Pagina 5 van 11
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: do 15 jan 2015, 19:04
door Etienne
Op Utrecht Centraal liep het niet helemaal lekker met de omroepberichten. Volgens de borden zou de t3154 niet rijden, dit werd handmatig door de omroep weer ontkracht met de vermelding dat deze gewoon van spoor 5 zou vertrekken. Tuffy ging hier vervolgens weer tegenin om hem vervolgens toch weer als opgeheven te noemen, en dit ging zo een paar keer door. Dit nog afgewisseld met de spoorwijziging van de t2854 van 18b naar 18a.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: do 15 jan 2015, 20:11
door webguy
Iemand die niet handig bezig was want dat kan je gewoon overrulen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 17:48
door Etienne
Vanochtend was er een trein defect gegaan bij Oisterwijk, waardoor er minder tot geen treinen reden tussen Tilburg en Boxtel. Op Rotterdam Centraal werd omgeroepen dat de s1900 tot Tilburg zou rijden en dat reizigers voor Eindhoven het beste via Utrecht konden reizen.
Best wel een omweg denk ik zo, volgens mij ben je nog sneller als je in Tilburg via 's-Hertogenbosch reist.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 18:02
door Zugführer
Via Tilburg en Den Bosch ben je 30 minuten later in Eindhoven en moet je twee keer overstappen, via Utrecht 25 minuten later (in de praktijk dus 30 minuten vanaf de oorspronkelijke vertrektijd) en maar 1 overstap ;)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 19:56
door waldo79
Het verschil tussen beide routes is ongeveer 25 km, op een directe afstand van 100 km valt het me nog mee.
Plus dat het via Utrecht minder overstappen oplevert.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: do 22 jan 2015, 13:43
door Michael
Een collega van mij zat in die defecte trein. Hij vertelde dat die trein opeens allemaal rare geluiden begon te maken en daarna alles uitviel.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 02:23
door Suus
Bij GVB Nachtbus 357 (vannacht toevallig gereden door voertuig 357

) gaan er nog wat dingetjes fout met de omroep. Of eigenlijk, het gaat mis bij de haltes die een nieuwe naam hebben gekregen.
De halte Artis wordt nog omgeroepen als Plantage Kerklaan (wel met toevoeging Artis Amsterdam Zoo).
De halte Plantage Lepellaan wordt nog omgeroepen als Plantage Kerklaan.
De halte Martin Luther Kinglaan wordt nog omgeroepen als De Diem.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 21:30
door cassie127
Volgens mij heeft syntus ook weer eens storing in het uitzenden van posities & Vertragingen van de bussen. ovradar is wel heel leeg in het oosten -o- :')
Edit: Bij Veolia, HTM & RET Precies het zelfde verhaal.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 21:35
door webguy
Heel 9292 ligt er weer uit (tweede avond op rij).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 21:39
door cassie127
Kan het doordat 9292.nl eruit ligt dat de data van syntus ,veolia, HTM, RET nu ook niet werkt?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 21:49
door Geert
Welke app/site?
9292 treedt voor verschillende vervoerders op als Shared Service Centre, voor al die vervoerders is nu geen actuele reisinformatie via NDOV beschikbaar. :?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 22:21
door cassie127
ondertussen werkt 9292 weer. op ov radar mist alleen veolia nog... -o-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 22:41
door Somoht
Veolia blijft altijd het langst stuk doordat er volgens mij een VPN tunnel herstart moet worden na downtime bij 9292. Is bij elke downtime zo, en ik heb helaas al heel veel 9292 downtimes mee mogen maken :/
Verwacht niet dat die nog hersteld wordt deze avond, afgelopen nacht is het om 4 uur s'nachts (automatisch) hersteld.
Blijft volledig kansloos dat een organisatie als 9292 zich als autoriteit op gebied van reisinformatie, zo vaak down is :'). Hoe vaak is NS.nl onbereikbaar :') :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 22:51
door marlies
Shared Service Disruption Center

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: za 24 jan 2015, 23:50
door reisthijs
De trein naar Den Haag rijdt niet. Of, wacht, toch wel...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 00:39
door baladid
De misser is dat die dingen geen treinnummers tonen - dan zou het namelijk duidelijk zijn ;-)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 01:08
door Somoht
Dan nog geeft de reiziger van Lelystad naar Vlissingen geen vliegende neuk of het nu een 12676 of een 2676 is.
Idealiter zou het systeem herkennen dat de "nieuwe" 12767 hetzelfde ritverloop heeft als de vervallen 2676 en dus tussen Lelystad en Vlissingen de 2676 verbergt.
De weg terug is trickier maar volgens mij is het gezien de andere filosofien van InfoPlus het beste als de 12767 tussen Vlissingen en Lelystad de 12767 verbergt en alleen een alert toont met "Rijdt verder naar Groningen".
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 01:12
door Suus
Treinnummers hebben alleen zin als je kaartjes met verplichte reservering/treinbinding hebt. Ik zou het dus wel op prijs stellen als ze voor ICE, Thalys en IC Berlijn worden gebruikt maar voor overige treinen heb je er niet zoveel aan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 01:35
door baladid
In Duitsland zou bij de 2676 staan:
Wordt vervangen door IC 12676 en bij die 12676
vervangende trein voor 2676.
Bee schreef:Treinnummers hebben alleen zin als je kaartjes met verplichte reservering/treinbinding hebt. Ik zou het dus wel op prijs stellen als ze voor ICE, Thalys en IC Berlijn worden gebruikt maar voor overige treinen heb je er niet zoveel aan.
Treinen te laten verdwijnen uit het systeem lijkt me niet handig... Als ik van Lelystad naar Keulen reis (met t12636 en t125), 12636 wordt vervangen door een andere trein op het zelfde tijdstip en die vervangende trein is vertraagd, zodat ik mijn overstap naar Keulen niet haal, geef ik zonder aangegeven treinnummers aan dat t12636 vertraagd was. Dat klopt dus niet omdat die uitviel. Door deze informatie weet ik tenminste dat het een andere trein is - nog handiger zou zijn, deze gewoon te tonen.
Met treinnummers schijnt er in Nederland een vicieuze cirkel te zijn. Verbindingen op NS.nl geven ze niet aan omdat ze niet op de stations aangegeven staan en vice versa.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 01:51
door Suus
Treinnummers staan wel in de reisplanner van NS. Als je met je muis over de treinsoort hovert verschijnt het treinnummer in een mouse-over. Voorbeeld:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 01:54
door baladid
Wel een stuk verstopter dan bij de Bahn. Onderweg kijkt ook bijna niemand in een laptop. In een uitgeprinte versie heb ik ze nog nooit gezien, bij 9292.nl zie ik ze ook niet en hoe het in de apps van ns en 9292 uitziet weet ik niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: zo 25 jan 2015, 02:51
door Somoht
Als je in de NS RPX app op een reis deel drukt krijg je haltes te zien die de rit aandoet met daarboven trein nummer.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: do 29 jan 2015, 07:58
door Daniel
Handig zo´n "aangepaste" reisplanner... die gaf dus kort voor vertrek nog doodleuk een aankomst in Utrecht op spoor 8 aan voor m´n trein terwijl het zoals verwacht spoor 11 werd. (Overigens staan alle in Utrecht kerende treinen van de NoordOost erin met een aankomstspoor dat anders is dan het vertrekspoor, dat kan natuurlijk niet

)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: do 29 jan 2015, 09:47
door webguy
Volgens mij kunnen ze de sporen niet aanpassen met de magische "reisplannermodule"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38
Geplaatst: vr 30 jan 2015, 19:23
door Etienne
De vertrekborden bij station Goes geven voor lijn 20 naar Terneuzen telkens 2 bussen tegelijkertijd aan, die met één minuut van elkaar normaal aftellen.
