Pagina 5 van 12
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:36
door en-es
Zou je denken? Reizigers die een vroege vlucht moeten pakken, mensen die op de luchthaven werken. Die trein die om 5.43 aankomt heb ik een aantal keren genomen vanaf Weesp maar daar zaten vaak behoorlijk veel mensen in.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:51
door Z2N
Dat zal pre-corona zijn geweest, Schiphol is al maanden uitgestorven.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:57
door en-es
Dat is waar, helemaal vergeten.

Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 03 okt 2020, 20:39
door ICE105
Schiphol wil NS niet betalen in 2021 voor deze trein, daarom komt deze trein te vervallen.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: zo 11 okt 2020, 12:02
door Milco
Als ik een reis over een deel van de Valleilijn plan voor dienstregelingsjaar 2021, dan komt alleen treinserie
31300 uit het advies rollen en ontbreekt ieder spoor van de
31400. Betreft het een mogelijke fout of een toevoeging die nog ontbreekt of gaat de treindienst op de Valleilijn voorgoed terug naar 2x/uur en vervalt de
31400 definitief?
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: zo 11 okt 2020, 16:47
door PatrickM
Zou me niks verbazen als dat is vanwege de coronabezuinigingen, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ‘ie er nog ingezet moet worden.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 12:05
door reisthijs
Milco schreef: ↑zo 11 okt 2020, 12:02
Betreft het een mogelijke fout
Ja, het is vaker voorgekomen dat in dit stadium nog series ontbreken in de dienstregeling die in Hafas is ingeladen. Nog geen reden voor paniek dus.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 15:18
door Plutona
Volgens mij zou de Valleilijn met 1 trein per uur (met een dubbele Protos) al toereikend moeten zijn.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: di 13 okt 2020, 15:54
door Dennenboom
Stundentakt is 20e eeuws, dat kun je nu met goed fatsoen niet meer aanbieden.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: ma 19 okt 2020, 19:23
door Wubbo
Milco schreef: ↑zo 11 okt 2020, 12:02
Als ik een reis over een deel van de Valleilijn plan voor dienstregelingsjaar 2021, dan komt alleen treinserie
31300 uit het advies rollen en ontbreekt ieder spoor van de
31400. Betreft het een mogelijke fout of een toevoeging die nog ontbreekt of gaat de treindienst op de Valleilijn voorgoed terug naar 2x/uur en vervalt de
31400 definitief?
Dit is een foutje dat nog hersteld wordt. Hij staat nu alleen in de zomer in de plannen, terwijl hij dan juist niet rijdt.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 16:36
door IC140
Plutona schreef:Volgens mij zou de Valleilijn met 1 trein per uur (met een dubbele Protos) al toereikend moeten zijn.
De grap is: voor een uurdienst met dubbele stelen heb je 4 stellen nodig (2 composities van twee stellen). Een halfuurdienst met enkele stellen kan met 3 stellen. Een halfuurdienst is dus nog goedkoper om uit te voeren dan een uurdienst.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 16:58
door Post
Maar dan heb je wel een machinist extra nodig, toch een belangrijke kostenpost. Daarnaast zijn trein paden ook niet gratis.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 17:05
door Z2N
Die treinpaden zijn voor langere/zwaardere treinen weer duurder.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 19:02
door SuperGhost
Post schreef: ↑za 24 okt 2020, 16:58
Maar dan heb je wel een machinist extra nodig, toch een belangrijke kostenpost. Daarnaast zijn trein paden ook niet gratis.
Naast die treinpaden (wat Z2N al aanstipte) vergeet je dan ook mee te nemen dat een uursdienst veel minder aantrekkelijk is en je dus ook reizigers zult kwijtraken. Ik denk dat je netto (veel) meer kwijtraakt aan inkomsten dan dat je terugwint aan kostenvermindering.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 20:09
door Post
Ik vergeet niks, ik geef alleen aan dat treinstellen uitsparen niet perse betekent dat je dan goedkoper uit bent.
Z2N schreef: ↑za 24 okt 2020, 17:05
Die treinpaden zijn voor langere/zwaardere treinen weer duurder.
Maar zijn 4 treinpaden voor korte treinen goedkoper dan 2 voor lange? Ik doe een wilde gok dat dat niet het geval is.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 24 okt 2020, 20:31
door Z2N
Dat zal misschien wel waar zijn, maar dat verschil moet je wel meenemen in je keuze om minder frequent te gaan rijden. Evenals de impact op reizigersaantallen, waar je geen voorspellingen over doet.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: vr 06 nov 2020, 21:46
door Staatslijn K
Voor alsnog hebben ze een aantal spitstreinen eruit gehaald, maar weet iemand of ze nog meer eruit halen en wat?
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 07 nov 2020, 10:10
door en-es
Als ik de NS-website goed begrepen heb dan wordt er inderdaad wat weggehaald. Alleen is het nog een verrassing wat. Men zegt dat je vlak voor vertrek de reisplanner goed in de gaten moet houden. Ik denk dat ze elke dag willekeurig treinen schrappen.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 07 nov 2020, 10:19
door T-hijs
En dat is nou net wat ik denk dat ze *niet* gaan doen, want daarmee maak je de boel onbetrouwbaar. Ik snap totaal niet hoe je op zo'n onzinnig plan komt...
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 07 nov 2020, 10:32
door Z2N
Zodra wat duidelijker is wat de situatie zal zijn met de start van de dienstregeling 2021 zal dat wel gecommuniceerd worden. Bij NS (binnenland) zijn de wijzigingen echter minimaal dit jaar, en vallen ze in het niet bij de nu al van kracht zijnde coronauitsnijdingen.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: za 14 nov 2020, 17:32
door en-es
Rover en Treinreiziger.nl zullen de nieuwe dienstregeling niet op papier uitbrengen. Men hoopt dat vanaf de 2022 dienstregeling weer te doen.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: wo 18 nov 2020, 13:25
door PHS
De NS Spoorkaart 2021 is beschikbaar:
Klik!
Bijna geen wijzigingen t.o.v. dienstregelingen 2020, behalve in het noorden. En de spoorkaart klopt niet van de coronadienstregeling, waarvan het maar de vraag is of de uitgesneden treinen nog terugkeren in de dienstregelingsjaar 2021.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: wo 18 nov 2020, 13:47
door umbusko
Helaas zitten er ook allerlei fouten in:
- De 37000 stopt wel te Mantgum en is geen spitstrein.
- De 37300 heeft het lijnnummer RE1, niet RS1.
- De 37500 is geen spitstrein. De niet ingetekende s37900 wel.
- De RB61 is de 20350, niet de s20300.
- De 32500 heeft het lijnnummer RS15, niet RS14.
- De RE18 is de s20300, niet de 20350.
- Bij Mook-Molenhoek mist het koppelteken.
- De Belgische lijnnummers ontbreken.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: wo 18 nov 2020, 13:52
door Meltrain
De kaart lijkt in het noorden ook niet helemaal te kloppen: zo stopt volgens de kaart de 37100 soms niet in Sneek Noord en rijdt de 37500 als sneltrein (terwijl dat in werkelijkheid een stoptrein is en juist de 37900 (tijdens de spitsuren) als sneltrein rijdt).
@umbusko: De
37000 rijdt tijdens de spitsuren 2x/uur en stopt dan
niet te Mantgum. Tijdens de doordeweekse daluren en op zaterdag rijdt deze 1x/uur en stopt dan
wel te Mantgum.
De
37100 rijdt 2x/uur tijdens de spitsuren en 1x/uur op alle andere momenten.
Algemeen: Ik had liever gezien dat Arriva in de lijnnummers van stoptreinen alleen een S had gebruikt, in plaats van RS. Het verschil tussen RS en RE is van een afstand namelijk nauwelijks zichtbaar, wat vooral onhandig is bij dezelfde getallen RS18 / RE18.
Door bij de stoptreinen de R weg te laten, is het van een afstand sneller duidelijk welk lijnnummer bedoeld wordt.
O ja, bij Breda-Prinsenbeek mist ook het koppelteken.
Re: Dienstregeling 2021
Geplaatst: wo 18 nov 2020, 14:42
door SuperGhost
Ook bij Veenendaal-De Klomp mist het koppelteken.