Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Blegh.. Ik ben sinds lange tijd weer eens ziek. Ik had vanochtend even gegeten, maar dat kwam er met de zelfde noodgang weer uit. Gelukkig gaat het nu al wat beter, ik heb het niet de hele tijd óf bloedheet óf ijskoud meer en ik hou m'n bouillon al even binnen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79 schreef:^^Het zal eerder ten opzichte van een auto zijn. Vanuit Tiel lukt het met de auto om in 5 uur in Parijs te zijn. Dat gaat met de Thalys misschien net lukken
Met een 1.20 uur ben ik al bij Antwerpen en dan ben ik met de trein nog niet eens in Rotterdam
Ja, zo zijn er altijd wel duizend man die hun eigen situatie naar voren schuiven om een trein de grond in te boren. Beetje onzinnig dat ik hier eigenlijk nog op reageer
Wat niet wil zeggen dat het niet grappig is om met 300 km/h door het verder saaie landschap te suizen
DIe HSL's blijven toch vooral handige speeltjes voor degenen die dichtbij een station wonen, dat valt niet te ontkennen
Ik ben in april vanaf het alleraardigste station Boskoop naar Londen St. Pancras gegaan met de trein, omdat:
a.) Het goedkoper was met de trein
b.) Het sneller was dan het vliegtuig
c.) Het natransport in Londen vele malen korter was
Maar aangezien op dat moment het dichtsbijzijnde HSL-station nog Brussel-Zuid was, moest er nog een flink stuk afgelegd worden met lightrail (s9500), stoptrein (s4000), intercity (s9200). De tijd die je daarmee verliest haal je wel weer in op een HSL-lijn (s9100, maar die zal wel niet in het systeem staan), die slechts 1 tussenstop maakt (Lille-Europe).
Brussel-Antwerpen is nu het grootste probleem, omdat Belgen nog niet helemaal de logica in het spoorwegennet hebben verwerkt die wij in Nederland wel hebben. Maar een reiziger Groningen - Parijs zal waarschijnlijk net zo snel met de trein zijn als met de auto, misschien nog wel sneller met de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar schreef:^^^Volgens mij heeft dat sportcomplex ook betere tijden gekend daar. Zit die snackbar er nog op dat hoekje naast de Chinees? Dat vond ik al helemaal een smoezelig zaakje.
Mr. Makkie? Ja, dat is nog even smoezelig als altijd... met een stel chinezen achter de toonbank . Die hele buurt heeft sowieso betere tijden gekend, ooit zat in het AH-complex (waar nu de Chinahof zit) de eerste McDonald's van Europa! Maarja, het is Zaanstad... ze hebben altijd een nieuw plan om de boel op de pimpen, maar laten het dan net zo lang verloederen totdat je Zaandam weer terugherkent: één pauperarmoebende. Wat is dta nieuwe lelijke project ook alweer? Inverdan? Dat ziet er ook niet uit... allemaal Zaanse gevels op één groot lelijk gebouw. Die nieuwe Megabioscoop ziet er dan wel weer goed uit. Maar het past niet bij de stad vind ik... Zaandam delft het onderspit.
Geopend in 1971, franchise van Ahold. Dat heb ik allemaal nog uit mijn hoofd moeten leren voor mijn theorie-examen crewtrainer. Gelukkig waren dat soort nutteloze feitjes niet nodig bij het praktijkexamen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
1971 klopt inderdaad wel. De Supermarktmanager (SM) die er nu zit, heeft dat ding destijds ook geopend, vertelde ie me. Wel geinig om na al die tijd weer terug te komen bij zo'n winkel. Begin januari gaat hele hele managementteam er weer weg, en komt er een nieuw team, die de zoveelste poging gaat wagen om die winkel van een 7 naar een 9 te krijgen. Ach, we zijn al van een 5 naar een 7 gegaan in de afgelopen 2 jaar... . Maarja, dat ga ik niet meemaken, ik ben over een week of 2 weg :D
Vraagje; Waarom raakt in Nederland alles zo van slag bij een paar centimeter sneeuw en rijden bijvoorbeeld de Duitsers gewoon door met hun materieel? Heeft dat iets te maken met een vertiefde spoorstroomloop ofzo?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Over een minuut of 5~6 komt er een real-life soap van twee GVB-medewerkers op AT5. Misschien leuk als je de komende twintig minuten niets te doen hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mijn treinen hebben al de hele week vertraging (en dan niet een half uur ofzo, nee tien minuutjes ofzo) waardoor ik steeds net m'n bus mis want door de nieuwe dienstregeling zijn bij Veolia blijkbaar de diensten veranderd waardoor m'n bus nu steeds te vroeg vertrekt ipv te laat (n) en als je dan nog aan komt rennen kijkt de chauffeur je echt zo aan van 'je had eerder van huis moeten vertrekken' ja, ho ff een week geleden waren jullie nog altijd te laat en heb ik uren staan wachten.
Hmm, bij mij rijdt het allemaal heel aardig op tijd. Moet alleen m'n zitplaats op weg naar Utrecht nog even wat optimaliseren... dat ding rijdt wat verder door nu 'ie moet combineren (en het hele Rtd-deel van de NoordOost via één roltrap naar de hal is geen succes). Maar vandaag weer m'n gebruikelijke lijn 74 gehaald (wel op 't nippertje), dus ik boek al vooruitgang :)
Alleen wat langer wachten op de bus op de terugweg, want de overstap van (op papier) 1 minuut heb ik nog niet weten te halen. Zal ook wel nooit gaan gebeuren: zoals ik al zo'n beetje voorspeld had rijdt lijn 3 in Dordt continu veel te vroeg nu 'ie extra rijtijd heeft gekregen. Vanavond kwam 'ie ook al met -5 bij de halte aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...