lekker aan het switchen iedere keer...
-
- Berichten: 7061
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Daar is toch weinig mis mee? Met de verdere instroom van ICNG en daarna de instroom van DDNG zal de materieelinzet de komende 5 jaar regelmatig veranderen.
-
- Berichten: 8363
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Dienstregeling 2025
Het enige wat er mis mee is, is dat je toch wel dubbeldeks materieel nodig hebt op sommige deeltrajecten. 
Is de materieelinzet vanaf het wijzigingsblad al ergens gepubliceerd?

Is de materieelinzet vanaf het wijzigingsblad al ergens gepubliceerd?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Dienstregeling 2025
Zover ik weet wordt zulks niet gepubliceerd toch, behalve 3 dagen van tevoren via treinposities? Tot die tijd moeten we het dus doen met info die tussendoor via de diverse fora doorkomt.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2025
Het hangt er wel een beetje af wat er dan wordt ingezet. Een DDZ-4 heeft meer zitplaatsen dan een losse ICM-3 of ICM-4, dus ten opzichte van losse ICM-stellen gaat het erop vooruit. Maar: zeven bakken ICM heeft al veel meer zitplaatsen dan een losse DDZ-4 en acht bakken ICM heeft al net zoveel zitplaatsen als een DDZ-6. Kortom, het hoeft niet zomaar beter te worden.RTBS schreef: ↑do 31 jul 2025, 08:21 Er gaan geruchten dat per 1 september alle ICM uit de 1700 gehaald wordt en vervangen door VIRM/DDZ, ICM zal voornamelijk in de 1500/500 en 600 gaan rijden.
Ben er als gebruiker van de 1700 wel blij mee want nu wordt er erg vaak veel te weinig materieel ingezet en staan de gangpaden regelmatig helemaal vol, dat kan gewoon niet.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Dienstregeling 2025
De laatste weken zie ik erg vaak dat er een losse ICM3 of 4 ingezet wordt, zelfs in de spitsen. Het mag dan wel vakantietijd zijn maar dat is vaak volstrekt te weinig. Met de inzet van dubbeldeks rijdt er minimaal een DDZ4 en dus flink meer capaciteit dan een losse ICM3 of 4.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2025
Ja dat was duidelijk en klopt, zie mijn post. Ik zeg alleen dat - los van enkele stellen ICM - het straks al snel kan tegenvallen als er DDZ-4 rijdt in plaats van 7 of 8 bakken ICM. Dan gaat het al meteen helemaal de andere kant op.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13814
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2025
Die losse ICM-en lijkt echt een vakantieding te zijn. Tot een paar weken geleden zag ik eigenlijk geen losse ICMen in de NoordOost rond Utrecht.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], West en 21 gasten