Pagina 5 van 17
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:21
door Klaasje
Bee schreef:Misvatting 3: Woerden of Hoogeveen zijn niet de grootste plaats in Nederland zonder intercity-aansluiting, dat is namelijk Zoetermeer.
Hoe groot zijn Drachten en Huizen eigenlijk? Die hebben helemaal geen rail. :X
Overigens staat er een fout in de beantwoording van de kamervragen. Een extra IC-stop kost minimaal 3 minuten door de trage aanzet van een groot gedeelte van het IC-materieel. 2 minuten klopt wel voor een sprinter :Y
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:31
door Wubbo
Oke. De eerste die het voor elkaar krijgt om een kamerlid vragen te laten stellen over een IC-stop in
Juinen neem ik mee uit eten. Beloofd.
Ik reserveer vast een tafeltje voor volgende week ;-)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:36
door Geert
Aan de antwoorden van de minister is wel duidelijk dat die niet van plan is om meer intercities te laten stoppen in Woerden. En terecht overigens ;)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:47
door Suus
Drachten en Huizen zijn niet zo groot als Zoetermeer. Sterker nog, ze zijn samen nog niet eens zo groot als Zoetermeer
Drachten: 44.792 (gemeente 55.384)
Huizen: 41.618
Zoetermeer: 121.964
In de rangorde van grootste plaatsen in Zuid-Holland:
1. Rotterdam
2. Den Haag
3. Zoetermeer
4. Dordrecht
5. Leiden
Ik kan deze lijst trouwens ook aanvullen met alle plaatsen in Zuid-Holland die groter zijn dan Hoogeveen, bijna de helft daarvan heeft geen IC-stop in de gemeente

Nog meer argumenten nodig om het inwonersaantal niet als argument te zien?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:59
door reisthijs
Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:02
door MdJ
Barneveld(-Noord*), Stroe...
(*MET STREEPJE JA

)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:07
door Wubbo
Meppel hoort ook in dat lijstje. Elst is ook een tijdje IC-loos geweest, daar stopt nu weer wel een IC.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:13
door Meltrain
De enige in het lijstje waarvan ik vind dat er terecht 'gezeurd' wordt om een IC-stop is Zoetermeer. Dat is een grote plaats waar volgens mij genoeg potentieel zit voor een IC-stop.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:22
door Gekko123
Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:30
door Flevolander
reisthijs schreef:Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?
Driebergen-Zeist
Hoofddorp
Over Purmerend wordt ook nog weleens wat geroepen. Idem over Weesp.
Helaas juist wel Castricum en Heiloo, waardoor de IC Amsterdam-Alkmaar nu een soort boemeltje is.
IC-stop Almere-Buiten staat bij de NS ter discussie, maar daar is Almere het niet mee eens.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:42
door Geert
Gekko123 schreef:Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.
En ook per stoptrein is Zoetermeer prima verbonden met Den Haag, er zitten maar twee stations tussen (Ypenburg en Voorburg). Dat is een beetje vergelijkbaar met Houten en Utrecht denk ik.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 13 jul 2011, 23:44
door Wubbo
En Hoogeveen en Zwolle/Assen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: do 14 jul 2011, 00:00
door Suus
Richting Utrecht kan je de 4x per uur rijdende stoptrein nemen, die heeft in Gouda een zeer goede aansluiting, soms zelfs cross-platform zonder te wachten (en anders misschien maar 2 minuutjes wachten) :pos:
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: do 14 jul 2011, 08:52
door Daniel
Die directe cross-platform is volgens mij wel een officiële ja, maar inderdaad, vlak daarna heb je het Haagse deel van de IC.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: do 14 jul 2011, 09:50
door Etienne
Provincie gaat pleiten voor behoud intercity
14-07-2011
ASSEN - Het provinciebestuur gaat er bij de NS op aandringen om de stoptreinen op het traject Groningen-Zwolle na Zwolle na 2013 door te laten rijden als intercity naar Utrecht.
Ook moet met de NS worden gesproken over snelheidsverhoging van intercity's tussen Groningen en Zwolle. Op die manier moet worden bepaald of Hoogeveen een intercitystop kan houden. De motie van de PvdA-statenfractie werd unaniem aangenomen.
Lees meer
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: do 14 jul 2011, 09:57
door webguy
Oh jee, niet weer he...
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: do 14 jul 2011, 10:20
door fogeltje
Wubbo schreef:Meppel hoort ook in dat lijstje. Elst is ook een tijdje IC-loos geweest, daar stopt nu weer wel een IC.
Naja, een echte IC is dat natuurlijk ook niet.
Reveltje schreef:Allen,
Er wordt zeer laatdunkend over dit onderwerp gesproken. Ga eerst eens je verdiepen in de situatie en bekijk het van meerdere kanten oordeel dan pas. Wees constructief. Hoogeveen is een plaats van 50000 inwoners en is centraal gelegen. Veel daarvan werken in het westen dat is nu nog te oden via de trein. dan niet meer.
Tja, je zou natuurlijk ook dichter bij huis kunnen gaan werken of verhuizen. Altijd dat gejank. Hetzelfde in Best. Dat station kreeg tijdelijk een IC naar de Randstad wegens wegwerkzaamheden. Toen die stop terecht weer werd opgeheven was de keet de klein, al die honderdduizend mensen uit Best die in de Randstad werkten zouden niet zonder kunnen. Als Hoogeveen echt een IC stop nodig zou hebben, dan zou de NS dat ook wel doorvoeren. Maar elk dorp aan het spoor wil een IC stop, dat is gewoon niet te doen.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: vr 15 jul 2011, 22:37
door Flevolander
Ik zat laatst met een stel Duitse toeristen in de trein die de trein langs hun station zagen denderen. Die Duitsers dachten dat intercity stoptrein betekende. Zouden ze dat in Drenthe ook denken? Ligt tegen de Duitse grens, dus misschien in Drenths dialect hetzelfde woord 'intercity' voor stoptrein?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: za 16 jul 2011, 14:55
door deadlock
In Duitsland is een intercity een trein die niet stopt op nutteloze stations dus ze waren gewoon dom.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: za 23 jul 2011, 16:43
door waldo79
Hoogeveen ligt in de verste verte niet in de buurt van Duitsland

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: za 23 jul 2011, 17:12
door Ennes
uhhh en hoeveel tijd scheelt het bv van Hgv naar Asdz ?
Met de stoptrein naar Zl, de IC naar Amf en de IC naar Asdz... 2x overstappen reistijd 1.52
Rechtstreeks met de IC van Hgv naar Asdz. reistijd 1.47
waar hebben we het in godsnaam allemaal over.
(ik krijg steeds meer de balen van dit land met zijn ongelofelijke zeik cultuur)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: zo 24 jul 2011, 13:33
door Geert
Ennes schreef:waar hebben we het in godsnaam allemaal over.
(ik krijg steeds meer de balen van dit land met zijn ongelofelijke zeik cultuur)
Laat het beeld niet vertekenen door een paar zeurkousen uit Hoogeveen ;)
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 27 jul 2011, 15:13
door Etienne
En de soap gaat weer verder.... :')
Kamervragen namens gemeenteraad IC station
Woensdag, 27 Juli om 13:06:41 | 144 keer bekeken
Op initiatief van de gemeenteraad van Hoogeveen hebben verschillende fracties kamervragen gesteld aan verkeersminister Schultz-Van Haegen. De vragen gaan over Hoogeveen Intercitystation in de nieuwe NS-dienstregeling, en met name het standpunt hierover van de minister.
De discussie rondom Hoogeveen Intercitystation is weer actueel vanwege twee nieuwe ontwikkelingen. Eerst hadden de gedeputeerden van de provincies Drenthe en Groningen en de burgemeesters van Assen en Groningen een brief aan minister Schultz én de NS gestuurd, met het verzoek om het 4-treinen systeem op de lijn Zwolle – Groningen in te voeren. Hoogeveen zou dan verdwijnen als intercitystop. Maar als reactie daarop hebben provinciale Staten van Drenthe unaniem een motie aangenomen die aandrong op nader overleg over juist het handhaven van de intercitystop(s) te Hoogeveen.
Lees meer
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 27 jul 2011, 16:07
door Gekko123
Ik verwacht dat er straks weer geëist gaat worden dat Hoogeveen IC-stop blijft, waardoor de NS dus alsnog maar drie treinen per uur laat rijden tussen Zwolle en Groningen

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst: wo 27 jul 2011, 18:10
door Klaasje
Volgens mij moet NS gewoon een statement maken: Prima, dan verdwijnt stoptrein x, anders betalen jullie maar.