
Overigens, mocht je dat nog nooit gedaan hebben: Maak voordat de nieuwe concessie ingaat eens een ritje met lijn 106 van Weesp naar Hilversum of andersom. Het is een landschappelijk erg leuke lijn om te doen :)
Als je kijkt naar de rijtijden op papier is dit inderdaad 52 minuten, maar dat is over het algemeen wat aan de ruime kant. Laatst was er een kwartier vertraging door defecte spoorbomen, maar dat werd binnen een omloop al ingehaald zei de chauffeur.Bluearrow schreef:Qua tijd kan dat dus niet, of je moet een extra (taxi)busje inzetten. De huidige rijtijd is ongeveer 52 minuten (van Soest via Eemnes terug naar Soest). Het kost meer dan 8 minuten om 'even naar Laren te rijden en weer terug'. Straks in juli word lijn 109 opgeheven en krijgt men er lijn 119 voor terug, met net zoals lijn 73 een rondje door Eemnes. Het zou voor de meeste reizigers wellicht handiger geweest zijn als de nieuwe lijn 119 van Hilversum via Laren naar Eemnes zou rijden, maar ja, dan zit Eemeroord weer zonder busverbinding.visgraat schreef:Wat wel handig zou zijn als lijn Soestdijk Noord - Baarn - Eemnes even doorrijdt naar Laren. Dat moet qua tijd wel kunnen. Alleen provincies doen moeilijk omdat de lijn dan de provincie- en ook de concessiegrens overschrijdt. Als je hier wel voor zou kiezen kan je de verbinding Eemnes - Laren behouden met minder materieel. Laren wordt dan een knooppunt met de verbinding naar Bussum en de doorgaande lijn Hilversum - Laren - Huizen.
Het zou qua rijtijd wellicht wel kunnen om lijn 73 even via Eemeroord te laten pendelen (zoals een tiental jaren geleden het geval was met lijn 72).
Ik weet het niet. Maar ik denk wel dat meer mensen druk maken over dat hun verbinding verdwijnt, dan dat hun bus een ander kleurtje of stijltje heeft gekregen. Maar we zullen zien...Bluearrow schreef: Zoals het er nu naar uitziet blijven de MAN's gewoon rondrijden. Zouden er een aantal rood gemaakt worden? Of...worden de rode duivels straks gewoon door Almere gereden? Zou ook een verklaring kunnen zijn dat er zoveel pijlen zijn opgehangen........? Wie het weet mag het zeggen !
Gaan we weer met het "onderaanbesteden" naar busbedrijven met een goedkopere chauffeurs-CAO. Is dit nu een maas in de aanbestedingswet waar door vervoerders dankbaar gebruik van wordt gemaakt, of zie ik het verkeerd?ejm301 schreef:7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
In iedere sector is dat de gewoonste zaak van de wereld. Zelfs in de ov-wereld gebeurd het al jaren. Een groot gedeelte van de spitsbussen in bijvoorbeeld Almere waren ruim voor het aanbestedingscircus uitbesteed aan Cxx/midnet-tours.Ronald schreef:Gaan we weer met het "onderaanbesteden" naar busbedrijven met een goedkopere chauffeurs-CAO. Is dit nu een maas in de aanbestedingswet waar door vervoerders dankbaar gebruik van wordt gemaakt, of zie ik het verkeerd?ejm301 schreef:7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
276 en 296 ook. Of nouja, volledig door anderen dan Connexxion want Kassing en Betuwe Express rijden er ook op. Een situatie die overigens al jaren bestond voor de huidige concessie inging.Bee schreef:Het gebeurt al jaren. In de Provincie Utrecht is Pouw ook al lange tijd actief, o.a. lijn 106 wordt daar volledig door hun gereden.
Milco1995 schreef:Ik neem aan dat de MAN's en de Procity's de al rijdende bussen zijn (Procity o.a. in Friesland)?
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
Ok, dat wist ik niet, ik heb namelijk wel eens andere geruchten gehoord. Maar wat is dan het voordeel om het vervoer uit te besteden? Voor spits- en scholierenlijnen kan ik het me wel voorstellen, dit zijn voor een vervoerder vaak erg inefficiënte ritten. Maar ik zie nu ook dat complete lijnennetten worden uitbesteed (bijvoorbeeld rond Schiphol rijdt TCR diverse reguliere lijnen). Hoe kan het dan goedkoper zijn om de lijnen uit te besteden in plaats van in eigen beheer te rijden?ejm301 schreef:Als ik mij niet vergis, is Pouw verplicht om zijn chauffeurs die voor Connexxion rijden te betalen volgens CAO OV.
Jawel, de 8776 en 8791 sowiso en nog een andere (ik meende de 8748). 8776 en 8748 stonden in februari nog bij Wielsma in Deventer en de 8791 stond bij TSN in Apeldoorn.ejm301 schreef:Milco1995 schreef:Ik neem aan dat de MAN's en de Procity's de al rijdende bussen zijn (Procity o.a. in Friesland)?
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
Van de 3 afgebrande bussen zijn er volgens mij 2 weer opgebouwd tot rijdende exemplaren. Er is vast wel iemand die weet welke nummers in de fik hebben gestaan. Maar i.i.g. de 8790 of 8791 de betreffende bus rijdt gewoon weer zijn rondjes.
Tot op heden kan ook niemand mij vertellen waar de winst zit. Zal wel iets met premies te maken hebben.Ronald schreef:Ok, dat wist ik niet, ik heb namelijk wel eens andere geruchten gehoord. Maar wat is dan het voordeel om het vervoer uit te besteden? Voor spits- en scholierenlijnen kan ik het me wel voorstellen, dit zijn voor een vervoerder vaak erg inefficiënte ritten. Maar ik zie nu ook dat complete lijnennetten worden uitbesteed (bijvoorbeeld rond Schiphol rijdt TCR diverse reguliere lijnen). Hoe kan het dan goedkoper zijn om de lijnen uit te besteden in plaats van in eigen beheer te rijden?ejm301 schreef:Als ik mij niet vergis, is Pouw verplicht om zijn chauffeurs die voor Connexxion rijden te betalen volgens CAO OV.
Mij viel daarnaast op dat in een aantal MAN's extra camera's zijn geplaatst en/of voorbereidingen zijn getroffen voor een camere en een scherm iets voor de verhoging. Ik ga er vanuit dat deze extra voorzieningen voortkomen uit de nieuwe eisen en dat dit dan ook de bussen zijn die meegaan.ejm301 schreef:Wat het materieel betreft; 17 Procity's, 22 VDL Citea 13,7m (in MRAnet utvoering) en 22 MAN's worden schadevrij gemaakt en opgepoetst. 7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
Dit zal zijn voor de extra schermen die de provincie eist. En als het goed is, is strak iedere bus uitgerust met een camerasysteem.willy84 schreef:Mij viel daarnaast op dat in een aantal MAN's extra camera's zijn geplaatst en/of voorbereidingen zijn getroffen voor een camere en een scherm iets voor de verhoging. Ik ga er vanuit dat deze extra voorzieningen voortkomen uit de nieuwe eisen en dat dit dan ook de bussen zijn die meegaan.ejm301 schreef:Wat het materieel betreft; 17 Procity's, 22 VDL Citea 13,7m (in MRAnet utvoering) en 22 MAN's worden schadevrij gemaakt en opgepoetst. 7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten