Pagina 5 van 11
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 00:48
door Jurjen
Fles schreef:Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Ja, en via Moskou is het vast NOG duurder. Waarom zou je dat willen????
De reis is de bestemming, Fles. Had gedacht dat jij dat toch wel zou weten! Ik gok dat veel Hollanders nauwelijks kans zien om 300 km/h in een trein te rijden. Als je dan toch gratis (want zelfde prijs) dat kan doen, lijkt me dat toch, zeker voor spoorfanatici, een kans die je niet laat liggen.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 00:49
door M57
Toevallig was ik vanmiddag ook bij Hispeed op Asd voor m'n dienst en ook ik werd én snel én goed geholpen.

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 01:04
door Caspar
Ga ik even het weer bekijken op een Duitse site, Wetter.de, staat deze foto op de openingspagina
Mag toch aannemen dat dit een kunststof schaalmodel ICE is?
Of worden karkassen van treinstellen zo vervoerd? In Belfort (Frankrijk) heb ik namelijk wel eens een stuk of 10 van dit soort dingen zien staan van TGV's buiten voor een fabriek van Alstom.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 08:44
door Stefan
Het zou best kunnen dat het via deze manier zal gaan, maar ik heb geen idee. :)
Hmm, nog 9 dagen stage en dan weer terug naar Nederland, I'm sure, ik ga het missen hier. ;)
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 10:30
door Daan
Da's die plastic demo-ICE, die was toen ook in Hgl aanwezig tijdens de open dag.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 10:59
door Oud forumgebruiker
Kan me herinneren dat de combinotjes ook zo vervoerd werden/worden, en nee, die zijn niet van plastic.

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 11:19
door webguy
Die Combinos ben ik wel en keer ergens in duitsland tegen gekomen. Raar gezicht: opeens zo'n tram die voor je rijdt.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 11:29
door Stefan
En zo kan het ook

:
Alleen 'mijn' voertuig had een beetje de geest gegeven geloof ik.

En geen idee wat ze probeerden bij die grote sticker op de bus, maar het was gelukkig niet meer te zien dat 'ie van Contiki was.

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 11:42
door BR628
Jurjen schreef:Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Even opletten dat je tussen Aachen en Köln een verbinding met ICE kiest i.p.v. met Thalys.
En laat die ICE nu net maar 3x per dag gaan....
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 11:46
door Jurjen
BR628 schreef:Jurjen schreef:Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Even opletten dat je tussen Aachen en Köln een verbinding met ICE kiest i.p.v. met Thalys.
En laat die ICE nu net maar 3x per dag gaan....
Welnu, als 'ie niet op de goede tijden rijdt, dan kiest u toch tot Köln voor de RE als de 4-euro reservering in Thalys teveel van het goede is..?
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 14:43
door STF
Ik ben die combino's ook meerdere malen op de snelweg tegengekomen, op een dieplader uiteraard. Keertje dat we met school in een touringcar zaten opweg naar Belgie; hoor je opeens de halve bus schreeuwen; kijk een tram!
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 15:20
door Stefan
Aargh, zo ergelijk.. Ik probeer 13 colli breakbulk aan te melden bij de terminal, heb ik inmiddels 15 mailtjes binnengekregen met allemaal verschillende informatie, het leukste is, de gene die het verzonden heeft weet zelf niet meer wat nou klopt.

:neg:
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: vr 16 jan 2009, 22:36
door STF
Daarnet snelheidscontrole bij ons voor de deur, stuk of 6 auto's zijn er aangehouden. Geen echte recordsnelheden volgens mij, zelfs een blinde mol kan die agenten met knal oranje jassen al vanaf vijfhonderd meter zien staan.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 00:38
door tsov
Wubbo en ik zagen in Vaals vanuit de bus een Edah... Wij meenden toch echt dat die keten al enige tijd niet meer bestond en nader onderzoek wees dan ook uit dat de winkel gesloten was

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 01:10
door Suus
Goh, een Edah, dat is volgens mij nog een hele stoelendans geweest. Bij mijn oma zat er eentje in het winkelcentrum, toen werd het een Konmar, en nog geen paar maanden later was het opeens weer een Edah. Daarna werd het een Edah Lekker & Laag, en tegenwoordig zit er een Em-Té. Niet dat er nog iemand daar komt, iedereen is door al die verbouwingen weggejaagd naar de Albert Heijn aan de andere kant van het winkelcentrum.
Dat was Laurus toch? Ik herinner mij ook nog het debacle van Waddinxveen. Gigantisch distributiecentrum neergezet in Waddinxveen voor Super de Boer, stoten ze het anderhalf jaar later af wegens bezuinigingen

Giet het geld dan meteen in betonblokken

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 16:56
door Karl
Weet iemand hoe ProRail weet dat een trein in omgekeerde volgorde rijdt (Thalys; Benelux; ICE) en weet ProRail de lengte van een trein/het materieel/aantal bakken?
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 17:47
door Daan
Krijgt ProRail aangeleverd van de NS.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 18:01
door Wubbo
Alle planningen (materieel en dienstregeling) worden in een systeem gedaan: VPT (Vervoer per Trein). Uiteindelijk krijgt ProRail daar zijn informatie vandaan. ProRail kent dus alleen geplande materieelsamenstellingen, niet de gerealiseerde. Over gedriehoekte internationale treinen wordt dus uitgebreid gemaild, en wijzigingen in treinlengtes worden nog wel eens via Bijsturing doorgegeven, maar lang niet altijd.
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 18:20
door tsov

Wat doet dat stickertje rechts daar? Lijkt me niet meer dan logisch, toch?

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 18:20
door Mark
Bee schreef:Goh, een Edah, dat is volgens mij nog een hele stoelendans geweest. Bij mijn oma zat er eentje in het winkelcentrum, toen werd het een Konmar, en nog geen paar maanden later was het opeens weer een Edah. Daarna werd het een Edah Lekker & Laag, en tegenwoordig zit er een Em-Té. Niet dat er nog iemand daar komt, iedereen is door al die verbouwingen weggejaagd naar de Albert Heijn aan de andere kant van het winkelcentrum.
In Hengelo zat ook een Edah, die werd later verbouwd tot een Lekker en Laag en nu is het een Plus.
Verder hadden we in het centrum ook een Konmar, dat werd een Super de Boer en vlak erna was het ineens een Sanders...
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 18:50
door Caspar
@Tsov, misschien hebben mensen het in de magnetron geschoven met verpakking en al
Ik heb vanmiddag een Olympus U1010 camera gekocht. Hoop dat het een goede keus is geweest. Iemand ervaring mee?
Het gaat om dit ding
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/oly ... index.html
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 19:35
door tsov
Geen ervaring mee, maar het is geen U1010, maar µ1010 (griekse letter mu (m) dus

)
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 19:46
door Oud forumgebruiker
Hey, komt die van de Plus in Noord? Daar mocht mn broer een tijdje terug 3 minuten gratis boodschappen doen

. (Hoewel het alleen waspoeier en bier heeft opgeleverd, vraag me niet waarom

). Toen-ie hoorde dat ie het had gewonnen wisten we in de eerste instantie trouwens nieteens waar hier een plus zat :?. Noord dus. De buurt hier wordt gedictateerd door Albert Heijn, Lidl en Marqt (biologisch).
Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 20:06
door tsov
Er zitten in Noord zelfs 2 Plusmarkten

Re: Mag ik even kwijt #11
Geplaatst: za 17 jan 2009, 20:18
door Karl
Daan schreef:Krijgt ProRail aangeleverd van de NS.
En hoe weet NS het dan? Ik neem aan dat van de overige vervoerders direct naar ProRail gaat?
NS plant de eigen treinenloop natuurlijk, dus zij weten dat, maar weet de organisatie binnen NS (bijsturing?) ook snel dat er ander materieel rijdt (bijv. bij defect aan het geplande)?
Wubbo schreef:Alle planningen (materieel en dienstregeling) worden in een systeem gedaan: VPT (Vervoer per Trein). Uiteindelijk krijgt ProRail daar zijn informatie vandaan. ProRail kent dus alleen geplande materieelsamenstellingen, niet de gerealiseerde. Over gedriehoekte internationale treinen wordt dus uitgebreid gemaild, en wijzigingen in treinlengtes worden nog wel eens via Bijsturing doorgegeven, maar lang niet altijd.
Dank voor je antwoord. Dus hier is eigenlijk geen computer die dat bijhoudt, gewoon een persoon bij NS die dat handmatig doorgeeft aan ProRail...
Kan ik mij zoiets voorstellen:
Voorbeeld: Machinist komt erachter dat sleep ICK niet gaat werken.
MCN belt de lokale planner op.
Planner zegt dat je een VIRM IV mee kan nemen. In lengte is dit nogal een verschil.
Planner noteert dit *ergens*.
Planner geeft dit handmatig door aan NS bijsturing.
Bijsturing geeft dit eventueel handmatig door aan ProRail (verkeersleiding?).
Aanleiding van mijn vraag is namelijk dat ik met een aantal studenten iets 'moet' bedenken voor iets binnen 'personenvervoer' en daarvoor hebben we treinlengtes en samenstellingen nodig, maar die worden dus op dit moment niet automatisch doorgegeven aan ProRail... :(