Pagina 5 van 11
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 19 jun 2012, 22:18
door Jef400
Etienne schreef:JeffreyMeijer schreef:Vandaag zag ik op de Westtak rond 1035 uur en ongeveer 1420 uur SGMM rijden. Locatie de school tegenover het Metrostation Isolatorweg.
Dit is niks afwijkends, de t3337 en t3346 zijn planmatig SGM.
Op het stuk tussen Sloterdijk en CS in Amsterdam rijdt de 3300 niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 09:56
door TheKnitter
RET-bus 939 rijdt vervangende "Tramdienst Beverwaard" trams rijden van/tot station Lombardijen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 09:58
door Suus
Was een defecte bovenleiding, lijn 23 zou nu weer de volledige route rijden maar wel onregelmatig.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 12:02
door TheKnitter
Nog steeds vervangende bussen. Staan 3 trams al uren stil te Lombardijen. Een 2020, 20xx en de KFC 7xx.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: do 21 jun 2012, 15:20
door Zonnig
Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: do 21 jun 2012, 22:25
door Jurre
Zonnig schreef:Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Citea's van lijn 320 zijn ''too much'' voor lijn 156. Die Volvo's zijn al beter, denk aan capaciteit (volnorm).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: do 21 jun 2012, 23:11
door ThePretender
Niet echt een afwijking in materieel maar ik stond er wel van te kijken. De s3000 rijdt vanaf ongeveer 20.00u met vier of zes bakken, maar had vandaag om 21.41 te Asd 2x VIRM-IV. Dat is wat aangenamer voor de mensen die komen van de koopavond.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: do 21 jun 2012, 23:13
door Suus
Koopavond stelt niets meer voor tegenwoordig. Sterker nog, ik houd juist van koopavond omdat er na 20:00 geen mens meer te vinden is in de winkels
Het lijkt er meer op dat het materieel mee werd genomen om morgenochtend voldoende materieel op zijn plek te hebben door het schrappen in de treindienst.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: do 21 jun 2012, 23:13
door Klaasje
Jurre schreef:Zonnig schreef:Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Citea's van lijn 320 zijn ''too much'' voor lijn 156. Die Volvo's zijn al beter, denk aan capaciteit (volnorm).
Voordat lijn 156 in de ochtendspits om de tien minuten reed werd die lijn met 14,5 meter Volvo's gereden. Dat mag in de concessie sinds 2010 niet meer omdat het ongewenst was in Hilversum. Vervolgens werden voor de concessie Gooi en Vechtstreek 14,5/15 meterbussen geëist.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 00:42
door ThePretender
Bee schreef:Koopavond stelt niets meer voor tegenwoordig. Sterker nog, ik houd juist van koopavond omdat er na 20:00 geen mens meer te vinden is in de winkels
Het lijkt er meer op dat het materieel mee werd genomen om morgenochtend voldoende materieel op zijn plek te hebben door het schrappen in de treindienst.
Misschien is dat wel zo, maar de mensjes die in de winkels werken moeten ook naar huis. Op een andere doordeweekse dag is die treinserie op dat moment lang niet zo druk als op de donderdagavond.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 03:22
door htm_tram
Voor de 2e keer in korte tijd een GVB bus op het bus platform van Den haag centraal. Ditmaal de 168 als ik het nog goed herinner.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 08:25
door Suus
m7506 in de s3700!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 10:25
door Meltrain
TheKnitter schreef:trams rijden van/tot station Lombardijen
Niet waar. Lijn 2 en 20 reden komende vanaf de Randweg niet verder dan de keerdriehoek aan de Beukendaal.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 10:33
door Suus
Bee schreef:m7506 in de s3700!
Was in trein t3727 :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 22:04
door TLP
Vanmiddag reed lijn 241 naar Amsterdam Zuid geleed, maar was zo goed als leeg! Veel inefficiënter kun je het niet bedenken...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 22:33
door 010jongen
Touringcars als vervangend tramvervoer tussen Nieuwegein en Utrecht ivm met de eerdere stroomstoring.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 26 jun 2012, 16:17
door Michael
Ik zat vanochtend in de Veolia 5868 (Brabantliner Volvo) op lijn 119 van station Breda naar de Woonboulevard. Ik hoorde gisteren van een chauffeur dat er in de vakantiedienstregeling 3 omlopen op de streek met zo'n Volvo gereden mogen worden. Maar weer niet op een omloop met lijn 119 en 145 erin dit ivm hoge drempels op de route van lijn 119 en in het geval van lijn 145 de bocht bij de klokkenberg die met een Ambassador al amper te nemen is. Toch zat er vanochtend dus 1 op lijn 119
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 26 jun 2012, 19:42
door Michael 1988
Beetje late reactie, maar ik had gisteren geen internet. Gisteren zag ik op de IC Zwolle - Roosendaal een enkele SGMm rijden. Hij reed vanaf 's-Hertogenbosch (want bij instappen was de trein nog leeg, maar dat duurde niet lang) en vertrok daar op de rit die om 13:49 moest vertrekken vanaf 's-Hertogenbosch richting Roosendaal met +/- 5 minuten vertraging. Iedereen stond overigens raar op te kijken op het perron toen een sprinter ineens voor hun neus stopte i.p.v. een normaal intercityvoortuig (ICM, ICR of VIRM) en er moest nadrukkelijk nog worden omgeroepen dat het de intercity was en niet de sprinter, want die stond met 2 stellen SLT achter de "IC".
Vrijdag zag ik ook iets raars. In de 500 zag ik drie stellen VIRM. Voor de 500 was het niet echt nodig, maar voor de 10500 was een VIRM wel nodig, want die zat na Utrecht vol. De rittijd weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar rond half 3 vertrok de trein uit Amersfoort.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: di 26 jun 2012, 20:20
door Daniel
Wat die laatste spot betreft: trein ging richting Rotterdam / Den Haag neem ik aan? Da's inderdaad een omloop waar IRM-VI + IV + IV in thuishoort. Is vooral nodig voor de t557 waarop deze keert trouwens waar de 14 bakken IRM in worden ingezet sinds de voortrein van deze trein verviel.
Wat dat betreft wel opvallend dat het dan ook al met 3 stellen rijdt in de t546 die jij zag, ik had verwacht dat het derde stel tussen ochtend- en avondspits in Den Haag zou verblijven. 14 bakken IRM is immers wel erg veel voor in de daluren.
Wat mezelf vandaag nog opviel: ondanks dat ze er al vakantiedienst rijden waren er nog minstens twee "stadsdienst" Amba's actief op de stadslijnen in Den Bosch. Zelfs nu nog niet voldoende Citaro's?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 01:33
door Michael 1988
Die amba's rijden al heel het jaar door op de stadsdienst en ik heb zelfs 1x een Citaro op de streekdienst gezien. Dat was ergens in maart toen rit 1009 van lijn 156 nog door Arriva zelf met eigen materieel werd gereden en niet met een touringcar van Fassbender. Ik kwam de Citaro tegen op rit 1009 want op rit 1005 reed een amba. Dus of er Citaro's te kort zijn betwijfel ik, want de amba's rijden ook tijdens de daluren.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 05:17
door STF
Die speciale toeristenbus hier door het Mullerthal kan uitsluitend met wagen 38, 68 en 69 worden gereden i.v.m. het fietsenrek achterop, de reclame op de bus en de programmering van lijn/bestemmingsaanduiding. Er zijn dagelijks twee wagens nodig, de derde is in principe de reserve bus maar staat heus niet stoffig te worden bij de stalling, die maakt gewoon zijn rondjes op andere lijnen. Kortom; als een van de fietsbussen halverwege de dag stuk gaat is het goed mogelijk dat een verkeerde bus de resterende ritten moet rijden (tot op heden nog nooit voorgekomen). Afgelopen zaterdag was het nationale feestdag in Luxemburg, dan rijden eigenlijk alleen die toeristische bussen rond, tot mijn verbazing komt wagen 67 de straat in rijden, met een totaal verkeerd lijnnummer en bestemming (logisch want dat zit alleen in die andere drie wagens), pff is het eens een dag dat de reserve fietsbus echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bij de stalling klaar staat, gebruiken ze hem niet... :?
"986 Mullerthal" stond er op die verkeerde bus, dat hoort "MT-2 Echternach via Berdorf - Beaufort" te zijn.
Dat rare lijnnummer is overigens vrij simpel te verklaren: 986 is de code om MT-2 op het display te krijgen, toch leek het me handiger om dan maar gewoon 2 in te toetsen, die letters MT zijn niet zo belangrijk.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 09:50
door TheKnitter
Gistermiddag/avond werden er veel met dubbele stellen gereden tussen Dordrecht en Hardinxveld-Giessendam door de storing, de gorinchem-slagen reden niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 11:56
door Citaro
Afgelopen zaterdag reed er in Breda een streekamba mee in de stadsdienst. Zie je zelden. Het betrof de 5297 op lijn 4 ri. Noord t.h.v. de Langendijk.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 12:14
door Michael
Michael 1988 schreef:Beetje late reactie, maar ik had gisteren geen internet. Gisteren zag ik op de IC Zwolle - Roosendaal een enkele SGMm rijden. Hij reed vanaf 's-Hertogenbosch (want bij instappen was de trein nog leeg, maar dat duurde niet lang) en vertrok daar op de rit die om 13:49 moest vertrekken vanaf 's-Hertogenbosch richting Roosendaal met +/- 5 minuten vertraging. Iedereen stond overigens raar op te kijken op het perron toen een sprinter ineens voor hun neus stopte i.p.v. een normaal intercityvoortuig (ICM, ICR of VIRM) en er moest nadrukkelijk nog worden omgeroepen dat het de intercity was en niet de sprinter, want die stond met 2 stellen SLT achter de "IC".
Die heb ik ook gezien maar dan op Bd richting Roosendaal. Later zag ik hem weer door Rijen heen komen onderweg naar Zwolle. Was een SGMII
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 12:16
door Michael
Citaro schreef:Afgelopen zaterdag reed er in Breda een streekamba mee in de stadsdienst. Zie je zelden. Het betrof de 5297 op lijn 4 ri. Noord t.h.v. de Langendijk.
Die heb ik ook zien rijden. Met de vorige dienstregeling kwam het vaker voor dat er een streekamba mee reed op de stadsdienst. Nu is dat uitzonderlijk aangezien ze sinds de nieuwe dienstregeling 2 Volvo´s erbij hebben gekregen