NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door iljitsch »

Waarom moet dit allemaal zonodig in Amsterdam, overigens? Niet dat ik het in Den Haag zou willen hebben, maar bijvoorbeeld op het Malieveld kan je makkelijk een half miljoen mensen kwijt en geen woonboten in de buurt.

Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom ze Amsterdam de hoofdstad noemen. In ieder ander land is de hoofdstad de stad waar de regering zetelt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Karl »

In Bolivia zetelt de regering in La Paz en is Sucre de hoofdstad. ;)

In ieder geval denk ik dat het een andere discussie is of de regering wel of niet in de hoofdstad moet zitten èn of het überhaupt iets uitmaakt. Als je kijkt naar de centralisatie van bijvoorbeeld Frankrijk (of voor mijn part Argentinië), dan vraag ik mij af hoe goed het is dat alles in Parijs (of Buenos Aires) zit.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Dexter »

Niet goed, want in zo'n land trekt de hoofdstad alles naar zich toe en hangt de rest van het land er vaak maar een beetje bij. Ook qua investeringen op OV-gebied.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Vinny »

Ik voor mij snap dan weer niet dat ze de huldiging op een door-de-weekse dag doen. Op zaterdag kan toch ook gewoon, en dan is het weekend, en hebben meer werkende mensen de kans om de huldiging ook daadwerkelijk bij te wonen. Bovendien is er meer tijd om een logistieke operatie op touw te zetten, de noodgreep die de NS nu doet is volstrekt voorspelbaar. Er is namelijk geen draaiboek "WK-huldiging" en het kost minstens een jaar om zoiets in de stijgers te zetten, aangezien bijsturing (helaas) niet de gewenste flexibliteit kent. Dat komt omdat veel mankracht is vervangen door computers, en computers kunnen heel goed voorgeprogrammeerde dienstjes draaien, maar voor improvisatie heb je vooral mensen nodig. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door iljitsch »

Ja, irritant die grote sportevenementen die maar een paar weken vantevoren aangekondigd worden waardoor je er totaal niet op kan plannen.

Zaterdag inhuldigen is niet reëel, dan moeten ze het team bijna een week laten onderduiken.

Wellicht was het een beter idee geweest om op dezelfde dag kort acte de presence te geven in meerdere grote steden waardoor je niet enorme aantallen mensen hebt die ervoor heen en weer willen reizen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Ruben »

iljitsch schreef:Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom ze Amsterdam de hoofdstad noemen. In ieder ander land is de hoofdstad de stad waar de regering zetelt.
Ooit was dit kikkerland de eerste republiek op aard, met een decentraal karakter waarin geen benaming als 'hoofdstad' paste. Deze is daarna echter wel aan Amsterdam gegeven door de Fransen en nooit meer verdwenen, ook al zetelde de Staten-Generaal na de Franse bezetting weer als vanouds in Den Haag.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Karl »

iljitsch schreef:(...) Wellicht was het een beter idee geweest om op dezelfde dag kort acte de presence te geven in meerdere grote steden waardoor je niet enorme aantallen mensen hebt die ervoor heen en weer willen reizen.
Daar dacht ik ook aan, beetje het bevrijdingsfestival idee.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door AppleMoose »

iljitsch schreef:Ja, irritant die grote sportevenementen die maar een paar weken vantevoren aangekondigd worden waardoor je er totaal niet op kan plannen.
Het was al een aantal jaar bekend dat het WK rond deze tijd werd gehouden :wink:
Natuurlijk niet dat Oranje zover zou komen, maar dat is ook logisch ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Caspar »

Heb net 2 IC's uit Hoorn naar Amrterdam met staanplaatsen zien vertrekken. Dat is wel apart op een zondagmiddag.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door webguy »

K geloof dat iemand te veel aan dinsdag dacht en vergeten was dat er ook mensen vandaag voor de finale naar Amsterdam gaan :P Gevalletje oeps :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Treinverkeer ontregeld door huldiging

Bericht door Ruben »

Treinverkeer ontregeld door huldiging
Geplaatst op: maandag 12 juli 2010 13:01
Laatst bijgewerkt: maandag 12 juli 2010 16:42


Het treinverkeer komt morgen op veel plaatsen later op gang. Dat is volgens de NS nodig om in de loop van de dag voldoende treinen te hebben voor het vervoer van voetbalfans naar de huldiging van het Nederlands elftal in Amsterdam.
Het spoorbedrijf raadt reizigers aan om voor vertrek na te gaan of de tijden anders zijn.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinverkeer ontregeld door huldiging

Bericht door Caspar »

Is hier niet al een topic over? Maar ach, vandaag is de boel al behoorlijk ontregelt, als die herstelwerkzaamheden morgen niet af zijn, dan zal het morgen helemaal wel een puinhoop worden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Treinverkeer ontregeld door huldiging

Bericht door Ruben »

Caspar schreef:Is hier niet al een topic over? Maar ach, vandaag is de boel al behoorlijk ontregelt, als die herstelwerkzaamheden morgen niet af zijn, dan zal het morgen helemaal wel een puinhoop worden.
Idd, was via de portal bezig en moest nu nog even samenvoegen. Leek me handiger dan heen en weer switchen alleen was jij te snel ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Het schijnt dat er gewoon 'n kopie van 30 april is gemaakt waar nu vroege treinen aan toegevoegd worden. Het ultieme bewijs? Plan maar eens een ritje van Goes naar Vlissingen op ns.nl en je krijgt doodleuk de extra pendels te zien die daar op Koninginnedag reden vanwege het koninklijke bezoek :mrgreen:
NS leest mee: De 692100 (Gs-Vs) zijn opgeheven en het reisadvies is vervallen... :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door VIRM »

Uhm, dus hoe is het vandaag zoal verlopen?

Ik zag wel wat dingen over minder materieel/ritten tijdens de spits, dus daar zullen de 'vaste klanten' wel blij mee zijn geweest.
Daarnaast zag ik in mediaberichten dat alles met de intocht/uittocht van de oranje-supports in A'dam redelijk rustig is gegaan.
Overigens zag ik bij het storingen-overzicht op ns.nl dat er redelijk wat storingen waren vandaag...
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Oud forumgebruiker »

iljitsch schreef:Waarom moet dit allemaal zonodig in Amsterdam, overigens? Niet dat ik het in Den Haag zou willen hebben, maar bijvoorbeeld op het Malieveld kan je makkelijk een half miljoen mensen kwijt en geen woonboten in de buurt.

Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom ze Amsterdam de hoofdstad noemen. In ieder ander land is de hoofdstad de stad waar de regering zetelt.
Of: Waarom zit de regering niet in Amsterdam? :mrgreen: Nee, laat die regering en die koningin maar lekker weg blijven. Vooral die laatste kost ons klauwen met geld :x - die hoef ik hier niet te zien. Kost alleen maar meer geld aan beveiliging, net als politici trouwens. Laat ze maar lekker in Den Haag zitten.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Jurjen »

VIRM schreef:Uhm, dus hoe is het vandaag zoal verlopen?

Ik zag wel wat dingen over minder materieel/ritten tijdens de spits, dus daar zullen de 'vaste klanten' wel blij mee zijn geweest.
Daarnaast zag ik in mediaberichten dat alles met de intocht/uittocht van de oranje-supports in A'dam redelijk rustig is gegaan.
Overigens zag ik bij het storingen-overzicht op ns.nl dat er redelijk wat storingen waren vandaag...
De s800 reed in elk geval op oorlogsterkte de hele dag. 's Ochtends waren het 3 VIRM-IV'tjes, waarvan 1 naar Mt en 2 naar Hrl, 's avonds op de terugweg werd er gewoon gesplitst/gekoppeld in Sittard, waardoor het ene VIRM-IV'tje uit Hrl samen met de 2 uit Mt weer 12 bakken VIRM richting Asd stuurden (vertrek Hrl was 19:53). Wel liep de trein een kwartiertje vertraging op door te late binnenkomst vanuit het noorden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling

Bericht door Caspar »

O ik zag er ook eentje die uit 2x Virm 4 bestond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten