Pagina 5 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 18:01
door nvdw
Heb je niet de SVD 45 gespot? Dat is een O405 in het oude oranje tenue in eigendom van Van IJsseldijk. Die reed in elk geval als pendelbus bij 175 Jaar Spoor, maar niet als vervangende bus voor Arriva hoor ;)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 18:29
door DrechtBlub
Dat zou hem wel kunnen zijn maar hij reed toch echt een rit op stadsbus 7, zag hem net weer, ditkeer 7 slangenburg (de rit hiervoor was ookal geen hybride, dat was weer een wright)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 19:13
door Etienne
Onmogelijk. Jacques IJsseldijk zal echt niet zo maar een normale lijndienst gaan rijden, hem kennende rijdt wel de route af (naar zijn stalling bij Moerdijk) en houdt allicht een fotostop.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 19:51
door Daniel
En, op zich verwonderlijk na al die eigenaren die de bus gehad heeft, de 45 heeft nog z'n originele filmrol dus kan hij elke Dordtse bestemming die hij maar wil filmen (of nouja, bijna elke want er waren er een paar die alleen op de rol van de 51 zaten)

Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin

Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:42
door OmniLezer
n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.

Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 okt 2014, 17:23
door nvdw
Dat is bij ons op aanvraag bij de baas beschikbaar.

Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin

Geplaatst: do 23 okt 2014, 19:56
door kliko
OmniLezer schreef:
n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.

Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar de CXX bussen hebben infoxx. Op het schermen je staat onderaan de laatst gepasseerde halte en vervolgens de komende 3 of 4...
Om het voorbeeld van N-Evo door te gaan. De 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arena) heeft dus vanuit Haarlem op z'n schermpje: Burg. Reinaldapark, Amstelveen Busstation, Binnenhof, Stadstuinen, Oranjebaan van beneden naar boven gelezen. De 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) heeft Burg. Reinaldapark, Amsterdam Amstelveenseweg, VU Ziekenhuis, VU Universiteit, W. van Weldammelaan.

Ik begrijp dat vergissen mogelijk is en ook blijft. Maar een Tomtom lijkt me dezelfde informatie geven als de Infoxx. Je moet alleen op de A9 even opletten welke kant je op moet... :D
Of is de Tomtom bedoeld voor chauffeurs die de route in het geheel niet kennen?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 okt 2014, 19:59
door Daniel
OmniLezer heeft het over het systeem van Arriva, dat heet Albatros. Maar op zich werkt dat gewoon op soortgelijke wijze voor wat betreft hetgene dat de chauffeur ziet.
Voorbeeldje voor de duidelijkheid, al is dit van een MAT-rit...
Afbeelding

Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin

Geplaatst: do 23 okt 2014, 20:18
door dylanwild94
kliko schreef:
OmniLezer schreef:
n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.

Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar de CXX bussen hebben infoxx. Op het schermen je staat onderaan de laatst gepasseerde halte en vervolgens de komende 3 of 4...
Om het voorbeeld van N-Evo door te gaan. De 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arena) heeft dus vanuit Haarlem op z'n schermpje: Burg. Reinaldapark, Amstelveen Busstation, Binnenhof, Stadstuinen, Oranjebaan van beneden naar boven gelezen. De 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) heeft Burg. Reinaldapark, Amsterdam Amstelveenseweg, VU Ziekenhuis, VU Universiteit, W. van Weldammelaan.

Ik begrijp dat vergissen mogelijk is en ook blijft. Maar een Tomtom lijkt me dezelfde informatie geven als de Infoxx. Je moet alleen op de A9 even opletten welke kant je op moet... :D
Of is de Tomtom bedoeld voor chauffeurs die de route in het geheel niet kennen?
ja dat lijkt me in dit verhaal wel.

Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin

Geplaatst: do 23 okt 2014, 22:26
door OmniLezer
Thanx voor het antwoorden Dylan.

En die Albatros was als voorbeeld omdat ik die van Connexxion niet ken. Nu weet ik dat het Infoxx is.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 27 okt 2014, 01:19
door DrechtBlub
Ik vroeg me af of het misschien voor de NS in de regio verstandig zou zijn om de IC's dordt-den haag HS deel die nu 4 keer per uur op schiedam centrum stoppen (waar hoogstens (eigen ervaring) 10 of 20 mensen per rit in/uitstappen) (naar den haag cs niet meegerekend). Om en om op schiedam centrum en barendrecht te laten stoppen? Barendrecht heeft veel passagiers naar rotterdam en ook wel redelijk aantal naar dordt. op de sprinter gaan er bijna nergens (behalve barendrecht,dordt en rtrdm(+blaak) veel in of uit op het stuk (behalve af en toe in lombardijen).
Een half uur IC dienst vanaf barendrecht naar rotterdam en dordrecht zal voor veel mensen richting rtrdm zon 7 mintuen schelen en naar dordt zon 4 minuten.

Barendrect zoals het nu is was toen het gebouwd werd ook gerekend op een intercitystop, daarom heeft het ook 4 sporen maar dat is nooit echt gekomen.
Trouwens: misschien is een sprintertation bij heerjansdam ook nog niet zon slecht idee....

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 27 okt 2014, 08:05
door Daelea
Over het vervallen van twee IC stops per uur te Sdm: niet doen. In de spits kent dit station een grote vervoersstroom naar (ochtend) en van (avond) Den Haag, Leiden en Amsterdam. Vergeet niet dat Sdm overstapmogelijkheden biedt op de metro van Rotterdam plus de Hoekse Lijn, en voor mensen uit Spijkenisse, Hoogvliet, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en Rotterdam West de snelste route naar de rest van Nederland is.

Dit blijkt ook wel uit de cijfers: Sdm kende in 2006 12465 in- en uitstappers per dag, Brd kende er 3845 (Wikipedia/Treinreiziger). Helaas geen recente cijfers, maar ze maken wel het plaatje duidelijk, lijkt me.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 27 okt 2014, 16:50
door Pim-AllianceB95
IC's laten stoppen in Barendrecht? Laten we daar maar niet aan beginnen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 30 okt 2014, 14:30
door DrechtBlub
Etienne schreef:Onmogelijk. Jacques IJsseldijk zal echt niet zo maar een normale lijndienst gaan rijden, hem kennende rijdt wel de route af (naar zijn stalling bij Moerdijk) en houdt allicht een fotostop.
Ik heb inmiddels bevestiging van een chauffeusse hier in dordrecht, ER was een zoon van een chauffeur jarig die helemaal gek van bussen is. Er is via via geregeld dat de bus een rit op stadsdienst kon rijden met oa. de jarige job erin.
Was dus toch wel stadsbus rit.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 30 okt 2014, 21:29
door Meltrain
Was die bus dan wel toegankelijk voor normale reizigers?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 09:31
door Stefan
Nee. :P

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 10:56
door DrechtBlub
Volgens de chauffeuse was deze rit "gewoon" toegankelijk.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 11:15
door Stefan
Nee, dat kan niet.. Ik ken de mensen op die bus persoonlijk, dus hoe graag je het ook wilt.. Hij reed NIET op de dienst.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 01 nov 2014, 14:46
door W0rteltje
ze zouden eigenlijk lijn 19 moet opheffen en lijn 18 doortrekken naar Nieuw-Lekkerland.
lijn 11 naar Zwijndrecht laten gaan en lijn 12 naar Hendrik Ido Ambacht.
lijn 15 naar Gorkum/Gorinchem.
een nieuwe lijn 19 naar Ridderkerk (vervanging van 144 of via Zwijndrecht NS laten rijden).
166 20 noemen.
620 21 noemen.
22 naar Zevenbergen laten rijden.
165 23 noemen
misschien nog een 115 naar Gorkum/Gorinchem en een Qliner naar Breda of Oosterhout.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 01 nov 2014, 15:31
door Michael
Het heeft geen zin om een Qliner van Dordrecht naar Breda te laten rijden. Aangezien je dat ook met de trein kan in nog geen 20 minuten

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 01 nov 2014, 15:53
door Etienne
Wellicht een idee om bovenstaande twee berichten te verwijderen, om daarmee te voorkomen dat dit een fantasietopic gaat worden?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 01 nov 2014, 16:09
door Stefan
Voordat het zo ver is.. Laten we lijn 19 maar niet opheffen, daar maak je je niet heel populair mee bij veel Lekkerlanders.. Die zadel je gelijk op met een extra overstap en een reistijd die een stuk langer gaat worden...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:28
door sandertjo
Weet niet hoe lang hij weer op de dienst zit. Maar had vandaag ik de 8032 gezeten, die een paar weken geleden nog betrokken is geweest. Bij het ongeluk in streefkerk. Bus had behoorlijk wat schade, maar ziet er (achterin) uit als nieuw. En zo ruikt hij ook. ;) had niet verwacht dat ze deze nog helemaal op zouden knappen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 00:44
door Stefan
Klopt, hij's afgelopen week weer in dienst gekomen. :)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 14:15
door dylanwild94
W0rteltje schreef:ze zouden eigenlijk lijn 19 moet opheffen en lijn 18 doortrekken naar Nieuw-Lekkerland.
lijn 11 naar Zwijndrecht laten gaan en lijn 12 naar Hendrik Ido Ambacht.
lijn 15 naar Gorkum/Gorinchem.
een nieuwe lijn 19 naar Ridderkerk (vervanging van 144 of via Zwijndrecht NS laten rijden).
166 20 noemen.
620 21 noemen.
22 naar Zevenbergen laten rijden.
165 23 noemen
misschien nog een 115 naar Gorkum/Gorinchem en een Qliner naar Breda of Oosterhout.
de lijnen 166,620 en 165 zijn niet van de concessie DAV maar van de concessie hoekse waard en goeree-overflakkee en lijn 144 is van de concessie Rotterdam bus. :lol: