Voorlopig kan er gewoon met de huidige bussen worden doorgereden behalve op die MRA lijnen. Pas in 2015 moet er overal EEV zijn en als je weet dat dát al meer dan 1 jaar te verkijgen is dan is het niet echt ambiteus.
Klaasje schreef:Voor MRAnet-lijn: T100 bussen vereist.. 45 zitplaatsen in rijrichting vereist... Ik denk dat Volvo een bestelling binnenheeft voor een aantal 8700's van 14,5m *O* Voor gelede bussen kun je geen T100 aantekening krijgen.
Dat idee had ik ook al. De huidige 101 gaat in de OS 8x per uur rijden tussen Blaricum Carpool en Amstelstation. Dat is een hele mooie dienst (toevallig mijn verbinding *O* ) Wel erg schraal dat de 102 dan verdwijnt (tenzijn XX dat extra heeft aangeboden maar dat weet ik niet). Feitelijk ga je dan van 12x per uur naar 8 x per uur. Hoe de huidige 100 eruit komt te zien weet ik niet maar wel dat er ongelofelijk gek wordt gegoocheld met die lijn. Knippen, haltes overslaan, extra diensten en lijnalternatieven. Ik wordt er geen wijs uit.
Feitelijk kan je toch wel concluderen dat er een matige aabesteding is gedaan. Tijdens de eerste aanbestedingen in gebieden werd er soms wel 30 of 40% vervoer geboden voor hetzelfde geld. De 2e ronde van aanbestedingen valt wat dat betreft behoorlijk tegen. Ik dacht dat dat bij meer gebieden zo was?
In de Zaanstreek is er 20% geld bijgekomen en 10% vervoer. Hier is er dacht ik 10% geld bijgekomen maar nog steeds 10% minder vervoer.
De ambities vwb milieu vallen mij ook tegen (uitgezonderd het MRA net) Voorlopig kan er gewoon met de huidige bussen worden doorgereden behalve op die MRA lijnen. Pas in 2015 moet er overal EEV zijn en als je weet dat dát al meer dan 1 jaar te verkijgen is dan is het niet echt ambiteus.