Pagina 5 van 13

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 18:08
door dennistd
We hebben het hier wel over Almere... Ze mogen blij zijn dat er überhaupt een stofje op de stoelen zit, ik denk dat plastic hufterproof stoeltjes daar beter op z'n plaats zouden zijn :X

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 18:13
door Wageningen1998
Stadsdienst Amersfoort is beter af met de Setra’s (en af en toe Citea’s) denk ik :')

Maar je hebt ook wel gelijk over Almere. Aan deze stoelen valt weinig te vernielen

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 18:35
door Milco
Dit zijn uiteraard stadsbussen, de streekbussen vallen onder het Randstadnet en zullen uiteraard meer comfort hebben.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 21:44
door mark04

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 22 sep 2017, 23:03
door Durashift
Kleurstelling wel okay, beter als destijds bij een eerste presentatie.

Wel valt mij op dat bij inkomend zonlicht, het woord 'all' wegvalt in de kleurstelling.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 23 sep 2017, 10:41
door Daniel
Wat moet ik me hierbij voorstellen? (uit het persbericht van MAN)...
Daarnaast is het aantal zitplaatsen van de bus te vergroten met klapzittingen die alleen buiten de spitsritten zijn te gebruiken.
Zou wel heel vernieuwend zijn, klapstoeltjes die je in de spits niet omlaag kunt klappen, maar lijkt me niet zo waarschijnlijk eigenlijk :P

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 23 sep 2017, 10:55
door Bartjk
Wat ik gehoord heb is dat die er wel in zitten en dat de chauffeur deze kan vergrendelen en ontgrendelen. Ben ook benieuwd naar hoe dat gaat werken.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 23 sep 2017, 14:32
door OmniLezer
Ik vind dit heel krom, maar de bussen vind ik mooi.

Waarom zou je de klapstoeltjes willen vergrendelen? Er bestaat toch een 18 meter bus voor dit soort dingen.
Meer staanplaats en meer zitplaatsen.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 23 sep 2017, 15:03
door Suus
Deze bussen zijn expres 15 meter: stukken goedkoper in exploitatie, overzichtelijker en de capaciteit is bijna gelijk. Dit is een hele slimme oplossing om de capaciteit op de piekmomenten volledig te kunnen benutten.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 23 sep 2017, 15:09
door Durashift
Bartjk schreef:Wat ik gehoord heb is dat die er wel in zitten en dat de chauffeur deze kan vergrendelen en ontgrendelen. Ben ook benieuwd naar hoe dat gaat werken.
Ik verwacht een vergrendeling die via het luchtsysteem aangestuurd wordt. Eén knop ter bediening op het dashboard.
Dat blijft mensenwerk.. (kan dus vergeten worden).. Misschien is de boardsoftware wel zodanig dat de spits(vergrendel)tijden vooraf geprogrammeerd kunnen worden.

Tijdens de vakantiedienstregeling buiten werking. *bus* :)

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 24 sep 2017, 21:54
door Daniel
Ik zie net in de Busfoto-mailgroep nog een wat duidelijker interieurfoto van de eerste AllGo-bus: tussen de instapdeur en middelste deur zitten dus alleen maar klapstoeltjes op de zitplaatsen op de wielkasten na. De bussen hebben voor een 15-meterbus dus relatief weinig zitplaatsen die zich vrijwel uitsluitend achter de middelste deur bevinden.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 24 sep 2017, 22:03
door Milco
Voor een stadsbus heb je niet zo heel veel zitplaatsen nodig.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 01:08
door OmniLezer
Daniel schreef:Ik zie net in de Busfoto-mailgroep nog een wat duidelijker interieurfoto van de eerste AllGo-bus: tussen de instapdeur...
Nog wat duidelijker... Mens, ik heb niet eens een interieur foto gezien.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 04:48
door dennistd
Volgens de RDW ook maar 36 zitplaatsen, maar wel 79 staanplaatsen.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 06:40
door Daniel
@OmniLezer: zie de vorige pagina van dit topic :wink:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 11:33
door nsimmelink94
Wageningen1998 schreef:Als ze deze bussen ook inzetten op streekdiensten ga je de bus verlaten met een houten kont. Dit zijn dezelfde stoeltjes inderdaad als die ex-HTM wagens in Ede. Prima voor een kort ritje, maar ik heb ook wel eens een MAN gehad op de 108 naar Apeldoorn. Allesbehalve een pretje kan ik je vertellen.
Nee Arriva Achterhoek-Rivierenland is een pretje. Amper beenruimte voor een persoon van gemiddeld postuur en lengte, smalle stoeltjes en ook amper een stofje. Ik was altijd zeer content als ik weer bij Syntus Twente mocht instappen na een half uurtje Arriva richting Borculo :lol: helaas ook een paar keer D'chem - Enschede gedaan op de 74. Niet fijn.

Kan me haast niet voorstellen dat het veel erger kan :o

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 11:40
door Wageningen1998
Ja, snap wat je bedoelt. Zelf reis ik af en toe met 44/45 en incidenteel met 27/29 die samen met TCR (Breng) gereden wordt. Vind die stoeltjes nog wel beter zitten dan die keiharde rechte zittingen van die MAN’s van Breng (behalve dan de Breng Direct bussen).

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 18:11
door OmniLezer
Ik heb geen interieur foto gezien, maar ik kan wel, van de stoeltjes te zien, afgaan dat je niet lekker gaat zitten als deze op de R-net komen.

Hopen dat deze bussen niet klinken alsof ze hun hele liefdesverdriet uithuilen als ze van versnelling 1 af moeten of een heuvel op moeten.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 20:17
door Wageningen1998
Precies, dat is mijn grootste probleem met CNG MAN’s. Maar dit zijn geen CNG MAN’s, maar gewoon diesel. Die hebben daar geen last van.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 22:49
door Zugführer
Smakeloos bericht verwijderd, daarnaast graag een beetje on-topic blijven.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 26 sep 2017, 09:23
door Gekko123
OmniLezer schreef:Ik heb geen interieur foto gezien, maar ik kan wel, van de stoeltjes te zien, afgaan dat je niet lekker gaat zitten als deze op de R-net komen.

Hopen dat deze bussen niet klinken alsof ze hun hele liefdesverdriet uithuilen als ze van versnelling 1 af moeten of een heuvel op moeten.
Deze bussen komen (theoretisch) dan ook niet op de R-Net-lijnen te rijden. Deze bussen zijn bedoeld voor de stadsdienst van Almere. De bussen voor de R-Net-lijnen zijn nog niet gepresenteerd volgens mij.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 26 sep 2017, 10:54
door OmniLezer
Dat is waar. Dat worden volgens mij ook "metro MANnen."
En ze komen van Syntus dus ik vertrouw het wel.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 17:24
door Milco
Zojuist reisde ik met Citaro 9133, die op Schiphol heeft gereden en nu terug is in Almere. De bus heeft in totaal vier brede reisinformatieschermen die verdeeld zijn over de hele bus en sowieso op het achterste balkon zijn de klapzittingen vervangen door een plank waar koffers geplaatst kunnen worden. Bovendien heeft de bus in het achterste gedeelte een airco pp het dak.

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 00:40
door sirvinniei
Hebben mensen deze al gezien op facebook? Van de Rosero Benelux pagina.
Syntus is erg tevreden over de leveringen en samenwerking met AB-BC BV en hebben voor de concessie Almere de Elektrische Rosero First besteld.
Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 00:42
door Milco
Ziet er leuk uit! Vraag me wel af of de bus enkel in de spitsuren gebruikt gaat worden want volgens de frequentietabellen (zie website allgobus.nl) gaat er buiten de spits een buurtbus (525) naar Nobelhorst rijden. Wellicht dat deze bus in de spitsuren op lijn 25 rijdt en in de daluren op lijn 22n aar De Vaart die op zijn beurt in de spits met groot materieel rijdt? We zullen zien! :D