Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 681
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nu een mogelijke sabotage in Sachsen Anhalt,in Hohenmölsen,baanvak Grosskorbetha-Deuben(b Zeitz).
Dit is een lijn gedeeltelijk nog in gebruik voor kolenvervoer naar Schkopau
https://nos.nl/artikel/2577375
Dit is een lijn gedeeltelijk nog in gebruik voor kolenvervoer naar Schkopau
https://nos.nl/artikel/2577375
- ArrivaBas
- Berichten: 9600
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weer door die anarchistische boze vogels?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 681
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
van de 3 branden deze week hebben ze alleen de 1e opgeeist,maar dat wil natuurlijk niks zeggen
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een goed begin van de terugreis: de EC 174 vanaf Praag, die ik tot Dresden neem, heeft 10 minuten voor vertrek volgens de CD app 20 minuten vertraging gekregen. De vertrekborden in de stationshal van Praag geven echter een vertraging van 10 minuten aan 
Edit: de app geeft nu ook 10 minuten vertraging aan.

Edit: de app geeft nu ook 10 minuten vertraging aan.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 968
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens de DB gaat ie met +27 de grens over.
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt, vertrek was uiteindelijk met +20, onderweg opgelopen naar +30 en is ondertussen weer afgenomen naar een minuut of 25.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 1556 waar ik nu in zit komt 7 minuten te vroeg aan op Leipzig Hbf 
Een heel zeldzaam hokje op de DB-bingokaart kunnen afstrepen.

Een heel zeldzaam hokje op de DB-bingokaart kunnen afstrepen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13821
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weet je zeker dat het niet stiekem de trein van gisteren was?
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 mei 2025, 18:50
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Niet zo vreemd, Dresden - Leipzig is zeer ruim ingelegd, ik geloof vanwege de langdurige werkzaamheden. Vorig jaar naar het gevoel eindeloos geboemeld bij Riesa en toch op tijd aangekomen in Leipzig.
- ICE11
- Berichten: 3481
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Sleepdienst na het beroemde open-air in Wacken (Schleswig-Holstein):
https://i0.web.de/image/610/41245610%2c ... n-air.webp

https://i0.web.de/image/610/41245610%2c ... n-air.webp

-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee zeker niet, want ik ben toch echt vandaag van Praag naar Leipzig gereisd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
- Locatie: Uden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dus niet met 23 uur en 53 minuten vertraging? 

-
- Berichten: 4313
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
-
- Berichten: 7421
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De afbeelding laad niet, maar hier wordt het gewoon bevestigd dat de trein te vroeg was: https://bahn.expert/details/ICE%201556/ ... 30ee56a9ef
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 8600
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Sssst, Wubbo maakte een grapje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40847
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zit nu in ICE 3 die wordt gereden door een ICE 4, voor m'n gevoel klopt dat toch niet
(Hoewel het natuurlijk volledig volgens dienstregeling is)

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ook vandaag kwam de ICE (nummertje 1652) uit Dresden te vroeg aan in Leipzig, vandaag 5 minuten eerder dan gepland. En blijkbaar een omgekeerde wagenreihung, waardoor ik achteruit zit. En in een ICE T bevindt de rolstoelplaats zich in de ruhewagen, de gedachte daarachter is volgens mij ver te zoeken, mensen in een rolstoel overleggen/praten toch juist met bijvoorbeeld hun begeleider(s) of het treinpersoneel?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waarom is SNCF Connect zo kut? Ik probeer vrijdag van Lyon (Part Dieu of Perrache) naar Bretenoux-Biars te komen, Bahn.de geeft me een prima reis met 5 treinen, maar SNCF Connect: ho maar. En via Bahn.de kan ik weer niet boeken.
Hoe werkt dat trouwens als je in Frankrijk uit een automaat een kaartje wil hebben voor een reis bestaande uit IC en TER? Ik wil vanwege 4 overstappen van 18-31 minuten graag één doorgaand ticket hebben. Of is het handiger de dag van te voren naar het loket te gaan?
De reis die Bahn.de me voorschotelt:
9:34 Lyon Part Dieu IC naar St-Germain-des-Fosses 11:19
11:37 TER naar Clermont-Ferrand 12:20
12:51 IC naar Neussargues 14:18
14:38 TER naar Aurillac 15:28
15:59 TER naar Bretenoux-Biars 17:00
Overigens heeft SNCF Connect het over Bretenoux (zonder -Biars)...
Hoe werkt dat trouwens als je in Frankrijk uit een automaat een kaartje wil hebben voor een reis bestaande uit IC en TER? Ik wil vanwege 4 overstappen van 18-31 minuten graag één doorgaand ticket hebben. Of is het handiger de dag van te voren naar het loket te gaan?
De reis die Bahn.de me voorschotelt:
9:34 Lyon Part Dieu IC naar St-Germain-des-Fosses 11:19
11:37 TER naar Clermont-Ferrand 12:20
12:51 IC naar Neussargues 14:18
14:38 TER naar Aurillac 15:28
15:59 TER naar Bretenoux-Biars 17:00
Overigens heeft SNCF Connect het over Bretenoux (zonder -Biars)...
-
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik krijg maar twee verbindingen te zien met bizar hoge prijzen. En de jouwe zit daar niet tussen.
-
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb zo'n gevoel dat ICE-Lijn 50 tussen Wiesbaden, Frankfurt en Dresden toch iets punctueler is dan de gemiddelde ICE-Lijn. ICE-Lijn 50 komt al niet door het Ruhrgebiet of knelpunten als Köln, Hamburg of Hannover en alleen het traject tussen Frankfurt en Fulda heeft flinke capaciteitsproblemen. Ook is ICE-Lijn 50 tussen Wiesbaden, Frankfurt en Dresden een relatief korte ICE-Lijn ten opzichte van de ICE's die van Hamburg maar München rijden via drie routes (via Ruhrgebiet, via Kassel en via Berlin).ITF schreef: ↑di 05 aug 2025, 09:32 Ook vandaag kwam de ICE (nummertje 1652) uit Dresden te vroeg aan in Leipzig, vandaag 5 minuten eerder dan gepland. En blijkbaar een omgekeerde wagenreihung, waardoor ik achteruit zit. En in een ICE T bevindt de rolstoelplaats zich in de ruhewagen, de gedachte daarachter is volgens mij ver te zoeken, mensen in een rolstoel overleggen/praten toch juist met bijvoorbeeld hun begeleider(s) of het treinpersoneel?
-
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maandag maar weer eens met de ICE naar Frankfurt gereisd, en moet zeggen dat je toch altijd wel uitkijkt naar het moment dat je het Ruhrgebied verlaat en de SFS Köln-Frankfurt op kan.
Wat mij opvalt: ondanks dat de route vanaf Siegburg geschikt is voor 300 km/h haal je dit voor mijn gevoel praktisch nooit. Meestal blijft de teller steken tussen de 250-275, met af en toe een uitschieter naar 280-290 maar ook momenten dat je terugzakt naar 200-230.
Het zal wellicht te maken hebben met de verkeersintensiteit en het feit dat de ICE 4 die ook gebruikmaken van het traject begrenst zijn tot 250/265, maar is er iemand die hier meer over weet te vertellen?
Wat mij opvalt: ondanks dat de route vanaf Siegburg geschikt is voor 300 km/h haal je dit voor mijn gevoel praktisch nooit. Meestal blijft de teller steken tussen de 250-275, met af en toe een uitschieter naar 280-290 maar ook momenten dat je terugzakt naar 200-230.
Het zal wellicht te maken hebben met de verkeersintensiteit en het feit dat de ICE 4 die ook gebruikmaken van het traject begrenst zijn tot 250/265, maar is er iemand die hier meer over weet te vertellen?
- Ivan
- Berichten: 480
- Lid geworden op: di 26 nov 2024, 23:48
- Locatie: Tilburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Twee weken geleden heb ik de omgekeerde reis gemaakt. Van Limoges via Aurillac (overnachting aldaar) naar Lyon. Allen met Ter treinen. Volgens hafas kan dat in deze richting in principe ook, met maar 2 overstappen, maar dan heb je wel een lange overstap in Aurillac. Overgens wel de moeite om eens te bekijken!IIVQ schreef: ↑wo 06 aug 2025, 20:03 Waarom is SNCF Connect zo kut? Ik probeer vrijdag van Lyon (Part Dieu of Perrache) naar Bretenoux-Biars te komen, Bahn.de geeft me een prima reis met 5 treinen, maar SNCF Connect: ho maar. En via Bahn.de kan ik weer niet boeken.
Hoe werkt dat trouwens als je in Frankrijk uit een automaat een kaartje wil hebben voor een reis bestaande uit IC en TER? Ik wil vanwege 4 overstappen van 18-31 minuten graag één doorgaand ticket hebben. Of is het handiger de dag van te voren naar het loket te gaan?
De reis die Bahn.de me voorschotelt:
9:34 Lyon Part Dieu IC naar St-Germain-des-Fosses 11:19
11:37 TER naar Clermont-Ferrand 12:20
12:51 IC naar Neussargues 14:18
14:38 TER naar Aurillac 15:28
15:59 TER naar Bretenoux-Biars 17:00
Overigens heeft SNCF Connect het over Bretenoux (zonder -Biars)...
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen ik gisteren met ICE 1652 van Leipzig naar Frankfurt ging, was de trein ook op tijd totdat wij ergens voor Fulda achter een vertraagde stoptrein belandde. Daarna hebben wij de vertraging niet meer ingelopen (tot aan Frankfurt tenminste), de trein heeft wel na Frankfurt nog wat tijd ingelopen zo te zien: Bahn Expert.Nitein-Repart schreef: ↑wo 06 aug 2025, 20:41Ik heb zo'n gevoel dat ICE-Lijn 50 tussen Wiesbaden, Frankfurt en Dresden toch iets punctueler is dan de gemiddelde ICE-Lijn. ICE-Lijn 50 komt al niet door het Ruhrgebiet of knelpunten als Köln, Hamburg of Hannover en alleen het traject tussen Frankfurt en Fulda heeft flinke capaciteitsproblemen. Ook is ICE-Lijn 50 tussen Wiesbaden, Frankfurt en Dresden een relatief korte ICE-Lijn ten opzichte van de ICE's die van Hamburg maar München rijden via drie routes (via Ruhrgebiet, via Kassel en via Berlin).ITF schreef: ↑di 05 aug 2025, 09:32 Ook vandaag kwam de ICE (nummertje 1652) uit Dresden te vroeg aan in Leipzig, vandaag 5 minuten eerder dan gepland. En blijkbaar een omgekeerde wagenreihung, waardoor ik achteruit zit. En in een ICE T bevindt de rolstoelplaats zich in de ruhewagen, de gedachte daarachter is volgens mij ver te zoeken, mensen in een rolstoel overleggen/praten toch juist met bijvoorbeeld hun begeleider(s) of het treinpersoneel?
Gisteren heeft mijn ICE 154 ook niet de 300 km/h bereikt, het hoogste wat ik voorbij zag komen was 274 volgens mij. Ik kan mij een post van een forummer herinneren die met vertraging uit Frankfurt Flughafen vertrok en bij aankomst in Siegburg was er ruim 10 minuten van afgereden. De rijtijd op de SFS Köln-Rhein/Main is dus erg ruim opgezet. ICE 721 is gisteren bijvoorbeeld met een vertraging van 1 minuut uit Köln Messe/Deutz vertrokken en kwam vervolgens 4 minuten te vroeg aan op Frankfurt Flughafen, een rijtijd van 44 minuten dus.Wageningen1998 schreef: ↑wo 06 aug 2025, 20:50 Maandag maar weer eens met de ICE naar Frankfurt gereisd, en moet zeggen dat je toch altijd wel uitkijkt naar het moment dat je het Ruhrgebied verlaat en de SFS Köln-Frankfurt op kan.
Wat mij opvalt: ondanks dat de route vanaf Siegburg geschikt is voor 300 km/h haal je dit voor mijn gevoel praktisch nooit. Meestal blijft de teller steken tussen de 250-275, met af en toe een uitschieter naar 280-290 maar ook momenten dat je terugzakt naar 200-230.
Het zal wellicht te maken hebben met de verkeersintensiteit en het feit dat de ICE 4 die ook gebruikmaken van het traject begrenst zijn tot 250/265, maar is er iemand die hier meer over weet te vertellen?
ICE 153 heeft bijvoorbeeld tussen Köln Hbf en Frankfurt Flughafen een geplande rijtijd van 49 minuten en wordt gereden met een ICE 3 Neo. ICE 517, gereden met een ICE 4 treinstel, heeft een geplande rijtijd op datzelfde traject van 55 minuten. Dit traject is iets meer dan 169 km lang (kilometering begint namelijk op Messe/Deutz), dus het lijkt mij dat een trein die 50 km/h harder kan, meer dan 6 minuten sneller is.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Omdat de SNCF besloten heeft dat reizigers maximaal 2 overstaps willen. Het is schrijnend dat ze hun Hacon-software zo kreupel gemaakt hebben.
Als ze het ergens nog kunnen, is het aan het loket of telefonisch (betaling via een link, ticket komt via e-mail). Vroeger konden ze bij de persoonlijke verkoop veel meer dan online. Geen idee of dat nog steeds zo is.IIVQ schreef: ↑wo 06 aug 2025, 20:03 Ik probeer vrijdag van Lyon (Part Dieu of Perrache) naar Bretenoux-Biars te komen, Bahn.de geeft me een prima reis met 5 treinen, maar SNCF Connect: ho maar. En via Bahn.de kan ik weer niet boeken.
Hoe werkt dat trouwens als je in Frankrijk uit een automaat een kaartje wil hebben voor een reis bestaande uit IC en TER? Ik wil vanwege 4 overstappen van 18-31 minuten graag één doorgaand ticket hebben. Of is het handiger de dag van te voren naar het loket te gaan?
-
- Berichten: 7079
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De intensiteit op deze lijn valt toch heel erg mee? Als ik in de reisplanner kijk zie ik hooguit 5 treinen per uur over die lijn. Een dergelijke HSL zou het dubbele aan moeten kunnen, zeker gezien hoe weinig de tussengelegen stations bediend worden. Het lijkt me eerder dat inpassing op de omliggende lijnen een probleem is.Wageningen1998 schreef: ↑wo 06 aug 2025, 20:50Het zal wellicht te maken hebben met de verkeersintensiteit en het feit dat de ICE 4 die ook gebruikmaken van het traject begrenst zijn tot 250/265, maar is er iemand die hier meer over weet te vertellen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast