Pagina 5 van 13
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 15:50
door ZO6176
Waarom zou een stalling Eindhoven interessant zijn voor de Brainportlijnen? Het is vanuit Tilburg en Schijndel. Lijkt me meer iets om uit te besteden.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 19:07
door fogeltje
Kan men dan voor die paar bussen niet beter plek bij Hermes huren? BBA staalde heul vroeger volgens mij ook bussen bij Zuidooster. Of is het wagenpark van Hermes dusdanig groot dat die sowieso geen plek meer hebben?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 19:13
door Hainje
Aan de Dorgelolaan stallen ze tegenwoordig al buiten en in Reusel stond de schuur in 2011/2012 al helemaal vol, dus ik betwijfel het ten zeerste of daar nog wat van externe bedrijven bij kan.
Edit: zit nu op Streetview/Google Maps te kijken, maar ik kan de stalling van Reusel (aan de Hoeven) helemaal niet meer terug vinden.
Op de plek waar ik dacht dat ie zat is nu weiland.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 19:54
door huibf
regenmaker schreef: ↑do 24 okt 2024, 22:44
Niet verplicht aangezien de 156 en 157 (bijna) volledig kunnen komen te vervallen als ik de eisen bestudeer. Alleen Den Dungen, Litserstraat heeft nog een verplichting als ontsluitende lijn. Je kan (zoals ik persoonlijk zou doen) de 156 dus ook naar Gemonde, Boxtel en Liempde doortrekken. Sint Oedenrode - Veghel blijft bereikbaar met de 305 via de A50 halte. Je kan de ontsluitende as Sint-Michelsgestel - Schijndel - Sint-Oedenrode - Veghel - Mariaheide - Uden - Nistelrode - Heesch - Oss dan in een keer schrappen en investeren in BravoDirect of andere ontsluitende lijnen (die daadwerkelijk een nieuwe verbinding in het netwerk vormen).
Overigens hoort lijn 82 tussen Boxmeer, Overloon en Venray ook tot deze concessie Oost-Brabant.
Let op dat lang niet alle kernen zijn opgenomen als verplichte halte. Maar door de lijnvoering heb je soms geen keus om door een dorp te rijden.
Daarbij staan in de verschillende bijlagen ook routen ingetekend die ze verplicht moeten aandoen. Volgensmij staat ook nog ergens vermeld dat 90% van de huidige halten in stand moeten blijven.
Lijn 156 en 157 moeten blijven bestaan tussen Den Bosch en Oss via Nistelrode. (Eerder was prake van een doorkoppeling in
St.Oedenrode, maar dat is vervallen)
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 20:17
door CamilleKreemers
Waar is de verplichting van de 156/157 gemeld?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 20:21
door Dionysusnu
Zijn de andere bijlagen al ergens publiek?
Op de pagina van de provincie staat volgens mij voor zover relevant alleen bijlage B (het PvE), en op Mercell (nog) niks.
Edit: Om specifieker te zijn, Bijlage H - Exploitatieplan 2025
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 okt 2024, 21:36
door huibf
Zoals ik al schreef:
https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... t-brabant/
Beantwoording van de reakties maar ook lijnvoeringen en gewenste toekomstige lijnvoeringen en vervoerskundige uitwerking.
Vooral dat laatste document is het lezen waard.
Maar inderdaad een aantal bijlagen worden nog gemist.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 07 jan 2025, 14:52
door regenmaker
Ik zie dat de inschrijving voor deze concessie op 20 maart 2025 sluit:
https://s2c.mercell.com/buyer/2956/tenders
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 21:46
door Jasper073
Ik hoop dat Arriva blijft in Oost-Brabant
lekker vertrouwd

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 19:50
door fogeltje
Hainje schreef: ↑vr 25 okt 2024, 19:13
Aan de Dorgelolaan stallen ze tegenwoordig al buiten en in Reusel stond de schuur in 2011/2012 al helemaal vol, dus ik betwijfel het ten zeerste of daar nog wat van externe bedrijven bij kan.
Edit: zit nu op Streetview/Google Maps te kijken, maar ik kan de stalling van Reusel (aan de Hoeven) helemaal niet meer terug vinden.
Op de plek waar ik dacht dat ie zat is nu weiland.
Als je via de kiwi de link volgt dan kom je nu op een locatie net ten zuiden uit. Streetview laat daar wel wat anders zien maar die foto is echter van 2023. Dus wellicht niet up to date.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 09 jan 2025, 21:00
door huibf
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 10:42
door Meltrain
Jasper073 schreef: ↑wo 08 jan 2025, 21:46
Ik hoop dat Arriva blijft in Oost-Brabant
lekker vertrouwd
Ik hoop dat de vervoerder wint die het beste realistische bod doet.
Dat is goed voor de reizigers en chauffeurs.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 22:04
door Jasper073
@ Meltrain:
Daarom hoop ik dat Arriva blijft

dat hun het beste realistische bod doen
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 22:42
door regenmaker
Persoonlijk ben ik heel benieuwd wie gaan inschrijven op deze concessie. In West-Brabant waren het alleen Arriva en Qbuzz. Arriva is een zekerheidje als huidige concessiehouder. Voor de rest?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 22:49
door Milco
Ik verwacht sowieso Transdev en EBS.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 22:51
door regenmaker
Ik verwacht eerder Qbuzz weer, zeker na alle gedoe in Friesland is dit een mooie manier om Arriva (nog een keer) af te troeven. Zelf denk ik dat Keolis ook wel een nieuwe concessie kan gebruiken nu ze Achterhoek-Rivierenland niet hebben gekregen. Transdev zal wel gaan inzetten op Arnhem-Nijmegen-Foodvalley waar Arriva dan weer niet op gaat inschrijven, vermoed ik. Alhoewel, ze hebben wel alle lijnen met dubbele exploitatie (Limburg, Achterhoek-Rivierenland). Keolis kan ook op Arnhem-Nijmegen-Foodvalley gaan gokken natuurlijk. EBS schrijft overal en nergens in.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 23:20
door Jasper073
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wie er allemaal inschrijft
Arriva zeker maar denk ook Qbuzz, Transdev misschien ook wel EBS en idd Keolis.
Hoop wel dat Arriva blijft en wie er ook wint qua bussen dat ze niet kiezen voor Chinees rommel zoals Ebusco of BYD
Dan liever VDL, Volvo, of MAN
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 06:38
door Sebbo
Ebusco komt nog steeds gewoon uit Deurne volgensmij
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 10:08
door Lijn 45
Hoe groot is de kans dat Transdev als Hermes inschrijft als ze meedoen?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 10:24
door ZO6176
Ik denk nul. Volgens mij hebben ze nog nooit allebei tegelijk op iets ingeschreven.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 12:58
door CamilleKreemers
Ze kunnen niet, Transdev en Hermes zijn van hetzelfde concern en elke concern mag maar een keer inschrijven.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 13:06
door Lijn 45
Ik bedoelde dat Transdev onder de naam Hermes zou gaan inschrijven, niet dat ze allebei een bod zouden doen.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 13:08
door fogeltje
Wat hij bedoelt is of Transdev, als ze meedoen, ze zich inschrijven als Transdev of als Hermes. Ik persoonlijk zie graag Hermes terug, dat is oud en vertrouwd. Nijmegen, Oost-Brabant en Zuid-oost Brabant en we zijn weer bij Zuidooster

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 13:12
door ZO6176
Lijn 45 schreef: ↑za 11 jan 2025, 13:06
Ik bedoelde dat Transdev onder de naam Hermes ging inschrijven, niet dat ze allebei een bod zouden doen.
Ik denk het dan inderdaad onder de naam Hermes is. Zou voor de relatie met de provincie ook gemakkelijker zijn lijkt me.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 13:25
door Heel_Holland_Spot
Ik denk het juist eigenlijk niet, omdat volgens mij het idee was om zoveel mogelijk als Transdev mee te doen.
Op de nieuwe(re) buurtbusjes in Veluwe-Zuid staat bijvoorbeeld ook RRReis met Transdev, terwijl Hermes die concessie rijdt.