Pagina 5 van 11

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 07:49
door Thom91
Ben je dronken?

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 10:48
door marvinkok
OmniLezer schreef:Kan ik kwijt dat Arriva een trendzetter is. Elke keer komen zij met de meest "exotische" materieel dat er is. Niemand is ooit met een Irisbus Crossway, Scania OmniLink, Volvo 8900 en VDL Citea LLE totdat zij het deden. En van de Wright Commander en de Dennis Dart heeft niemand iets over gehoord bij anderen.

Als men iets wilt zeggen over connexxion met een scania, is dat wel leuk, maar Arriva had ze als eerst in een bestelling. Een grote althans.
Mwoa... Het is dat er geen Ambassadors meer gemaakt werden dus kom je automatisch bij de LLE uit. Zelfde geldt voor de Volvo 8900.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 10:53
door Klaasje
Jup, de 8900 is de opvolger van de 8700 die nu juist weer door Connexxion voor het eerst op grote schaal is gebruikt. Wat dat betreft is het GVB misschien wel vernieuwender met de Citea CLF en de gelede variant.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 11:11
door Suus
Connexxion was de eerste Nederlandse vervoerder die de Citea in serie kocht. Het waren er maar tien stuks voor de Zaanstreek maar het zijn wel de enige in Nederland met het oude driehoekige front.

GVB was de tweede vervoerder in Nederland, wel met een veel grotere serie (70 stuks) en de eerste met het hamsterfront. GVB was wel de eerste afnemer in Nederland van de Citea met Euro6-motoren en de eerste (en tot nu toe wereldwijd enige) afnemer van de gelede Citea.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 12:16
door JWM
Was Cxx ook niet eerder met de hamster-citea voor de 320?

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 12:22
door Suus
Ik had daar december 2011 in mijn hoofd maar het was juni 2011, dan was Connexxion inderdaad eerder.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 12:44
door marvinkok
Oja, CXX natuurlijk ook de eerste met hybride-Citea's in Twente...

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 13:45
door Stéphane
deadlock schreef:Bedankt! Ik doe m'n best mooie foto's te maken, maar dat moet wel goedkomen met de leuke camera die ik van Fles meeheb :D
Wat heb je gekregen? Ik denk er namelijk over om een nieuwe te kopen, dus ik kan wel tips gebruiken. :D

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 17:02
door Meltrain
Bee schreef:Connexxion was de eerste Nederlandse vervoerder die de Citea in serie kocht. Het waren er maar tien stuks voor de Zaanstreek maar het zijn wel de enige in Nederland met het oude driehoekige front.
Niet helemaal. Ook de RET heeft er twee (404 en 405).
Daarnaast dacht ik dat het GVB er ook nog zo één heeft, maar ik vermoed dat die dan al weg is.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 18:29
door Michael
Karl schreef:Is de milkshakemachine weer kaduuk dan?
Nee hoor. Beide machines hebben afgelopen week groot onderhoud gehad.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 18:34
door Erik1100
Vandaag is de oorspronkelijke SGM 2001 40 jaar oud geworden. Zoals bekend is dit nu de 2111.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 18:50
door ODRAIL
Is dat materieel al zo oud :o :shock: ?

En waarom zijn deze stellen hernummerd bij de revisie?

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 19:00
door Suus
SGM is hernummerd om ze gedurende de periode dat ze gereviseerd werden makkelijker uit elkaar te kunnen houden. Gereviseerd materieel mocht namelijk lange tijd niet gecombineerd worden met materieel dat dat nog niet was, o.a. omdat de remleidingen van ongereviseerd materieel vervuild waren.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 19:10
door Meltrain
En SGM-II is bij de revisie met 110 (i.p.v. 100) opgehoogd, om verwarring met SM '90 te voorkomen (dat toen al ruim een jaar buiten dienst was). :')

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 19:59
door Daniel
Meltrain schreef:Niet helemaal. Ook de RET heeft er twee (404 en 405).
Daarnaast dacht ik dat het GVB er ook nog zo één heeft, maar ik vermoed dat die dan al weg is.
Er hebben wel her en der Citea's met het oude front als prototype rondgereden. O.a. bij Veolia nog en wellicht nog meer vervoerders.

Onder exotisch materieel bij Arriva zou ik toch vooral de Wright Commander (en Cadet ook nog) en Dennis Dart plaatsen, maar dat had meer met hun toen nog meer een Engels bedrijf zijn te maken. En tja, dat die bussen niet elders in Nederland reden lag meer aan de bussen dan aan dat Arriva een trendsetter zou zijn :P
Scania-bussen waren er trouwens al geweest her en der in het land voordat Arriva daar mee kwam. Grootste serie betrof waarschijnlijk een stel stadsbussen in Zwolle op Scania chassis, maar in midden-Nederland hebben er ook een stel gereden.

Qua midi's was Arriva dan weer wel de eerste met de Irisbus GX127, maar ook dat is bij een beperkte serie gebleven. Optare heeft het wat dat betreft beter gedaan in Nederland en is al sinds de eersten met het stuur rechts bij BBA in Harderwijk kwamen te rijden aanwezig gebleven in Nederland.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 20:06
door nvdw
Nu Solaris een Nederlandse vestiging heeft, ben ik wel benieuwd hoe snel we die bussen in Nederlandse dienst gaan zien.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 21:42
door Meltrain
In december gaat de nieuwe concessie HWGO in, dus misschien vanaf dan? :P

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 22:28
door Z2N
Ik ben vandaag in Parijs, en aangezien ik tijd over had vanavond ben ik gereisd naar de Porte de Vincennes, de plaats waar twee maanden geleden een eind kwam aan de drie dagen van Terreur met een gijzeling in een joodse supermarkt. Ik ken deze wijk goed, dus toen ik eenmaal daar was kwam er ineens een ongekende vlaag van emotie over mij heen. Het is eng hoe snel je gevoel verandert op zo'n plek... :(

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: za 07 mar 2015, 22:34
door Obus
Sterkte. Ik ken het gevoel; jaren geleden zijn zich ooit twee kennissen van mij bij een auto-ongeluk om het leven gekomen. Op de plek des onheils kreeg ik ook een naar gevoel. Hoe zinloos kan een onfortuinlijke dood het leven maken. Merde.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 12:04
door Suus
Meltrain schreef:En SGM-II is bij de revisie met 110 (i.p.v. 100) opgehoogd, om verwarring met SM '90 te voorkomen (dat toen al ruim een jaar buiten dienst was). :')
Administratieve systemen willen verwijzingen naar oude nummers nog wel eens lang vasthouden. Nieuwe nummers gebruiken in plaats van gaten vullen is dan ook helemaal heen vreemde gewoonte.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 12:05
door Jef400
Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 12:19
door dylanwild94
Bee schreef: GVB was de tweede vervoerder in Nederland, wel met een veel grotere serie (70 stuks) en de eerste met het hamsterfront. GVB was wel de eerste afnemer in Nederland van de Citea met Euro6-motoren en de eerste (en tot nu toe wereldwijd enige) afnemer van de gelede Citea.
In omgeving van Roeselare(B) rijdt ook een Citea SLFA bij een pachter. :wink:

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 14:06
door Hainje
JeffreyMeijer schreef:Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.
Heeft hij porno geplaatst hier dan? :o

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 14:27
door Ennes
JeffreyMeijer schreef:Obus, wat voor idioot ben je. Er kijken minderjarigen mee op dit forum.
Niet alleen minderjarigen, ook treinpersoneel die in hun werk helaas te vaak dergelijke beelden hebben moeten zien.
En daar dus ook niet nog even zomaar mee geconfronteerd willen worden.

In mijn ogen zit er niet alleen een steekje bij hem los, maar heeft er nooit iets vastgezeten.

Re: Mag ik even kwijt #173

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 14:29
door Michael
Het is heerlijk weer om een rondje te fietsen. Alleen moet ik zo werken dus dan hou ik het maar bij fietsen naar het werk 8-)