Pagina 41 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 10:46
door busfanNL
sirvinniei schreef:Het is trouwens wel zo dat verschillende van de ritten tegen de 8 of soms zelfs meer dan 8 reizigers hebben. Misschien worden ochtendspits ritten wel groot gereden?
Dat zou best kunnen. Ik denk als scholierenlijn (6xx) of spitslijn (2xx).

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 10:54
door sirvinniei
Daniel schreef:Die kans op groot gereden ochtendspitsritten is nog best wel aanwezig. Zoals nu al in de beperkte kaartjes te zien is rijden bv. lijn 272 en 572 tussen Bunschoten en Baarn - Soest een soortgelijke route, dan zou alleen Bunschoten - Vathorst niet in de spits gereden worden.

571 is dan weer letterlijk een vervanging van de huidige 71, maar daar is geen parallelle lijn. 573 loopt ook weer alleen tussen Soest en Baarn deels parallel aan de 272. 575 tot slot kent ook behoorlijk wat parallelliteit met lijn 56, maar lijkt wel als enige Rijsenburg te gaan bedienen (of dat moet in de spits nog vanuit de concessie Regio Utrecht bedient worden.
In een eerder document werd al duidelijk gemaakt dat de 75 in aanvulling tot de 575 gaat rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 11:00
door Daniel
Welk document dan, ik kan me niet herinneren dat gezien te hebben. Staat verder ook niet op de kaartjes.
Dan zijn alleen 571 en 573 dus nog lijnen waar nu in de spits nog OV wordt geboden en straks blijkbaar niet meer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 12:47
door sirvinniei
http://www.heuvelrug.nl/document.php?fi ... =1&c=78334
sowieso lijkt me met de bezetting van 75 het onlogisch om maar 1x per uur een buurtbus te laten rijden, daar past geen 20 man in xD

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 jun 2016, 21:54
door sirvinniei
Moet toch niet gekker worden: de SP Leusden wil mogelijk als actie tegen de nieuwe dienstregeling de bus stilleggen :shock: .
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1485028 ... ekend.html

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 16 jun 2016, 19:18
door OmniLezer
sirvinniei schreef:http://www.heuvelrug.nl/document.php?fi ... =1&c=78334
sowieso lijkt me met de bezetting van 75 het onlogisch om maar 1x per uur een buurtbus te laten rijden, daar past geen 20 man in xD
Ik denk ook niet dat het op de route van lijn 75 gaat rijden. Het gaat een verlengstuk wezen van lijn 75 omdat deze vanaf Sint- Hubertuslaan verder gaat naar Soesterberg. Volgens mij is die lijn ook gekoppeld aan lijn 571 en in Soest weer aan lijn 572. Dat denk ik omdat er op de site van Syntus staat dat je bij Soesterberg kan blijven zitten omdat de bus verder rijdt naar Soest, Bunschoten-Spakenburg en verder naar Amersfoort Vathorst.
Wat me wel vaag blijft, is dat buslijn 75 vanaf Station Driebergen naar Sint-Hubertus laan met 2 busjes achter elkaar wordt gereden. Is dat dan niet handiger om er een grote bus voor in te zetten?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 16 jun 2016, 19:31
door Daniel
Nee die grote bus op 75 in de spits gaat daar juist weg omdat de bezetting net te groot is voor één 8-persoonsbusje, maar ruim te klein voor een grote bus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 09:43
door Pim-AllianceB95
Twee chauffeurs inzetten is anders geen koopje...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 13:06
door Tjekken
Ze hebben due grote bus op andere lijnen hard nodig, vandaar ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 14:42
door OmniLezer
Is dat dan niet handig om een Sprinter City 77 in te zetten net als bij Qbuzz GD. Die heeft 16 zitplaatsen en kan (theoretisch) 24 staande passagiers hebben. Of om het in dit geval te noemen; het erbij bestellen. Dan heb je capaciteit van 2 bussen in één in principe. Een Sprinter City 65 kan ook, maar dan kan je 13 zittende en maar 18 staande passagiers hebben.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 14:55
door lint41
Ongetwijfeld, echter heb je voor een >8 persoonsbusje een groot rijbewijs nodig, waar de huidige 8-persoonsbusjes gereden worden door taxichauffeurs van CTS, die nu eenmaal betaalbaarder zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 19:19
door Daniel
Samengevat: ze hebben de bus + chauffeur hard elders nodig. Maar verder raken we hier ietwat off-topic want 75 blijft immers een concessie Regio Utrecht lijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 19:32
door sirvinniei
Die lijn ging toch juist naar provincie Utrecht?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 20:23
door Daniel
Was daar niet van afgezien? Hij staat in elk geval nergens op de kaartjes van Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 23 jun 2016, 17:49
door sirvinniei

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 23 jun 2016, 17:52
door Hainje
Pfff voor 20 kinderen. Met alle respect, maar daar zijn vast andere potjes voor. Zo'n lijntje hoeft echt geen OV verbinding te zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 23 jun 2016, 18:06
door sirvinniei
Ja, en het nadeel aan deze lijn is dat hij maar 1x per dag per richting rijdt en naar mijn idee meer functie heeft voor ede dan voor Veenendaal.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 23 jun 2016, 18:50
door Zonnig
De bus moet blijven omdat de trein duurder is.
Ik vind dat een reden van niets.
De gemeenschap moet dus naar hun beleving voor de kosten van de bus opdraaien.
Ik denk dat compenseren voor de iets hogere kosten goedkoper is dan de bus te laten rijden.

Als de bus met minstens 35 leerlingen rijdt is het al een ander verhaal.
Is er geen bus vanuit ede die iets kan doorrijden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 23 jun 2016, 22:37
door Littlebusdriver
sirvinniei schreef:http://www.gelderlander.nl/gemeenten/sc ... -1.6132998
De 621 wordt opgeheven.
Terecht. Als die kinderen in hun eigen omgeving naar school gaan, hoeft deze buslijn die deels op kosten van de gemeenschap rijdt, niet meer te rijden. En dat geldt voor veel meer schoolbussen naar Amersfoort, Arnhem, etc.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 24 jun 2016, 01:09
door sirvinniei
In Amersfoort heb je toch ook een een Guido de bres? Waarom wordt daar vanuit Veenendaal eigenlijk niet voor gekozen? Deze is snel en direct te bereiken met lijn 80(+83).

Over de wildgroei aan lijnen tussen Veenendaal/Rhenen heb ik me trouwens al eerder uitgesproken, deze reizigers zie ik liever in de reguliere lijnen zodat deze in frequentie er op vooruit kunnen gaan met eventueel doorrijden naar het lodenstijn zodat de situatie hetzelfde blijft. De scholierenlijnen naar Amersfoort zijn echter zeer goed gevuld dus misschien moet je daar zo min mogelijk aan veranderen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 01:18
door sirvinniei
Weer een klein flard van informatie over de nieuwe dienstregeling: lijn 5 in Woerden wordt met een 20 persoons midibus gereden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 09:17
door wouter15
Hoe kom jij aan deze info? Op internet kan ik namelijk niks vinden. Ik dacht trouwens dat er geen info naar buiten zou komen tot de rechter uitspraak heeft gedaan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 09:23
door sirvinniei

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 22:51
door NG²7²™
De eerste Setra voor Syntus Utrecht is in het land gearriveerd :D

Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 22:58
door Milco
Erg mooie bus zo te zien. Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. :)
Vraag me wel af of alle bussen van Setra worden of dat Syntus ook met andere bustypen op de buslijnen gaat rijden.

Welke wagenparknummers zal Syntus gaan gebruiken voor Utrecht trouwens? Over het algemeen is 3xxx Twents (en reservebussen voor alle concessies), 4xxx Overijssel en 5xxx Veluwe. Zal 6xxx Utrecht worden? :P